روايات

رواية مهرة العز الفصل التاسع عشر 19 بقلم مريم

رواية مهرة العز الفصل التاسع عشر 19 بقلم مريم

رواية مهرة العز الجزء التاسع عشر

رواية مهرة العز البارت التاسع عشر

رواية مهرة العز الحلقة التاسعة عشر

مهرة بجمود:عايز اي
عز:بحبك ❤️
مهرة بصدمه:اييييي
عز بابتسامه:زي ما سمعتي…..ب….ح….ب….ك..❤️
مهرة على نفس الصدمه:ازاي…..قصدي يعني…هو..طيب
عز بضحك عالي:بسس….خلاص في اي…اهدي شويه مكنتش كلمه يعني اللي تعمل فيكي كده…
هديه بخجل شديد :طب لنت عايز اي بردوا مش فاهمه
عز وهو بيقرب منها:عايزك متزعليش مني….من الكلام اللي قولته ده……ممكن…
هديه وهي بتبعد:طب ابعد بس شويه….
عز بيقرب اكتر:تؤ تؤ…مش هبعد الا اما تقوليلي انك خلاص مش زعلانه مني…
هديه بقمصه:ومين قالك اني مش زعلانه منك هو عشان الكلمه اللي قولتها دي هنسى اللي انت قولته من شويه…..
عز بخبث:اممم…واي هي الكلمه دي…اصل انا نسيت..
هديه بتسرع:بحب…..انت رخم على فكرة….
عز بضحكه وهو بيقرب اكتر:اممم…انا اي….
هديه بتوتر:ابعد بقى
عز:طب كملي…
هديه:اكمل اي
عز:بحب…..اي….كملي…
هديه ووشها بقى احمر:انت قليل الادب…مش هقول حاجه انا….
عز بيقرب اكتر:امممم…يبقى مش هبعد انا…
هديه بتوتر:ياعز…
عز بهيام:قولتلك مليون مرة متقوليش اسمي وانا في الوضع ده…
هديه بتوتر:ليه…
عز بتوهان:عشان مش بتحسي انا ببقى حاسس ب اي وانا قريب اويي كده منك….ومن عيونك اللي بتوديني في عالم تاني،،،،
هديه:طب لما انت بيحصل فيك كل ده……ليه بتجرحني بكلامك ده…وتخليني اتكسر اكتر من مرة…
عز وهو بيبص على شفاي*فها…وبيقول:عشانك دايما بتيجي في الوقت الغلط
هديه بدموع:ياسلام…..كل مرة ببقى في الوقت الغلط ده انا لو حاسباها مش هتيجي كده….انت واحد وحش
عز ضحك على برائتها وفضل سرحان في عيونها الزيتوني…….بعد شويه…
هديه بتوتر:ع…..عز
عز على نفس وضعه:امممم…
هديه بتوتر اكبر:ممكن بقى تبعد عني ….
عز:ولو مبعدتش
هديه:هصوت والم عليك امه لا اله الا الله
عز: بتوهان:امممم……..طب يلا…مستنيه اي؟؟؟
هديه بتوتر:ها…….يلا اي
عز:صوتي…….
هديه بتوتر:ياعز ابعد بقى
عز:تؤ
هديه حاولت تزقه بعيد بس معرفتش..
فجأه عز سحبها لعنده في قُبله يبين فيها مدى عشقه وحبه لهذة الصغيرة….وهديه حاولت تبعده معرفتش..ولأول مرة هديه تستجاب ليه وتحاوط رقابته ب ايديها الاتنين……………بعد دقايق بِعد عنها عز عشان تاخد نفسها…..وفضل سرحان في جمالها وهي مكسوفه منه وبتداري وشها…..وبعدها افتكر معاناتها وهي صغيرة وقد اي هي تعبت في حياتها…وقالها في سره: مش معقوله انسانه بريئه وجميله وطيبه زيك يحصل معاها كل ده وتقدر انها تستحمل كل اللي حصل معاها ده…لا وكمان بتحبي الاطفال للدرجه دي ..المفروض اللي حصل معاه كده من وهو صغير يكره طفولته ويكره الاطفال…بس انتي كبرتي وحبيتي الاطفال ومش عايزة اي طفل يحصل معاه حاجه تزعله او يعيش اللي انتي عشتيه…بس انا هعوضك عن كل حاجه حصلت معاكي وهخليكي اسعد انسانه في الدنيا……ومش هخلي مخلوق واحد يلمس شعرايه منك…..ومرات ابوكي دي انا هعاقبها بطريقتي….فاق
من شروده على صوت هديه وهي بتقوله…
هديه بخجل:انت روحت فين…
عز:معاكي اهو
هديه بخجل:طب يلا امشي…
عز:مش قبل ما اسمعها..
هديه باستغراب:هي اي دي
عز:بحبك…
هديه بصدمه:نعم..
عز:لو مكنتيش بتحبيني…مكنتيش استجابتي معايا
هديه بكسوف:بس انا مش….قاطعها عز
عز:متكذبيش…
هديه بابتسامه:طب يلا اخرج
عز:طب قوليها الاول…
هديه وهي بتخبي وشها منه وبتقول بصوت مهموس:بحبك…
عز ضحك وقالها:اييي……مسمعتش…
هديه بصتله بغيظ وقالت:لا على فكرة انت سمعت
عز بابتسامه:لا والله…..انتي صوتك واطي اويي
هديه بابتسامه:بحبككك….
عز لا اراديا شالها ولف بيها لحد ما داخ بيها ووقع على السرير…..وهي فضلت تضحك وهو سرحان في ضحكتها……وبعدين قالها…
عز بهيام:انتي عارفه يا مهر..ياهديه….
هديه:امممممم
عز:انا اول ما سلمى ماتت….وانا قفلت قلبي وقولت مستحيل احب بعدها تاني….بس انتي جيتي وفتحتي قلبي ودخلتي من غير استئذان…..اعمل فيكي اي..
هديه بابتسامه:يعني بتحبني بجد يا عز ….
عز بتوهان:اكتر ياقلب عز ❤️
هديه زقته وفتحت الباب وقالتله:طب يلا امشي بقى
عز:طب مسامحاني🥺❤️
هديه بمكر:اممممممم…..عندي شرط لو عملته يبقى سامحتك…
عز برفعه حاجب:اممم..واي الشرط ده بقى انشاء الله
هديه بخبث:يعني….امممم…..تخلي لؤي يروح الرحله
عز برفعه حاجب:لا ياشيخه
هديه برجاء:والنبي يازوزو
عز:انا كنت هوافق….بس بعد زوزو دي خلاص
هديه:والله….مش انت بتقبل مني كل حاجه…فيها اي لو قولتلك زوزو…..ده حتى دلع حلووو اويي
عز:متعصبنيش….انا جاي اصالحك…مش افتحلك دماغك
هديه بكتم ضحكتها:خلا خلاص….بس يلا بقى وافق…لؤي محتاج يبعد عن جو البيت الكئيب ده…انا عارفه انت مش موافق ليه….عشان المذاكرة…بس مجتش يعني على الرحله…وانا اوعدك هقوله انك موافق بس بشرط انو يذاكر…هه اي رأيك…..
عز:بقى جو البيت كئيب….
هديه برفعه حاجب:لا والله….يعني انت سبت كل كلامي ومسكت في دي…
عز بضحك:خلاص…بس عندي شرط
هديه:هو مين اللي بيشرط على التاني انا ولا انت؟؟
عز بضحك:خلاص يبقى مش هوافق….
هديه:خلاص خلاص……قول عايز اي
عز بخبث:حضن،،،،
هديه بصدمه:مش بقولك قليل الادب….
عز:ها هتجيبي ولا امشي….
هديه بدون مقدمات رمت نفسها في حضنه وحست بالدفئ والأمان….حست ان محدش هيقدر يجي جمبها وهي في حضنه….إنما عز حس بالراحه الغريبه وشعور اول مرة يحسه….وكان عايز هديه في حضنه،،،،ومتبعدش عنه….بعد شويه هديه بعدت وهي بتقوله
هديه بكسوف:احمم….ها……موافق
عز بتوهان استكفى انه يهز راسه بس….
وبعدها خرج…..وراح على اوضته،،،،،،
نجوى كانت راحه تشرب وشافت عز وهو حاضن هديه وابتسمت وقالت
نجوى بابتسامه:ربنا يرجعلك السعادة لقلبك تاني ياعمري
وانا واثقه ومتأكدة ان هديه بنت حلال وطيبه…وبتحبك
انا عارفه ان اللي بتعملوه ده غلط….بس عارفه انكوا هتصلحوه❤️…….وراحت عشان تنام…….
هديه راحت على اوضه لؤي وخبطت ودخلت….
لؤي بحزن:انا اسف ياهديه على اللي عمله عز…كله بسببي انا اللي قولتلك…
هديه بابتسامه:متتأسفش على حاجه….ويلا جهز حاجتك عشان عز وافق انك تروح الرحله……يلااا
لؤي بفرحه:بجدددد………ونط من على السرير وراح قالها شكرا يا أحلى هديه في العالم….وقالها انتي احسن مرات اخويااااااا في الدنيااااااااااا
هديه بصدمه:مرات اخوك
لؤي بغمزة:امم….منا اول ما شوفتك وقولت…دي متنفعش الا مرات عز
عز كان واقف على الباب ومبسوط وبعدين دخل وقاله
عز بتمثيل الجمود:مش دي رجلك اللي كنت مش قادر تقوم وتقولي شيلني ياعز…..شايفك يعني بقيت بتقف كويس
لؤي راح على السرير وقال:آآآآآآه…تصدق…..رجلي بتوجعني
عز بغمزة لهديه:اممم….طيب طالما رجلك بتوجعك يبقى بلاش الرحله
لؤي نط من على السرير وقاله…
لؤي:لا لا….رجلي بقت كويسه…..البركه في مرات اخويا
هديه اتكسفت وعز ابتسم على شكلها وبعدين لؤي قال
لؤي:هروح الرحله صح
فجأه عز وهديه انفجروا في الضحك على لؤي ولؤي بقى يضك معاهم وهو مش عارف هو
بيضحك على اي😂😂……….
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
منى بخبث:عامل اي يا ياسر……
ياسر:الحمدلله يامنى انتي عامله اي
منى:الحمدلله…..كنت بكلمك من شوبه مش بترد
ياسر:اه….كان عندي شويه شغل ولسه راجع
منى:طب اسيبك انا بقى ترتاح
ياسر:لا عادي……قولي كنتي عايزة تقولي اي
منى:مفيش كنت زهقانه قولت اتكلم معاك شويه
ياسر:ماشي……اتفضلي يلا
منى:مش عندي حاجه اقولها…..
ياسر ضحك وقالها:اومال عايزة اي
منى:مفيش…….امممم……طب مقولتش انت اكلت
ياسر باستغراب من سؤالها :ايوة…..ليه
منى:مفيش بطمن عليك…..اصل انا عارفه الشغل بتاعكوا بيخليكوا تنسوا نفسكواا..
ياسر بابتسامه:اممم….ايوة ياستي اكلت
منى بفضول:اكلت اي
ياسر بضحك:اكلت ساندوتشات كبدة
منى:بس…….ده انت كده تموت من الجوع
ياسر:لا لي…
منى:اكلت امتى
ياسر:يعني على اخر النهار كده
منى:واحنا دلوقتي الساعه ٢ بليل….يعني اكيد جسمك محتاج تعوضه عن الكام ساعه دول….
ياسر:حاضر يامنى هقوم اكل اهو
منى:طب صليت
ياسر باستغراب:لا….لي
منى:انت مش مكسوف من نفسك يا ياسر…..المفروض تقرب من ربنا عشان يرضى عنك….يلا قوم صلي وكل وادعي ربنا انه يرزقك …
ياسر بابتسامه:حاضر يامنمن
منى وعيونها بتطلع قلوب 😍:لا على اي…
يلا تصبح على خير
ياسر:وانتي من اهل الخير….
وقفلت معاه وقالت:بركاتك ياهدهد……وفضلت تتنطط شويه في الاوضه وبعدين نامت….
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
اسر:الو…..
رفيف باستغراب:ايوة مين معايا….
اسر:انا أسر…
رفيف:اااه حضرة الظابط…..
اسر:اممم
رفيف:طب عرفت رقمي منين…
أسر:مش مهم تعرفي….شكلك نسيتي اني ظابط
رفيف:طب عايز اي
اسر:مهرة صحبتك عند عز في البيت
رفيف بصدمه:اييي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!