روايات

رواية معشوقه حياتي الفصل الرابع 4 بقلم نورهان رضا

رواية معشوقه حياتي الفصل الرابع 4 بقلم نورهان رضا

رواية معشوقه حياتي البارت الرابع

رواية معشوقه حياتي الجزء الرابع

رواية معشوقه حياتي
رواية معشوقه حياتي

رواية معشوقه حياتي الحلقة الرابعة

كان سليم ينتظر ريم حتي تنزل
هي اتأخرت كده لي ثم رأسها تنزل الدرج وابتسم لها
ريم معلش.يا سليم بس في واحده صحبيتي تعبانه ولازم تكون معاها يلا اشوفك مره تانيه باي
ثم تركته وذهبت
سليم وهو يتنهد
مفكرها هتخرج معاك يعني
ثم طلع غرفته بعصبيه ولاكن سمع شئ فوقف حتي يستمع باقي الحديث
كانت ميس قاعده بغرفتها وعندنا رن هاتفها سبت المتصل فهي تكره ذلك الشخص الذي معاها بالجامعه
ميس بعصبيه
عايز اي مش قولتلك مليون مره متتصلش بيا نت مش بتفهم
ظلت ثواني حتي تسمع الرد
ولكنها قالت بزعيق اكتر
بقولك اي يا مهاب انت ابعد عني احسلك انا مش عايزه القول اخواتي ولو قولتلهم هيقتلوك فأحسن ليك تبعد عني
ظلت ثواني ولكنها شهقت
وقالت انت اتجننت اجيلك شقه اي يامتخلف انت بقولك
ولكنها تصمرت مكانها عندما رأت سليم يدخل غرفتها وعيونه حمراء بشده

 

 

فوقع الهاتف من يدها كان سليم سمع كلمه
(اجيلك شقه اي يا متخلف)عندما سمع هذه الجمله تعصب بشده
سليم بحده
مين الي كان بيكلمك
________________________________________
دخل زين الغرفه وقفل الباب ثم التفت
وفجأة وقف متصنم من هذا الجمال
فهي كان يعتقد أنها فتاه بشعه لذلك يريد والدها بيعها والتخلص منها ولاكن هو يراه امامه حوريه أو ملاك
فهي ممكن أن تكون الاثنين اقترب منها زين بعد أن فاق من شروده
زين بصدمه نتي بجد
اسيل بعدم فهم وخجل بعض الشئ
نعم
زين اقصد انتي اسيل
ماذا السؤال الغبي يا زين
حدث زين نفسو بهذه العباره
وقال يعني هيكون مين غيرها
قصدي يعني احم انا زين ابن عمك و وجوزك عارف انو غريب بس انا مش عارف اتعرف عليكي ازاي
اسيل بخجل
اذيك يا بن عمي انا اسيل
زين بصراحه مكنتش اعرف انك حلوه كده
اسيل بخجل
احم شكرٱ
اسي
طيب ااقعدي قعدت اسيل علي الفراش وجلس بجانبها زين وقال
بصي يا اسيل أنا عارف ان جوازنا جيه بسرعه وبطريقه غريبه انتي هتكوني مراتي لحد منخرج من البلد وبعد منوصل القاهره مش هتكوني مراتي
انسيل وهي تنظر له بعدم فهم
ازاي يعني
زين

 

 

نا خاطب بنت عمتي والي هي بنت عمتك بردو وبصراحه انا كنت رافض الزواج ده بس جدي عايز يخرجك من هنا فا مش لقينا حل غير الجواز
فأ نتي هتيجي معانا القاهره بس محدش هناك من العيله هيعرف انك مراتي وهيكونو عرفين انك بنت عمي محسن وجايه تكملي تعليمك والي هو تدخلي الجامعه خمس سنين بعديها هطلقك
بس عايز اعرفك حاجه طول محنا هناك مش عايزك تقوليلي انت بتعمل اي ومش بتعمل اي انا هبق حور كل واحد فينا هيبقي في حالو يعني هتبقي ولاد عم وبس لو عندك حاجه عايزه تقوليها قولي
اسيل بسخرية
ونت سيبتلي حاجه اقولها طب منا عندي فكر أحلا ممكن اول مننزل القاهره تطلقني علي طول ليه مستني خمس سنين
زين جدي عايز كده
اومأت انسيل بهدوء فيكفي أنها ستخرج من ذالك البيت
يعني انت هتخليني اروح الجامعه
زين بأبتسامه ااكيد بس محدش هيبقي عارف
قاطعتو انيكا وقالت عارفه
بعد شويه دخلت جمالات بعد أن اخذت الاذن من زين تدخل الي الغرفه ووضعت صانيه مليئه بمؤكلات شهيره
ثم خرجت بهدوء
زين وهو يبدأ بالاكل
مش هتكلي
اسيل لا انا مش جعانه
زين من اولها لا معلش تعالي كلي اصل مش بحب اكل لوحدي تقدمت منو اسيل بخجل وبدأت تأكل بهدوء وعندما انتهو دخل زين المرحاض المرفق بالغرفه وخلع
قميصو ومسك منشفه وبدأ يجفف وجهه
اسيل بخجل وهي تدير وجهه
اا البس حاجه بدل منت واقف كده
زين معلش اصل مش متعود أنام بهدومي وبصراحه عايز أنام عشان ورانا سفر طويل اومأت اسيل وفرشت بعد المفارش علي الارض وأخذت مخده وكانت ستنام
لاكن اوقفها صوت زين الحاد وهو يقول
انتي بتعملي اي
اسيل بغباء
بعمل اي هنام
زين وهو في حد بينام علي الارض
اسيل ببعض الغضب

 

 

اومال عايزني أنام فين
زين وهو يشاور علي الفراش هنا جنبي
اسيل بخجل لا طبعٱ
زين وهو يمسح علي وجهه
اسيل الله يخليكي تعالي نامي عشان أنا كمان عايز أنام ممكن
اسيل بتوتر
حا حاضر
اتجهت اسيل نحو الفراش بجانب زين حتي يفسح لها المساحه وضعت اسيل رأسها علي المخده واعطت ظهرها لزين
تنهد زين بضيق ثم نام وهي كمان
______________________________________
سليم رودي عليا مين ده
ميس بعصبيه
ونت مالك انت أخرج برا اصلٱ انت ازاي تدخل الاوضه كده
سليم وهو يقترب منها باب الاوضه يا محترمه كان موارب عشان كده دخلت وكمان نتي بتوهي ليه مين ده الي مش هتروحيله بيتو وكمان من أمتي ونتي بتروحي بيوت حد
تلقي صفعه من ميس وقالت بحده
احترم نفسك يا سليم ماشي نا مش شبه الي انت بتعرفهم وأخرج يلا من اوضتي
سليم بحده
نتي عارفه نتي عملتي اي
ميس ببرود ضربتك عارفه اوخرك بق
سليم بعصبيه ماشي يا ميس انا وريتك مش ابق سليم
ميس وهي تقعد علي الفراش ونبي اديا سليم اقفل الباب وراك لاحسن مش هقدر اقفلو
قفل سليم الباب بقوه حتي انتفضت هي
ثم اجهشت بالبكاء وقالت أنا اسفه مش عارفه عملت كده ازاي
ثم غطت في نوم عميق من أثر دموعها
__________________________________
فضلت تبحث عن العمل ولا لا يوجد فهي نفس الكلمه
لا يوجد خبره تذكرت كلام جارتها
والذي من سنها وقالت
تعالي تشتغلي في المكان الي انا في انما اي شغل جامد وبيجب فلوس اد كده
وعندما سألتها عن ذالك المكان
قالت بضحكه رفيعه
كباريه يا حبيبتي
شهقت ملك وقالت بتشتغلي اي في الكباريه يا رقيه
رقيه بمياعه فتاحه بس مقولكيش شغلانه اي سكر تعالي انتي بس
ملك بخوف

 

 

لا انا هدور تاني
رقيه براحتك عموما لو عايزه تيجي اتصلي بيا بس الشغل يبدأ من بليل يا عنيه ثم سبتها وذهبت
فاقت ملك من شرودها وقالت يارب مش قدامي غير كده راحت ملك ذاك المكان الذي وصفتها لها تلك الرقيه
وبعدها دخلت الي مدير البار
مدير وهو يتفحصها بجراءه
لا تنفعي نا موافق تشتغلي هنا
ملك بتوتر بس نا مش عايزه اكون فتاحا
المدير بوقاحه اومال عايز اي يا مزه
ملك بخوف اكون جرسونه اقدم المشروبات وكده
ضحك المدير وقال مفيش مانع اهو كل مشروبات بردو
قال المدير المبلغ الذي ستأخذه في الشهر وتفاجئت بأنو مبلغ كبير وحمدت ربها
وذهبت الي عمالها الذي لا تعرف عواقبه
___________________________
ذهبت ريم الي مكان ما
حبيبي معلش اتأخرت عليك بس الي اسمو سليم ده كان عايزني اخرج معاه بس عرفت اهرب منو
الشخص بخبث
ولا يهمك يا حبيبتي المهم انك جيتي وحشتتيني ااوي
ريم بدلع وتقترب منو بأغواء ونت كمان وحشتني اوي
حمالها ذالك الشخص وقال يبق منديعش وقت ياروحي
ثم دخل بيها الي الغرفه وهو يبتسم بخبث
بعد نص ساعه
ريم بغضب بس انا مش موافقه
الشخص بخبث وهو يقترب منها
مش موافقه علي اي يا حبيبتي
ريم علي الي انت بتعملو
الشخص بخبث اكبر
يا روحي احنا متجوزين يعني انتي حلالي
ريم نظرت إليه بغضب وقالت مش مهم خلينا في موضوعنا دلةقتي
الشخص بضيق
انا بقول كده برده
________________________

 

 

كانت تلبس ذالك البس اللعين بتاع الشغل چيب القصيره وذات القميص الضيق
وشعرها المفروض فكان يعطيها شكل جذابي
بدأت تشوف طلبات بعد الاشخاص تحت نظراتهم الواقحه
ملك في نفسها
ياارب خليك جنبي نا بشتغل هنا لاني مش لقايه اي شغل
رقيه بدلع
روح بسرعه ياحبيبتي علي المكان الي هناك ده وشوقيه البيه يطلب اي ثم أكملت بهمس خدي بالك الراحل ده مهم جدأ
اومأت لها ملك ببعض من الخوف واتجهت الي المكان الذي شاورت هي فيه وهو البار
ملك بنبره هاديه
حضرتك تشرب اي
مازن بضحك
حضرتك لا عجبني الاحترام ده ثم بدأ يتفحصها بوقاحه وقال
الي انتي عيزاه يا حلوه
خجلت ملك بعض الشئ
لاكن أكملت لو سمحت يا فندم قول تشرب اي
مازن وهو يقول علي مشروبه
اومأت ملك بأحترام وذهبت حتي تجيب المشروب أما
مازن مشلش عيونو من عليها حتي أتت اليه وبيده المشروب الخاص اله
اخذ مازن منها المشروب وتعمد أن يلمس يديها
ثم قال بهمس ووقاحه
تعالي نكمل السهره في بيتي
شهقتت ملك بخوف وابتعد عنو وقالت
نت مجنون يا جدع انت
مازن ببرود نتي هتمثلي عليا يابت انتي وتعمليلي فيها شريفه فوقي لنفسك وشوفي المكان حواليكي كويس ويلا بهدوء كده تعالي معايا
ملك وهي تصفعه بقوه نت واحد قليل الادب ومش متربي
مازن بنبره قويه وغضبه
نتي عارفه نتي عملتي اي
شعرت هي ببعض الخوف لاكن استجمعت شجعاتها وقالت ايوه
مازن بصوت فحيح كالافعي طب اي رأيك انك هتيجي معايا ودلوقتي وهتشوفي انا هعمل فيكي اي
ملك بخوف ظهر علي وجهه مش هقدر تعملي حاجه
وكانت ستهم بالذهاب
لاكن امسكها مازن بقوه وقال لا يروح امك مش بسهوله دي
لما مازن العمران يعوز بواحده مش تقولو لأ
حولت هي سحب يديها بقوه وان تستغيث بأحد ولاكن بسبب تلك الاصوات اللعينه العاليه لا يسمعها أحد
حاولت ضربو أكثر من مره حتي رأسها المدير واتجه نحوهم بتوتر وقال
ف في اي حضرتك
مازن البت دي عامله عليا شريفه ونا بق عايزه دلوقتي
المدير بتوتر معلش ياباشا البت لسه جديده في المكان اعذرني
رمقها هو بنظرات وقحه وقال ونا بردو عايزها دلوقتي
حولت رفض.الحديث

 

 

ولاكن انصدمت عندما هتف مازن
وإذا رفضت هتطردها من هنا فهمت ولا لأ قال الاخيره بنبره تحذير
ملك ببكاء
حرام عليك سبني نا مش كده مش تخليه يطردني الله يخليك
مازن بتسليه
كل ما بتتكلمي بتعجبيني اكتر ونا بق مش همسي غير ونتي معايا
يأمل تطرتي فكر مازن قليلٱ أنها ستوافق بعد أن وقفت عن مقومتها ولاكن اردفت بنبره كلها الحزن
يبق امشي من هنا بكرامتي احسن من واحد ذيك يقولي كلام زي ده
ثم دفعته بقوه وهو ابتعد عنها وعندما استوعب حديثها بدأ يجري وراها حتي يبحث عنها ولاكن كانت اختفت من امامه رجع تاني المكان وهو متعصب وقال
المدير البت دي عنونها اي واسمها اي
المدير بخوف من نبره صوتو
اا إسمها ملك و وساكته فين معرفش
مازن
وهو يمسكو من باقه قميصو

 

 

نت هتستهبل يلا انت انا عايز عنوان البت دي
المدير بخوف
حاضر هجيبلك عنوانها بس استني عليها يوم اكون عرفت من الي جابها هنا
مازن بنبره قويه بكري لازم يجيلي اتصال تعرفني البت دي ساكنه فين فهمت ولا لأ
ثم خرج من المكان وهي يستشيط غضب
أما ملك اول مخرجت رأت سياره تكسي ركبتها بسرعه قويه حتي تنقلها الي بيتها وحمدت الله كثيره انها قدرت تهرب من ذالك الوحش
____________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى