روايات

رواية من الجاني الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية من الجاني الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية من الجاني الجزء الرابع

رواية من الجاني البارت الرابع

رواية من الجاني الحلقة الرابعة

مراد بخ*بث: ربنا معاك و طلع من المكتب و سابه
إياد: يارب و رن علي محمد العسكري
محمد: الو يا إياد باشا
إياد: خلي بالك من المته*مه ال في المس*تشفي و محدش من العاسكر يرجع خليكم كلكم في المست*شفي
محمد: حاضر يا إياد باشا
عند مراد بعد ما نزل من المكتب طلع بره الفيلا بالكامل و ركب عربيته و اتصل علي شخص ما
مراد: ابعتي اللينك بسرعه عشان اجيلك
الست: حاضر….. اهو بعته
مراد بعص*بيه: اي ده اي الحته المقر*فه دي
الست: هيا دي الحته الي احنا فيها
قفل مراد السكه في وشها
بعد شويه وصل منطقه شعبيه وقابل واحده وقال لها حاجه وركب عربيته و مشي
و هو في الطريق في نفس المنطقه لسه شاف بنت شابين بيدا*يقو فيها وقف السياره و نزل بسرعه
مراد: اي يا حلو انت وهو مش عي*ب تداي*قو في بنات الناس
واحد من الاتنين بسخر*يه: وهو في بنت ناس بتنزل دلوقتي
مراد: امم انا بردوا بقول كدا و قرب منه و ضر*بو بالبو*كس و فضل يضر*ب في لحد ما سابه و الواد جري هو وصاحبه
مراد للبنت: انتي كويسه
اسيا: اه شكرا
مراد: مينفعش تنزلي في الوقت المتأ*خر ده
اسيا بخ*جل: اصل احنا مش عندنا اكل في البيت و نزلت عشان اجيب عشان ماما تاكل و تاخد ادو*تها
مراد: تمام انا هوصلك
اسيا بعترا*ض: لا اصل وقبل ما تكمل
مراد: معلش هوصلك افردي حد داي*قك تاني انا ضمير*ي مش هيكون مرتاح
اسيا بخج*ل: تمام وركبت معاه
(ونبي محدش يحسب ان قصة حبهم هتبداء)
بعد شويه
اسيا: بس هنا هو ده البيت
مراد بصد*مه: انتي ساكنه في العماره دي
اسيا: اه
مراد بعص*بيه: تمام اتفضلي يلا
نزلت اسيا بستغر*اب و الدمو*ع في عينها
اسيا: مالو ده
مراد: يبقا دي بنتها اه يابنت ال****
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
تاني يوم في المقر
هشام: اي يا إياد رايح فين تاني
إياد: رايح المست*شفي اجيب جوري مينفعش تفضل في المستش*في لازم القضيه دي تخلص بسرعه
هشام: اول مره متعرفش تعرف الحقيقه من حد اوعا تكون متعا*طف مع البنت دي يا إياد
إياد: انا في شغلي معرفش التعا*طف يا هشام متقل*قش و مشي راح علي مس*تشفي و دخل الغرفه بهم*جيه
إياد بغض*ب: يلا قومي هنروح علي مقر
جوري بخو*ف: هو في حاجه
إياد: يلااااا
خد جوري من إيدها و ركبها عربيته و وراه عربيات الي فيها العساكر وصل إياد المقر و دخل و معاه جوري في مكتبه
إياد: جوري انتي بكره هتروحي النيابه و هناك هتاخدي الحكم و طبعا الدليل كلو ضد*ك و انا جبتلك محامي و مش هقدر اقولك ان هو يقدر يخفف عنك بكرا يوم صع*ب عليكي
جوري بب*كاء و بط*لتم: يعني اي يعني اي يعني اي يعني خلاص هلبس في حاجه انا مش عملتها لي كدا يارب لي
إياد: جوري القضيه كلها ضد*ك
جوري بب*كاء: خلاص انا انت*هيت
إياد: جوري انا هخليكي في المكتب بتاعي و هفضل معاكي لحد تاني يوم و انا كدا كدا هروح معاكي المحكمه لان انا المسؤل عن القضيه بتاعتك
جوري بي*أس: مش هتفرق يا إياد باشا هتبقا معايا ولا لأ انا هيتحكم عليا بالمو*ت
إياد فضل ان هو يسكت و ميتكلمش
بعد شويه تليفون إياد رن
إياد رد بفرحه
إياد: اوجاستو وحشتني
اوجاستو: ما امرك يا هذا انا رفيقك ما بتسأل علي
إياد: معلش ضغوط في الشغل
(اوجاستو امريكي وبيتكلم عربي عام شويه و شويه فصحي)
اوجاستو: انا جاي غدا القاهره
إياد: حلو و انا اصلا عندي قض*يه مهمه مش عارف هعمل فيها اي و عايزك معايا بس في الس*ر
اوجاستو: س*ر
إياد: اه هيا بنت و هتاخد ح*كم وح*ش بكرا لان هيا كل الادله ضد*ها
اوجاستو: وانت ما شأ*نك
إياد: حاسس اني مصدقها دي قضية قت*ل يا اوجاستو يعني فيها مو*تها
اوجاستو: انت عشقان البنت
إياد: لا انا قلبي ميعرفش الحب
اوجاستو: كيف؟ ليس في مدنتكم ليل
إياد بحزن: اه يا اوجاستو
اوجاستو: بكرا جي الك و نشوف هل موضوع و اه قبل ما انسي راح يكون معي ساشا
إياد: تمام و قفل معاه وبص علي جوري الي كانت نايمه من قبل ما يتكلم في الفون و طلع من المكتب و خرج راح علي كورنيش وقعد و تذكر اوجاستو و هو بيقولو (اليس في مدنتكم ليل)
إياد في تفكيره: لا يا اوجاستو احنا مدينتنا فيها ليل لكن مدينة قلبي مفيهاش

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من الجاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى