روايات

رواية نبض الصقر الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا عبدالله

رواية نبض الصقر الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا عبدالله

رواية نبض الصقر الجزء السابع عشر

رواية نبض الصقر البارت السابع عشر

رواية نبض الصقر الحلقة السابعة عشر

ملاك: انت اي اعمي مبتشوفش
نزل واحد من العربيه
ملاك: ا ا انت
زين: انا اعمي صح
ملاك: انت اللي بسرعه
زين: لو محترمتيش نفسك هربيكي انا ولا انا ولا غيري لسانك مش عاوزه يشتم بدل ما اقطعه فاهمه ي قطه
ملاك: تعال كدا مين اللي متربتش وهتقطع لسان مين
زين سابها ومشي
ملاك: حيو*ان
سلمي: يلا هنتاخر يلااا
دخلوا المحاضره
الدكتور كان مديهم ضهره وفجاه ظهر وشه
سلمي: نعم كدا سقطنا الحمد لله
زين اجل هو الدكتور
ملاك: ممكن ندخل
زين: متاخرين ع معادكم خمس دقايق
ملاك: معلش كان في واحد اعمي برا غرقنا بعربيته
زين: حسابنا بعدين اتفضلوا ع برا
سلمي: احنا اسفين يا دكتور والله مش هتتكرر
فجاه الدكتور الحقيقي ظهر والمدرج كله ضحك ع شكل ملاك وسلمي
ملاك: يعني عامل نفسك دكتور وانت ولا حاجه
الدكتور: احم الاستاذ زين اشتري المعهد كله
زين قرب منها: وحيات امك هرفدك بس الصبر
ملاك سابته ومشيت قعدت ع كافيه وسلمي دخلت المدرج
زين شافها وراحلها
زين: مدخلتيش المحاضره لي
ملاك: ملكش دعوه سيبني في حالتي من ساعه ما ظهرت في حياتي وانا حياتي كلها متشقلبه
زين: من اعمالك
ملاك: اعمال اي خلاص في عريس اتقدم امبارح هوافق واريح دماغي
زين: اممم وافقي
ملاك بحزن لانها اعجبت بيه: ماشي
زين: هتروحي
ملاك: هتمشي شويه
زين: واما حد يصايقك
ملاك: وانت مالك برضو
زين شدها وركبها العربيه
ملاك: نزلنييييييي
زين بصلها بصه رعبتها
وصلوا بيت ملاك
فاطمه: اهلا ي زين بيه
ملاك بصمت: زين وزفت
زين: انا همشي هتعوزي حاجه ي حماتي وبيغمز لملاك
ملاك: نعممم
فاطمه: زين جه امبارح واتقدملك دا العريس اللي قولتلك عليه
ملاك: لو كنت اعرف كنت انتحرت
زين: باي ي قطتي سلام ي حماتي وضحك
نروح لصقر ورهف
انجي صحيت: اطلعي صحي صقر
الداده: حاضر يبنتي
الداده خبطت
صقر: مين
الداده: صقر بيه انجي هانم مستنياك تحت
صقر: تمام نازل
صقر خرج من جناحه يا تري اروح لرهف ولا لا قرر انه يروح يطمن عليها
كانت رهف نايمه شبه الملايكه صقر قرب منها وطبع قبله رقيقه ع جبينها ونزل
رهف صحيت حاسه بتكسير عظامها وافتكرت صقر اما زعلها
رهف قامت دخلت الحمام تاخد شاور
بعد ربع ساعه خرجت
كانت ترتدي بنطلون جينز اسود وشميز وسايبه شعرها
نزلت تحت
صقر شاهدها بصمت: الله يخربيتك هقوم اكلك
رهف دخلت المطبخ وتجاهلت عيون صقر تماما
رهف: صباح الخير
الداده: صباح النور يبنتي اجهزلك الفطار
رهف: لا مش جعانه دلوقتي وخرجت
رهف: صقر ممكن اروح لماما
انجي بتكبر: هو حد ماسكك متغوري
رهف تمالكت اعصابها
صقر: لا واطلعي ع قوضتك متخرجيش منها.
رهف: بعد اذنك يصقر ماما تعبانه عاوزه اطمن عليها
صقر: ماشي يلا هوديكي
انجي: لا ي صقري خلي الشوفير يوديها وهنخرج انا وانت نشتري حجات الفرح
رهف بدموع وكسره: فرح مين
انجي: ههه فرحي انا وصقري
رهف بصت لصقر بعتاب: شكرا هروح لوحدي
صقر بعصبيه: قووووووولت لاااا
رهف خافت وسكتت
انجي: لازم نجيب حجاتنا ي صقر
صقر: بعدين
صقر خرج و ركب العربيه وخد رهف ومشيوا
صقر: انزلي ونص ساعه وهاجي اخدك
رهف:ماما قالت عاوزه اشوفك انتي وصقر
صقر: مش فاضي دلوقتي
رهف: ايوا فاضيلها هي وبس
صقر كان زعلان انها فكرا بيحب انجي وهي لا
صقر قرب منها: حدودك متتغطيهاش معايا
رهف بخوف: لي بتعاملني كدا ي صقر ليي اما كنت رايح الماموريه كنت حاسه الحضن الاخير والله بس فضلت ادعيلك انك ترجعلي بالسلامه ورجعتلي بس بواحده تانيه وحتي مش فاكر مراتك
صقر: ع اساس اني هامك اوي يعني
رهف نزلت من العربيه: لا متهمنيش ي صقر ومشيت
صقر وقف شويه لحد ما دخلت وكان حاسس بالذنب ناحيتها اوي
صقر خد عربيته وراح قسم الشرطه
صقر: انا هفضل امثل لحد امتي
اللواء: لحد ما نوقعهم بس في حاجه واحد من العصابه مسكناه وقال ان رهف مراتك كانوا هيموتوها فلازم تطلق رهف
صقر بدموع: مستحيل ع جثتي انها تبعد عني
اللواء: انت ذي ابني وخايف ع مصلحتك لو فضلت مراتك رهف هتموت مش هيرحموها
صقر مشي وكان مش عارف يعمل اي
عند انجي
***: هتتجوزوا امتي
انجي: مش عارفه
***: لو محصلش الاسبوع دا هيكون ع موتك انتي
انجي: بس اناا
وفجاه الخط فصل
صقر من وراها: انجي هنتجوز بعد بكرا
انجي بخبث: ايي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى