روايات

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الجزء الخامس

رواية ملكتني طبيبه الصعيد البارت الخامس

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الحلقة الخامسة

الجده يوه هوا وليد جاب عريس ولا ايه .
ادهم بستغراب هوا و صقر أما بقي حامد ف اتكلم بضحك و هو بيقول : هههههههههه لا لا احم ي مآغظه ي شباب اصل امي بتحب تهزر كدهون بصي بصي يما وليد اهو هوا و يارا و سماح .
الجده: يوه استني يا ولدي لما اسلم على الولاد دهمن .
الجده و هي بتبص على ادهم و صقر و وجهت كلامها لي صقر .
طب ده و يبقي حفيدي مين الواد الي واقف جمبك دهون عاد .
ادهم بفرح و هزار : احم ي جدتي انا ابقي حفيدك بس بالواسطه .
وليد في الوقت ده قرب و حضن والدتوا و سلم عليها و بعد كده الجده سلمت على يارا و هي بتقول : اهلا بالموكوسه بتاعتنا اهلا خشي يختي البت بت عمك الموكوسه هيا كمان هتلقيها جوات المطبق هي و امها .
يارا بحترام : احم حاضر ي تيته هدخل انا أسلم عليهم .
سماح و هي بتحضنها و بتبوس فيها : اهلا مواه مواه اهلا اهلا ي حماتي عامله ايه ي غاليه .
الجده : يوه كفياك تلزيق عاد خشي جوه كده يوه بلا قرف .
و راحت على وليد و قالت بحب : خش خش ي حبيبي خش .
و كانوا كلهم داخلين و قالت الجده بصرامه: استنى عندك ياض انت .
ادهم استغرب و قال : احم في حاجه ي جده انا برئ والله م عملت حاجه .
وليد بضحك : ايه ي ماما ده ادهم زي ابني بالظبط .
الجده : بس بس متقولش ولدك خليه كده جاهز يتجوز البت يارا دهين ولا حاجه .
ادهم بصوت واطي جدا : انا عن نفسي موافق و موافق اوي كمان حسبي الله في الي معطلني عن الجواز .
صقر بهمس لانوا سمعوا : طب اسكت احسن م نلغي كل حاجه ي عم الحبوب .
ادهم سكت و هو بيبص بقرف
أما جوه ف دخلت يارا و قابلت سما و حضنتها و هي بتقول : الف الف مبروك ي قلبي .
سما بتعرف تتكلم مصري عادي ف قالت ب لهجه مصريه : الله يبارك فيك ي حبيبتي اطلعي فوق غرفتي يكون في علمك مش هتقعدي في غرفتك انت هتفضلي معايا فاهمه ..
يارا بهمس : ي بنتي ده انت هتزهقي مني و غمزت و طلعت .
و بعد كده جت سماح تسلم عليهم : اهلا ي سما يقمر الف مبروك ي روحي.
سما بابتسامه جميله: الله يبارك فيكي ي مرات عمي .
سماح : هند ي هنود وحشاني خالص .
هند : و اني والله متوحشاك قوي قوي .
نسبهم في سلامتهم بقي و نيجي على الغدا .
كان الكل متجمع على سفره الغدا و قالت الجده : بقول ايه علشان نكون على نور كده البت سما لي ولد عمها صقر .
صقر اتصدم و بلم .
ادهم بهمس و هو بيقول بستفزاز: العب ده البت صاروخ يسطا .
صقر بعصبيه و همس و هو بيحاول يدار عصبيتوا : طب اكتم علشان مكتمكش فاهم !.
سما اتكسفت و فضلت باصه على الكل الي قدامها .
وليد : ايه الي حضرتك بتقوليه ده ي امي .
حامد همس لي وليد : ي وليد اسكت الوقت و نبقي نشوف هنعمل ايه بس متتكلميش الوقت .
وليد سكت .
الجده : ايه بقول الي هيوحصل و الواد ادهم دهون لي البت يارا الحلوه دي .
ادهم بهمس : العب و نبي الست دي صح الصح الصح و الله هاين عليا اقوم ابوس راسها .
صقر بهمس : اكتم علشان مقومش اديك قلمين على وشك قدامهم فاهم .
وليد :لا ي امي بعد اذن حضرتك يعني انا بنتي مش هتتجوز الا بعد م تخلص الجامعه ده غير أن ادهم زي اخوها بالظبط .
يارا كانت قاعده مكسوفه جدا .
ادهم بهمس بردو : لا بقي لا لا لا انا مش اخوها ي جدع دي خطبتي .
صقر بعصبيه و همس بردوا : طب اسكت ي حيوان .
الجده : جرا ايه دول اصلا عوانس ايه الي جرا في الدنيا دي ي خلق .
حامد : يما يما اهدي بس يما مش وقتوا الكلام ده خليهم يرتاحوا بي و نتكلم في الموضوع دهون بعدين .
الجده : اني ساكته اهو ساكته .
و قام البنات كلهم لي المطبخ يشيلوا الاكل .
في المطبخ كانت واقفه هند و مش راضيه تخلي سماح تغسل المواعين.
سماح : يوه والله م هيحصل يوه انت بتعملي فرق كده ليه ي ام سما بس .
هند : والله م هيحصل ميحصوحش واصل كده .
سماح زي اي ام اصيله لبست يارا في غسل المواعين : لا اله الا طب اقولك البت يارا هيا الي هتغسل المواعين دي
يارا بصدمه : الله و انا مالي انا ي لمبي .
سما بضحك : هههههههههه يلا يلا نغسل المواعين و نروق المطبخ و نطلع افسحك برا في البلد .
انا برا ف قالت الجده : قوم انت و هوا هزوا طولكم كده .
ادهم بهمس : يوه بقي الكل بيقر علي طولي ي جدعان ليه كده .
صقر بهمس : اسكت اسكت علشان احنا طوال بس مش فاهم ازاي عاوزاني اتجوز ام شبر و نص الي هناك دي .
ادهم بنفس الهمس : العب ده انت حطيت الموضوع في راسك بقي .
صقر بهمس : طب اسكت .
صقر : احم احم نعم ي جدتي .
الجده : قوم ي واد انت و هوا فسحوا البنات شويه يمكن يعجبوكم و تتحوزوهم كده .
وليد قعد و قال : استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم ي رب.
حامد : احم طب يلا هما في المطبخ قولوا لهم و اخرجوا شوي كده .
قاموا الشباب و ادهم كان منشكح جدا جدا و صقر ماشي بيبرطم.
ادهم : ايوا بقي ايوا بقي 😉.
صقر : طب اسكت ي حيوان انت فاهم .
ادهم : ي عم الافوش فرفش بقي يسطا .
ادهم : يوه ايه ده فين المطبخ .
و في المطبخ كانوا واقفين البنات لحد م دخل صقر و ادهم و هما بيقولوا : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
الجميع: عليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
صقر : جدتي بتقول لي البنات يجهزوا علشان هنخرج سوا .
هند و سماح في نفس واحد : ي ولاد الجزمه فلدتوا من التنظيف انتم .

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتني طبيبه الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى