روايات

رواية من اجل الحب الفصل السابع 7 بقلم سحر حسين

رواية من اجل الحب الفصل السابع 7 بقلم سحر حسين

رواية من اجل الحب البارت السابع

رواية من اجل الحب الجزء السابع

رواية من اجل الحب
رواية من اجل الحب

رواية من اجل الحب الحلقة السابعة

فضل مازن يروح لياسر في كل مكان كل يوم عشان يوافق عليه ويجوزه مها وياسر كان بيتهرب منه ومش عايز يقبله هو خايف يكون عايز ينتقم لحد ما جه يوم وياسر تعب اووي ومها كانت خايفه ومش عارفه تتصرف جريت علي طول وتصلت ب مازن .
مها : ايوه يا مازن الحقني بابا تعبان اووي وانا مش عارفه اعمل اي .
مازن : اهدي يا حبيبتي وانا جي علي طول .
مازن اتصل بالاسعاف وجه خد ياسر للمستشفى .
مها : شكرا يا مازن بجد شكرا .
مازن : حبيبي مفيش بنا شكر وان شاء الله بابا يكون بخير .
مها اترمت في حضن مازن وانهارت من العياط انا خايف اووي يا مازن بجد خايفه .
مازن : حبيبتي اهدي والله هيبقا كويس حاولي تهدي .
جت الممرضه لو سمحت عايزين حد يتبعر بدم للاستاذ ياسر .
مها : فصيله دمه نفس فصيله دم مي إنما أنا مختلفه انا نفس فصيله ماما .
مازن : متاخفيش انا هتصرف يا حبيبي .
مها : طيب هنعمل اي .
مازن : خليكي انتي هنا مع عمي وانا جي علي طول .
مازن ساب مها وراح يعمل تحليل الدم وراح للممرضه وداها التحليل بتاعه ورجع لمها .
امها اتصلت بمي عشان تعرفها أن باباها مريض بس كالعاده محدش رد عليهم بعتتلها رساله ……..
….يا مي انا مها اختك بابا تعبان اووي وهو في المستشفى دلوقتي و يا ريت تجي هنا تشوفيه اتمنا اشوفك في اقرب وقت …..
مي شافت الرساله وعملت نفسها عبيطه ولا حتي اتصلت ومها عرفت أن مش شافت الرساله .
مها : مازن مي شافت الرساله تفتكر ممكن تيجي .
مازن : مها المهم دلوقتي بابا يقوم بسلامه وبعدين فكري في أي حاجه تانيه .
مها : تمام ماشي يارب يقوم بسلامه .
مازن : أن شاءالله هيقوم بسلامه .
مازن فضل قاعد في المستشفى مع مها كام يوم لحد اما فاق ياسر وتنقل غرفه عاديه .
مها : بابا حبيبي حمدلله انا كنت قلقانه عليك .
ياسر : متخفيش يا حبيبتي انا الحمدلله بخير .
مها : حبيبي يارب دايما تكون بالف خير .
مازن : سلمتك يا عمي ألف سلامه .
ياسر : الله يسلمك يا بني .
مها : بابا مازن هو اللي اتبرع لحضرتك بدمه .
ياسر : ألف شكر يا حبيبي .
مازن : مفيش شكر يا عمي المهم أن حضرتك بخير .
ياسر : الحمدلله بخير .
مازن : طيب يا مها انا هستني بره .
مها : ماشي يا مازن براحتك .
ياسر : ألف شكر يا ابني علي انك فضلت واقف مع مها بنتي .
مازن : ياعمي انا نفسي تتعامل معايا علي اني ابنك بجد .
ياسر : ربنا يقدم اللي فيه الخير .
مازن : طيب يا عمي انا بره لو احتجتو حاجه انده بس عليا .
ياسر : اسف يا ابني تعبتك معايا .
مازن : مفيش تعب ولا حاجه انت ولدي برضو .
خرج مازن من الغرفه .
مها : بابا حبيبي انا بجد كنت خايفه اوووي عليك .
ياسر : انا الحمدلله بخير يا حبيبتي متخفيش .
مها : الحمدلله يا حبيبي . .. عارف يا بابا بجد مازن مسبنيش خالص وفضل واقف جامبي بجد .
ياسر : اه واي كمان .
مها : والله يا بابا انا بتكلم بجد .
ياسر : اه طبعا ومين اللي هشهد للعريس غير العروسه .
مها : بكسوف والله يا بابا انا عمري ما هنسي وقفتوه جمبي انا .
ياسر : ربنا يبارك فيه يا حبيبتي بقولك صح انتي عرفتي مي اختك حاجه .
