روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء الثاني والأربعون

رواية ملكت الحمزه البارت الثاني والأربعون

ملكت الحمزه
ملكت الحمزه

رواية ملكت الحمزه الحلقة الثانية والأربعون

محمد بصلهم وعرقو برزت
محمد بصوت عالي وغضب عارم:-ماريااا
ماريا اتعدلت وبصت لاقتو واقف وراها عالسلم
ماريا بصتلو بخوف شديد ورعب
محمد مشي ناحيتهم ومسك دراع ماريا وقال:-ادخلي اوضتك
مارياا بلعت ريقها بخوف
ماريا بتوتر:-محمد نا كنت
محمد بصلها وقال بحده:-قولت ادخلي اوضتك
وساب ايدها
ماريا سابتهم ودخلت اوضتها
حمزه برفع حاجب:-داخل بزعبيبك ليه كد
محمد بصوت عالي وعصبيه:-ايي موقفك مع مراتي يحمزه ها ايي موقفك معاها
علي سمع صوتهم من تحت جري بسرعه طلعلهم
علي وقف فالنص وقال بقلق:-في ايي يلا بتزعق كد ليه
محمد بعصبيه:-اسألو هو بزعق ليه
حمزه ببرود:-تبقا عبيط لو فكرت ف الل فدماغك ده ماريا بالنسبالي اختي وبس من لما اتجوزتها وبعدين هيا دكتوره فالمستشفى بتاعتي وبنشتغل سوا
علي مسك محمد وقال:-محمد محصلش حاجه وبعدين نتا ازاي تفكر كد
محمد بسخريه:-الوسخ هيفضل طول عمرو وسخ
وسابهم ودخل جناحو
علي بخوف:-حمزه محمد متعصب بالله عليك يخي متاخد ع كلامو نتا اكبر من كد احنا اخوات يحمزه ونتا الكبير
حمزه ببرود:-لما يفوق هربيه واعلمو ازاي يتكلم مع اخواتو بادب
وسابو وراح جناحو
بص لاقه ملك واقفه عالباب ومربعه ايدها ورافعه حاجبها
حمزه بزهق:-م ناقصك هاا وعدي ليلتك ديي
وزاحها ودخل
ملك دخلت وراه وقفلت الباب
ملك بهدوء:-نا معملتش حاجه علفكره نا واقفه من بدري اصلا وسمعت كل حاجه
حمزه وهو بيقلع الكوتشى:-فل اوي م عايز بق اسأله غبيه عالمسا تمم
وراح قدام التسريحه وبق يقلع الساعه بتاعتو
ملك قربت منو ووقفت وراه وقالت بحنيه:-حبيبي مضايقش نفسك وبعدين نا م هسالك ع حاجه نا واثقه فيك
وميلت حضنتو من ضهرو
غمضت عيونها وبقت تستمتع بحضنو وريحتو الل بتعشقها
حمزه حط ايدو ع ايدها وباسها
حمزه بتنهيده:-كلتي طيب
ملك بسرحان:-لا نا استنيتك ع تيجي وناكل سوا
حمزه اتعدل عليها ومسك وشها بايدو وقال بحنيه:-بعد كد متستنيش انزلي كلي ونا اصلا منبه عالشغالين يطلعولك اكل نتي حامل ومينفعش متاكليش ماشي يحتتي
ملك حطت ايدها ع ايدو وقالت برقه:-مهو نا مبعرفش اكل منغيرك يحمزتي
ثم اكملت بطفوله:-وقولتلك متقوليش يحتتي مبحبهاش
حمزه ضحك ع طفولتها
حمزه بعشق:-نتي حتتي وكل ماالياااا يملكت قلبي
ملك بحب:-لا نا ملكت الحمزه
حمزه ضحك بصوت عالي اوي وقال بمراوغه:-نتي تؤمري يحتتي
ملك دبت ب ايدها ع صدرو بخفه وغيظ
حمزه حضنها وباس راسها
*******************
محمد دخل جناحو وبق يدور عليها بعينو
بص فكل ركن ف الاوضه ملقهاش
بص عالحمام لاقها خارجه وكانت لابسه بجامه بكم ستان
محمد مشي ناحيتها
مارياا حطيت ايدها ع وشها بخوف ودموع
ماريا بخوف وودموع:-والله العظيم محصل حاجه وحيات بابا عندي محصل حاجه نتا فاهم غلط والله
محمد بصلها وبدا يهدا لما شاف خوفها الشديد ودموعها
محمد بنفخ:-نا م حذرتك قبل منزل
مارياا حاشت ايدها وبصتلو وقالت بدموع:-هحاول والله اغير لبسي
محمد قرب منها ومسك ايدها الاتنين بايدو
بصلها وتاهه فملامحها قد ايي هيا جميله ورقيقه شعرها الاورانج وبشرتها البيضه وعيونها العسلي فاتح ورموشها وحواجبها نفس لون شعرها
محمد بهدوء:-متخافيش نا م هعمل حاجه بس دي اول واخر مره المحك معاه
مارياا بصتلو وبلعت ريقها براحه وقالت:-حاضر والله حاضر
محمد ساب ايدها براحه وراح قعد عالسرير
ماريا راحت قعدت عالكنبه
محمد ببرود:-حضريلي الحمام وغيار يلا
ماريا هزت راسها وراحت دخلت الحمام
****************
علي دخل اوضتو وهو شايل صنيه
حطها عالسرير قدام هاجر وراح قفل الباب ورجع تاني
هاجر بصتلو ووشها مليان دموع وهالات سوده
علي قعد جمبها وقال بحنيه مفرطه:-قومي ع اكلك وتاخدي الدوا
هاجر بصت للفراغ وقالت:-م عايزه وم جعانه وم عايزه اخد زفت سبني
علي مسك دقنها بايدو وقال برجاء وحزن:-ولو قولتلك ع خاطري يجوجو
هاجر بصتلو وحاولت تتماسك لاكن م قادره
علي برجاء:-ع خاطري
هاجر قامت وقعدت وقالت:-بس نا مبحبش شوربه الخضار ولا بطيق ريحتها
علي بفرحه:-يعني هتاكلي
هاجر بملل:-اه
علي قرب الصنيه منها وغرف فالمعلقه وقال بحنيه:-دي شوربه لحمه خليت جميله تعملها ع عارف انك م بتحبي شوربه الخضار
هاجر بصتلو ودات تاكل منغير كلام
علي بق ياكلها ويمسحلها بوقها بالمنديل
علي بق يبصلها. بحب وحنيه
هاجر كان كل الل بيدور فدماغها هو ليه كذب عليها
هاجر بتعب:-شبعت
علي بصلها وقال:-شبعتي ايي الطبق مليان خلصيه يلا ع خاطري
هاجر بدموع:-ليه عملت كد
علي بصلها وبص لدموعها وكسرتها
كان حاسس بقلبو وهو بيتفتت عشانها
علي بتنهيده والم:-كنت غبي يجوجو والله العظيم كنت غبي
بس اقسملك بالله اني حبيتك وحبيتك من قلبي اديني فرصه اثبتلك
هاجر برفض وعصبيه:-نتا زباله كلكو ونا عايزه اطلق فرصتك خدتها واكيد حضرتك شوفتني ونا طايره من الفرحه صح شوفتني نا ل ليلت الفرح مكنتش مصدقه اصلاا اني اتجوزتك
علي كان هيقرب منها
هاجر بصوت عاللي وعصبيه شديده:-ابعد عني ابعد ع قد محبيتك وعشقتك ع قد مكرهتك ابعد عني ي علي والا اقسم بالله البسك جريمه اخليك تروح فيها وراه الشمس
علي بدموع:-نا راضي وكل الل نتي عايزاه نا هعملو بس اهم حاجه تكوني مرتاحه
هاجر حطيت ايدها ع ودانها وقالت بنهيار:-ابعد عني ي علي ابعد
نا بتأذي ونتي جمبي بتأذي منك ومن نفسي ابعد
علي شدها بالعافيه وحضنها
بقت تزيح فيه وتضرب فيه بس مهموش حضنها وبق يمشي ايدو ع ضهرها
علي بحنيه ووجع:-م هقدر ابعدك عني يهاجر م هقدر صدقيني
نا اسف اسف ع خاطري اهدي وهصلح كل حاجه
هاجر من كتر التعب الانهيار نامت
علي بصلها لاقها نايمه
خرجها من حضنو ونيمها عالمخده وراح حاش الصنيه
وطفا النور وخدها فحضنو
بق يملس ع وشها بحنيه ويبوس فخدها
**********************
ف صباح يوم جديد
يامن نزل ودخل اوضت السفره ملاقاش حد قاعد
دخل المطبخ لاقه جميله واقفه وبتصب عصير
يامن باستغراب:-امال حمزاوي فين يجوجو
جميله بحب:-حمزاوي سافر الفجر
يامن بخضه:-سافر فين وازاي منعرفش ولا حد قالنا
جميله بهدوء:-اهدي يحبيبي دي سفريه شغل راح بيروت السفريه جاتلو بسرعه ونتو نمتو وملحقش يسلم عليكو ولا يعرفكو
يامن بخنقه:-كان المفروض يقولي هو م بيخبي عليا حاجه وبعدين سفريه ايي ديي وازاي نا معرفش بيها حته لو جات فجاء نا ببقا عارف
جميله بهدوء:-رن عليه وشوفو طيب
يامن سابها وطلع الجنينه
فضل يرن عليه كتير مبيردش
اسر بهدوء:-صباح الخير
يامن بقلق:-صباح ايي دلوقتي ابوك م بيرد عليا
اسر باستغراب:-هو فين اصلا
يامن وهو حاطط الفون ع ودنو:-جميله قالتلي جاتلو سفريه شغل ع بيروت
اسر باستغراب اكبر:-وازاي منعرفش بحاجه زي ديي
يامن بقلق وخوف:-نا م مطمن في حاجه نا خايف اوي علي بابا
اسر بقلق:-طب رن عالسفاره كد وشوفهم
يامن لسه هيرد عليه لاقه حمزاوي رد
يامن بلهفه:-الو ايوا يحبيبي نتا فين
………..
يامن بصدمه:-ايييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

‫12 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!