روايات

رواية من نظرة حب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية من نظرة حب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية من نظرة حب الجزء الثالث والثلاثون

رواية من نظرة حب البارت الثالث والثلاثون

من نظرة حب
من نظرة حب

رواية من نظرة حب الحلقة الثالثة والثلاثون

رضا : اقدملك خطيبتي منة
مالك : انتي
رضا : اكيد تعرفها ما هي من العيلة الكريمة
مالك : لا معرفهاش مفيش وحدة تبقي كدة وتبقي من عيلتي
رضا : مهما حاولت تنكر انا كسبت ي مالك
مالك : اللعبة لسة مخلصتش ومين هيكسب دا هيتحدد في الاخر مع اني حاولت معاك كتير وكنت بقول انك صاحبي بس انت نهيت كل حاجة
رضا : انت اللي غدرت بيا ومعملتش حساب للصحوبية
مالك : انت انسان غبي بتصدق اللي انت عاوزه وبس يعني مجاش في بالك انها كانت بتكذب
رضا : متفتحش في القديم لانه هيزعلنا
مالك : انا بجد مش مصدق اللي احنا وصلناله دا
رضا : انا ماشي انا جيت عشان اعمل الواجب بس وسلام ي صاحبي
مالك : رضا قبل ما تمشي عاوزك تعرف اني لسة باقي علي الصحوبية بتاعتنا
مشي رضا بعد ما سمع كلام مالك وهو متلغبط وبيفكر في كلام مالك وانه ممكن فعلا يطلع صح
منة : في اي ي رضا بتفكر في ايه
رضا : مفيش
منة : اوعي تكون صدقت كلام مالك دا بيحاول انه يأثر عليك لانه عارف انك مش هترحمه
رضا : لو فعلا مصدقة ان مالك خايف مني تبقي غبية مالك مبيخفش من حد وخصوصا مني انا لانه عارف انا نهايتي فين
منة : يبقي انت صدقته انا عاوزة اقولك مالك زي التعلب محدش يقدر يعرف حركته الجاية
رضا : منة اقفلي علي الحوار دا
منة في نفسها : كان ايه لازمته مجيتنا هنا اهي قلبت عليا وصدقه وانا اللي حاولت ابعدهم زمان وعلي ما صدقت قدرت اعمل كدة كل حاجة تضيع لا انا مش هسكت لازم اخليهم يفضلوا زي ما هما والا كدة خطتي هتفشل
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في الشبكة كانت نسمة واقفة بعيد لوحدها وبتتفرج عليهم كلهم وهي فرحانة لهم اوي لحد ما جالها شخص مكنتش تتوقع انها تشوفه
نسمة : انت
حاتم : ايوة انا مالك مصدومة كدة ليه
نسمة : لا ابدا بس استغربت انك موجود
حاتم : ايوة ما انا معزوم ي بنتي انا ابقي صاحب مالك
نسمة : اه صاحبه
حاتم : ها انتي بقي بتعملي اي هنا وواقفة لوحدك ليه
نسمة : انا ابقي اخت العروسة
حاتم : مين فيهم بقي خطيبة زين والا حمزة
نسمة : زين انا ابقي اختها وواقفة هنا عادي يعني مفيش سبب
حاتم : طب تسمحيلي اقف معاكي والا دا هيزعجك
نسمة : لا ابدا اتفضل
حاتم :طب نتكلم لاني مبحبش اقف مع حد معرفهوش احكيلي عن نفسك
نسمة : عاوز تعرف اي
حاتم : اي حاجة اهو نضيع وقت
نسمة : انت باين عليك فرفوش نوعي المفضل
حاتم : اي خدمة
غمز لها في اخر كلمة ونسمة ضحكت علي كلامه اما مالك فكان بيدور علي نسمة لحد ما شافها واقفة لوحدها كان هيروح لها بس شاف حاتم رايح لها وبيقف معاها حس بغيرة شديدة وخصوصا وقت ما شافهم بيضحكوا مع بعض
مالك : بعد اذنكم
استأذن من الناس اللي كان واقف معاهم ومشي باتجاه نسمة اللي بتهزر مع حاتم وبتضحك
مالك : اجيبلكم اتنين لمون
حاتم : مالك ازيك ي جدع مشوفتكش من زمان وحشتني
مالك : وانت كمان ي حاتم بس انت واقف هنا بتعمل اي
حاتم : ابدا كنت حابب اقعد لوحدي وشوفت نسمة واقفة لوحدها فقولت اجي اقعد معاها
مالك : نسمة
بص مالك لنسمة بغضب وهي اخدت بالها من كدة وكانت مستغربة من ردت فعله
مالك : طب بعد اذنك ح نسمة بس عاوزها في موضوع ضروري
حاتم : اه طبعا اتفضلوا
اخد مالك نسمة من قبل ما يسمع كلامها وطلع بيها علي فوق دخل اوضة وقفل الباب وراه
نسمة : انت ازاي تعمل كدة
مالك : كنتي واقفة معاه بتعملي اي
نسمة : وانت مالك وبعدين مين سمحلك تشدني كدة زي اللعبة وتطلعني هنا
مالك : انا اعمل اللي عاوزه من غير ما اسمع لحد
نسمة : لا انا مش زي اي حد ومش هسمح ليك تعاملني كدة
مالك : نسمة متبعديش عن الموضوع الاساسي وقولي كنتي واقفة معاه بتعملي اي وعمالة تضحكي علي ايه
نسمة : انا مش مضطرة اجاوب علي اسئلتك انا ماشية
كانت لسة هتخرج بس هو مسك ايدها وشدها ليه
مالك بغضب : انا لسة مخلصتش كلامي وانا مسمحتش كلي تخرجي
نسمة : وانا قلت لك الكلام ده ميمشيش عليا
مالك بغضب شديد : نسمه اسمعي الكلام لان انا مبشوفش قدامي وقت غضبي
نسمه : ولا تقدر تعمل حاجه
مالك : متخلينيش اوريكي الوش اللي انا ماحبش ان اشوفه
نسمه : انت مالك بيا انت بتتدخل في كل حاجه ليه تبقى ليا ايه لا خطيبي ولا حبيبي ولا اخويا ولا ابويا عاوز ايه
مالك : انا جيبتك هنا عشان اعرفك ان انت لو وقفتي تاني مع اي شاب او شخص ولو بالغلط وشوفتك بتضحكي هتتاذي
نسمه : وانا المفروض اخاف منك
مالك : لو ذكيه تبقى تخافي
نسمه : انت عاوز ايه اكيد في سبب اللي بتعمله انت من يوم ما جيت وانت بتعاملني بطريقه غريبه ودلوقتي عاوز تتحكم فيا وانا محدش يتحكم في ابدا حتى لو مين مش هسمح لحد بكده
مالك : انا لو عاوز اعمل اي حاجه كان زمان عملتها وياريت تسمعي الكلام لان انا اللي بيخالف اوامري بيزعل
نسمه : ولا هتقدر تعمل حاجه ابدا
مالك : طب انا هوريكي هعمل ايه
طلع مالك من الاوضه وقفل عليها من بره وسابها فضلت نسمه تخبط على الباب بجنون وهو كان واقف ورا الباب ولا كانه سامع حاجه
نسمه : انت مجنون طلعني من هنا انت بتعمل ايه
مالك : انا هوريك الجنان على اصوله دلوقتي
نسمه : طب افتح ليا الباب وانا هعمل اللي انت عاوزه
مالك : مش هتطلعي من الاوضه دي قبل ما الكل يمشي والخطوبه تنتهي
نزل مالك وسابها وهي مش عارفه تعمل ايه في المشكله اللي هي فيها دي
نسمه : يارب هعمل ايه دلوقتي ههرب من المجنون ده ازاي انا مش عارفه هو عاوز ايه مني وبيعمل معايا كده ليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من نظرة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!