مها : مي اختي …. بصراحه يا بابا لا مرضيتش أقولها عشان هي في غربه وانا مردتش اخليها تقلق يعني .
ياسر : طيب يا حبيبتي عملتي طيب احسن كده .
مها : طيب يا حبيبي انا هسيبك ترتاح شويه وانا شويه كده وهرجعلك تاني .
ياسر : اه عايزه تسبيني ارتاح ولا عايزه تقعدي مع حبيبك التاني اه .
مها : يا حبيبي والله الدكتور قال إني اسيبك ترتاح .
ياسر : ماشي يا حبيبتي روحي انتي .
مها سابت باباها وخرجت تقعد مع مازن واول ما قعدت جامب مازن وضعت رأسها علي كتف مازن وقالت ……
مها : معلش ممكن افضل كده شويه .
مازن : اه طبعا انا اتمنا تفضلي كده طول عمري جامبي .
مها : وانا كمان اتمنا والله يا حبيبي .
مازن : أن شاءالله يا حبيبي نطمن بس علي عمي وبعدين مش هسيبو غير لما يوافق أن شاءالله .
مها : أن شاءالله. …. بابا سألني علي مي .
مازن : هي متصلتش لسه .
مها : لا لسه .
مازن : امال انتي قولتي اي لعمي طيب .
مها : بابا ميعرفش اني قولتلها اي حاجه .
مازن : كده احسن والله يا حبيبي .
مها : والله مش عارفه بقا .
مازن : حبيبتي مش عايزك تفكري في أي حاجه غير عمي دلوقتي بس حتي ماشي يا حبيبي .
مها : ماشي حاضر .
ياسر فضل في المستشفى كام يوم ومها فضلت موجوده معاه ومازن كان كل شويه يروح ويرجع علي شغله وبعدين يرجع يقعد معاهم في المستشفى .
ياسر طلب من مها انها تخرج عشان عايز يتكلم مع مازن شويه .
مها : هتتكلمو في أي .
ياسر : وانتي مالك انتي اخرجي وخلاص .
مها : طيب حاضر خرجه اهو .
مها خرجت ووقفت علي باب علي طول عشان تسمع هما بيقولو اي .
ياسر : مازن .
مازن : نعم يا عمي .
ياسر : امشي براحه كده وروح افتح الباب مره واحده .
مازن : حاضر . وفعلا مازن عمل كده واول ما فتح الباب كانت هتقع ومازن سندها قبل ما تقع .
الكل بيضحك علي مها ….
ياسر : مفيش فايده فيكي يا مها .
مها : ماشي يا بابا الله يسامحك .
خرجت مها ورجع مازن تاني جامب ياسر عشان يسمع هو هيقول اي .
ياسر : اولا يا ابني انا عايز اشكرك علي وقفتك معايا انا وبنتي .
مازن : يا عمي ده واجبي والله .
ياسر : ثانيا انا عايز اعتزرلك علي اللي عملته مي بنتي معاك .
مازن : لا ياعمي ده سوء تفاهم وخلاص خلص .
ياسر : قولي بقا انت فعلا بتحب مها بنتي ولا انت عايز اي بظبط منها .
مازن : يا عمي والله العظيم انا بحب مها جدا وعايز اكون معاها وجامبها بجد والله بحبها وعندي استعداد اعمل اي حاجه عشان خاطر تكون معايا وجامبي .
ياسر : بص يا بني انا عارف اني مش هطول في الدنيا كتير وعارف أن مي بنتي وحشه للاسف وعارف أن لو انا روحت مها هتتعب معاها اووي عشان كده لزم يكون في حد في حياتها يكون معاها بيحبها وخايف عليها بجد .
مازن : وانا هفضل طول عمري جامبها ووعد مني ياعمي اني عمري ما هزعلها ولا هسبها لوحدها ابدا وانا هحميها من كل حاجه ومن اي حد .
ياسر : وانا يا بني هثق فيك وهعتبرك ابني وجوز بنتي .
مازن : بجد يا عمي يعني حضرتك وفقت فعلا .
ياسر : اه يا بني انا فعلا وفقت ألف مبروك .
مازن قام يحضن ياسر من كتر الفرحه وقاله يا عمي معلش انا عايز اقول لمها بطريقتي انا ممكن .
ياسر : ماشي يا حبيبي براحتك .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من اجل الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى