روايات

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل العاشر 10 بقلم ميرنا فواز

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل العاشر 10 بقلم ميرنا فواز

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الجزء العاشر

رواية مغرور ولكن وقع في حبي البارت العاشر

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الحلقة العاشرة

نور دخلت المطبخ وخدت المشروبات وطلعت للناس واتصدمت وبرقت عيونها وبلعت ريقها بصعوبه و الصينيه كانت هتقع من ايد نور وبالفعل وقعت وقالت بصدمه في نفسها عززز!!!!! عز كان بيتكلم أبو نور ومبتسم وفجاه خد باله من نور لما وقعت الصينيه بس مخدش باله غير من جمالها فضل متنح ليها ثواني وعيونه ثابته عليها بإعجاب نور بصت علي عز بصدمه وعز ابتسم بسخريه وغمز لها ونور بصت عليه بضيق وشالت الحاجه بسرعه وقدمت أسفها وجريت علي المطبخ … عايده بصت عليهم باحراج وقالت معلش يا جماعه العروسه اتوترت شويه عن اذنكم اقوم اشوفها وبعدين عزمي اتحرج زيها واعتذر عن اللي حصل من شويه الجارحي ابتسم وقال عادي ولا يهمها بس مشاء الله بنتك نور زي قمر ربنا يحميها أنا والله مبسوط اني انسبك والله يا عزمي وطمعنين في كرامكم وحبين ننسبكوا واى حاجه تطلبوها احنا موافقين عليها من غير اعتراض ابتسم عزمي وقاله متقولش كدا مفيش ما بين الاخوات اتفاق ونور بنتي هي بنتك و أنا حابب انسبك والله يا جارحي وجيه اليوم اللي عيالنا يخدوا بعض وانا عارف ان عز واحد يعتمد عليه عشان كدا أنا مطمن علي بنتي من دلوقتي عز ابتسم وقاله اكيد طبعا يا عمي نور بنت حضرتك هتكون تحت عينيا ومتقلقش عليها ابدا وهي في حياتي عز قال كدا بس من جواه ناوي ومستحلف أن هيوريها الويل وهيربيها من لسانها الطويل .. عايده بضيق نور يا حبيبتي ابقي خدي بالك وانتي ماسكه الصينيه الضيوف يقولو علينا اى اهدي كدا و متتوتريش نور اتنهدت بضيق وقالت بس انا شوفته واتكلمت معاه ومعجبنيش شخصيته في الحفله
عايده بجديه: ابوكي عارف مصلحتك يا نور و الصراحه ده صاحب ابوكي من زمان وابنه اكيد متربي احسن تربيه نور قالت بسرعه متربي اوس*خ تربيه عايده بغضب بنت عيب اى اللي انتي بتقوليه ده انتي تعرفيه عشان تقولي كدا نور بضيق انا معرفش الكون وأعرفه هو اصل مميز في البرود والتناحه عايده بسخريه طب يلا يا اختي اطلعي شوفي العريس ومش عايزه اسمع كلمه مش موافقه شوفيه ممكن يعجبك صدقيني نور بملل حاضر نور خدت الصينيه وطلعت مع امها وابتسمت معلش يا جماعه اتاخرنا عشان كنا بنحط عصاير بدل اللي وقعوا ناديه ابتسمت وقالت مكنتيش تعبتي نفسك يا حبيبتي احنا جايين بس نشوف عروستنا القمر يا زين ما اختارت يا عز ذوقك جميل يا حبيبي نور ضيفتهم واحد واحد وبعدين وقفت عند عز وبصت عليه بغل و قرف وعز ابتسم بسخرية وقالها بصوت خافت زي ما وعدتيني اني اتجوزك وانا عند وعدي اهو نور ابتسمت بغيظ وداست علي رجله وعز اتوجع بصوت وقال بصوت خافت و وجع يبنتل المجنونه نور عملت نفسيها اتخضت وقالت أنا اسفه بجد مخدتش بالي عازمي اضايق وقال مالك يا نور مش علي بعضك لي مره توقعي العصاير و مره تدوسي علي رجل الراجل الجارحي دخل في الحوار وقال حصل خير يا عزمي مفيش حاجه اتفضلي يا بنتي اقعدي نور قعدت وبصت علي عز بتحدي و عز بص عليها بضيق و وجع.. الجارحي المهم نخش في الموضوع بنتنا القمر رأيها اى نور بضيق أنا محتاجه اخد وقت يا انكل ومعنديش جواب حاليا عز رفع حواجبه باستغراب وقال طب بعد اذنك يا عمي ممكن اخد الانسه نور اكلم معاها شويه عازمي سمحله وقاله خده راحتكم في ركن هناك تقدروا تتكلموا في براحتكم عز قام ونور لسه قاعده ببرود عز شدها من ايديها جامد و قومها وراحوا قعدوا بعيد عن الأنظار عز اتكلم معاها ببرود وقالها بقا أنا يتقالي الكلام ده منك انتي يا بت انتي نسيتي نفسك ولا اى بقا عز الجارحي يتقاله اخد وقت ومعنديش جواب كمان ده انتي جريئه يا بت نور بغيظ اها عادي يتقالك كدا هو انت توم كروز عشان أوفق عليك علي طول عز باستنكار ده علي اساس هيبص علي واحده زيك ده يبقا عيبط لو عمل كدا نور ببرود طب ما انت عبيط اهو وعايزني عز ابتسم بسخرية ومسك دراعها بغضب جامد وقالها أنا عبيط فعلا أن هاخد واحده زيك الشيطان نفسه هيستعيذ من وشها ولسانها الطويل اسمعي يا بت انتي لو مروحتيش قولتي انا موافقه حالا أنا هقول لابوكي علي كل حاجه وهخلي ابوكي وامك يعيشوا في قلق و مش هساعدك وهخرج برا القضيه أنا ومراد وشوفي مين يا حلوه يخرجك في اللي انتي فيه ويكش يخدوكي ومشوفش خلقتك العكره دي تاني نور بوجع وضيق ابعد ايدك يا عززز عز شال ايديه وقالها هااا هتوافقي ولا هروح هقولهم انتي في ايدك تختاري نور زفرت بضيق وقالت خلاص موافقه ده انت مستفز عز بانتصار جدعه طلعتي بتفهمي وعارفه مصلحتك ومصلحه عيلتك عز قام و نور قامت ورا بعصبيه وبعدين فردت وشها لما قابلتهم نور قعدت هي وعز وعز بص عليها وقالها مش هتقولي اخر اخبار عندك يا عروسه نور زفرت بضيق وقالت أنا موافقه عز بص عليها من فوق وتحت بسخريه وانتصار وبعدين الجارحي أبتسم وقال يبقا نقرا الفاتحه وبعدين خلصوا الفاتحة وعز اتكلم وقال بص يا عمي الكلام اللي هقولو لحضرتك مهم بمعني أنا مش هتخطب بس انا هتجوز علي طول نور اتصدمت من كلامه وقالت اى!!!! عازمي بتوتر بس يا بني كدا مستعجل اوي ولسه المفروض تتعرفوا علي بعض وتخدوا علي الجو مع بعض لسه في تجهيزات العروسه وموال طويل الجارحي قاطعوا وقاله عز جاهز في كل حاجه ومعاه فيلا و مترتبه ناقص بس عروستنا ومتشلش بالك بأي حاجه عازمي اتكلم والله يا جارحي أنا موافق بس صاحب الشأن في أيده المواقفه وبعدين بصه علي نور وعز بصلها بحذر ورعب وأثناء وهما بيبصوا علي نور عز رفع صوابعه بحذر ونور بلعت ريقها وقالت اللي موافق عليه بابا أنا موافقه عليه عازمي: متاكده يا بنتي نور رديت عليه وقالت ايوه عز اتنهد بارتياح يبقا الفرح اخر الاسبوع يوم الخميس
الجارحي بفرحه انتكل علي الله يا عزمي
عزمي : نتكل علي الله يا جارحي الف مبروك يا عز يا بني
عز بابتسامه: الله يبارك فيك يا عمي .. ناديه زغرطت وقالت مبروك يا ولاد وبعدين فضلوا يتكلموا لحد لما استأذنه ومشيه نور دخلت الاوضه و هي من جواها مبسوطه أن هي هتجوز حبيبها هو اها مش فاكر اى حاجه بس هي بتحاول ترجع ذاكرته بطريقها وهي أنها تعصبه وتتخانق معاه زي الاول وأثناء نور بتفكر قطع شرودها رقم غريب نور استغربت من الرقم الغريب ده و كنسلت عليه وبعدين دخلت تنام التليفون رن تاني نور اضايقت وفتحت في الاخر وقالت بصوت عادي مين معايا
المتصل ضحك بسخريه: للدرجادي مش عارفه صوتي معداش عليكي الصوت ده قبل كدا وبعدين ضحك
نور اتوترت وقالت لا معرفش صوت حضرتك تقدر تقولي مين حضرتك
المتصل بغضب : لاااا عااارفه الصوت ده كويس وخلي ف علمك أنا لا يمكن اسيبك وهجيبك بعد اللي حصلي ده انا كنت سايبك براحتي وعلي مزاجي بس لما سبتك خد جزاتي والنتيجه اضربت بالنار بسببك ده انا هعيشك في عذاب اللي أنا اتعذبته عشانك بس بدل ما اتعذبت عيار هردهم اربعه وعشرين عيار عليكي وابقي اطلبي الانجاه من حد مش هتعرفي حتي لو استخبيتي سابع ارض هجيبك … نور خافت وقالت انت مالك اتغيرت كدا لي انت عايز مني اى سبني في حالي بقا أنا معملتش حاجه فيك ارحمني بقا وبعدين قفلت بسرعه والموضوع بقا مقلق جدا بنسبالها ومش عارفه تعمل اى ترن علي عز ولا تتجاهل الحوار ده لحد لما التفكير قضي عليها وتعبها وخلاها تنام وهي مش حاسه وبعدين الصبح صبح وسمعت رنه موبايل واتجهلت وبعدين المتصل فضل يرن عليها قد كدا ونور نفخت في وشها وقالت بعصبيه هو أنا مش عارفه ارتاح منكو ابدا وبعدين خدت التليفون ولقت المتصل عز نور ارتبكت وصحيت وفتحت علي عز بسرعه
عز بحزم : اى يا هانم كل ده نايمه وانا قدام بيتك ومستنيكي
نور باستغراب : تحت بيتي !! بتعمل اى تحت بيتي
عز بنبره غاضبه: هيكون بعمل اى تحت بيتك انجزي دقيقه الاقيكي قدامي في لمح البصر لو اتاخرتي هطلعلك وهخدك بطريقه مش هتعجبك .. نور اتنهدت بضيق وقالت حاضر نازله وبعدين قفلت وراحت جهزت نفسيها ونزلت عز كان في العربيه وكان شيك في لبسه ولابس نضاره والكاريزما كانت عاليه عنده نور بصت عليه بإعجاب وحب ومن بعيد وفجاه عز قطع شرودها وهو بيشاور أنها تيجي نور راحت ركبت مع عز وكانت متوتره معرفش لي عز اتكلم بنرفزه وضيق وقال نور أنا المرادي هعدي انك اتاخرتي انهارده بس واقسملك المره الجايه أنا مش هعديها وهخليكي تندمي علي اليوم اللي شوفتيني فيه بس نسيت صح انك هتبقي مراتي بعد تلت تيام يعني الخميس الجاي يعني طبعا ده اجباري تصحي معايا نور قطعت كلامه وقالت بغيظ لا هصحي براحتي أنا مش هغير روتين حياتي عشان حضرتك ولما نتجوز كل واحد يعيش علي كيفه مش بكيف حد احنا جوازنا قدام اهالينا رسمي بس في الحقيقه علي الورق بس متنساش ده
عز ضحك بسخريه ده في احلامك يا قلبي انا اقدر اغير روتين حياتك في ثانيه عادي حتي لو المستحيل هقدر عادي وحوار الجواز رسمي ولا مش رسمي نبقا نشوف ده بعدين لينا بيت يلمنا ونعرف هنتعامل ازاي مع بعض وبعدين ضربها علي دماغها بخفه وقالها بطلي تنفشي ريشك عليا عشان مقطعهومش نور بوجع وغيظ ماشي يا عزز والله لخليك تكره حياتك … عز بغرور وريني مستني ..عز وصل للمستشفي و نور معاه وبعدين دخلوا مع بعض وبصوا لبعض بقرف وكل واحد راح علي شغله…ميرا قبلت نور في الطريق نور بصت عليها واتجهلتها وبعدين ميرا وقفت قدامها
ميرا ببراءة : انتي لسه زعلانه مني يا نور والله مكنتش اقصد اللي في دماغك أنا كنت عايزه اوفرلك الحمايه بس انا نفسي مش هقدر اوفرلك ده وبعدين الصراحه مراد قالي نور في خطر ولازم عز يبقا معاها عشان حازم لو شافه مش هيقدر يعمل حاجه في وجوده وانتي طبعا عارفه اللي حصل ما بين عز وحازم في مش هيقدر يعملك حاجه طول ما عز جنبك فهمتي
نور اتنهدت وقالت خلاص يا ميرا ملهوش لزوم الكلام ده
ميرا بفرحه افهم كدا انك مش زعلانه مني
نور ابتسمت وقالت لا يا ستي مش زعلانه وبعدين أنا مزعلش منك ابدا انتي اختي أنا بس اضايقت من تصرفك معايا بس خدي هنا يا بت اى حوارك انتي ومراد انتوا بتلعبوا في المستخبث وقافله عليكي الصندوق عشان معرفش سرك
ميرا بارتباك : اصل.. اصل… نور باستغراب: انتي الشريط عندك وقف علي الكلمه دي ولا اى ما طلعي الفوله اللي ف بوقك خلصينا ورانا شغل ميرا اتنهدت بقله الحيله وقالت هقولك علي كل حاجه بس مش هنا ميرا خدت نور وراحوا الاوضه وحكت كل حاجه حصلت هي ومراد وبعدين نور اتكلمت بفرحه وقالت بجد انا فرحت من كل قلبي ربنا يصلح حالكم ومراد شخص كويس ومشوفتش في حاجه وحشه اهو احسن من البغل اللي جيه امبارح فجاه ومكنتش اعرف انه جاي أنا عرفت بس أن في عريس متقدملي واكتشفت في الاخر أن ده عز كان يوم ملون لما شوفته لا وكمان هتجوزه بالعافيه وعارفه أمتي هتجوز !! اخر الاسبوع ده ميرا اتصدمت أنها هتجوز كانت عارفه بس ان عز هيتقدم بس!! و وقعت بكلامها وقالت مراد قالي أنه هيتقدم بس ازاي جواز ع طول كدا ..نور استغربت وقالت بغضب انتي كنتي عارفه يا بت ومقولتيش لا وكمان متفقين عليا اصدقي غلطانه اني عبرتك عشان تخبي عليا حاجه زي كدا
ميرا اتكلمت بسرعه وقالت لا والله كنت هقولك بس مراد قالي قبل ما عز يجي عندك بساعه باين وقولت اكيد عرفت أن عز جاي ف قولت ملهاش لازمه اقولك صدقيني مش بكدب عليكي وبعدين الف مبروك أنا اتبسط جدا وبعدين غمزت وقالت حبيبك هيبقا عايش معاكي نور ارتبكت وقالت حبيبي اى ده ..ده مدخلش دماغي يلا ي بت علي شغلك ميرا قامت من مكانها وقالت بسخريه وهزار فعلا باين ده الحب ولع في الدره وشايط نور بضيق امشي يا بت ميرا مشيت وكل واحد راح علي شغله لحد لما جيه الليل وكله مشي ومفيش غير عز و نور اللي كانت مشغوله في شويه ملفات قدامها عز جيه ناحيه الاوضه و فكر في فكره شريره وراح قال للأمن يفصلوا النور المستشفي وبالفعل فصلوا نور اتخضيت وخافت وقامت مره واحد وكان بتمشي بتوهان وخوف وبتحاول تلاقي الشنطه عشان تطلع التليفون ومش لاقيه الشنطه وبعدين نادت علي عز بصوت عالي وعز كان برا قدام الاوضه وقال ده انا هعلمك الادب اصبري بس نور اخيرا جت قدام باب الاوضه وخرجت وفضلت تحسس وهي ماشيه وبعدين خبطت في عز وقالت بخوف انت مين عز مرديش عليها و نور عيطت وجريت من قدامه وفضلت تردد في اسم عز.. وعز كان كاتم الضحك ونور قعدت علي الأرض وفضلت تعيط يا عز انت فين ونبي يا جدعان مفيش حد هناااا وفضلت تعيط جامد من الخوف وهي حاضنه نفسها وعز كل ده بيراقب في الصمت ومستني يشوف آخرها نور الحاله جاتلها وفضلت تتنفس بصعوبه ومسكت قلبها وصدرهاا بوجع وعز حس بالصمت مره واحده وقلق عليها وبعدين قرب عليها وفتح الكشاف لاقاها مش عارفه تاخد نفسها وبتكح عز نزل في مستواها بقلق وقالها مالك يا نور متخافيش اهدي وبعدين كلم الأمن يفتحوا النور وبالفعل فتحوا وقرب علي نور وقالها انتي حالتك دي مش غريبه عليا اهدي كدا وخدي نفس وبعدين حضنها وقالها ششش اهدي مفيش حاجه خلاص النور جيه وانتي كويسه وانا جنبك اهو نور مسكت في قميصه وقالت البخا…خخه في الشش.. نطه عز فهم منها وقام بسرعه وفتح الشنطه وجاب البخاخه وكأنه عقله مسستم وعارف كل حاجه وبيحركه لوحده عز خد البخاخه وراح لنور واداها نفس نور هديت ورجعت طبيعتها بس أغمي عليها وبعدين وووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مغرور ولكن وقع في حبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى