روايات

رواية معشوقه الفهد الفصل الخامس 5 بقلم ملك علاء

رواية معشوقه الفهد الفصل الخامس 5 بقلم ملك علاء

رواية معشوقه الفهد البارت الخامس

رواية معشوقه الفهد الجزء الخامس

رواية معشوقه الفهد
رواية معشوقه الفهد

رواية معشوقه الفهد الحلقة الخامسة

فهد في نفسه الفرصه جاتلي لحد عندي اني انتقم منها
فهد: وانا موافق
العميد: اعمل حسابك ان احنا هانروح نخطبها بكره بليل
فهد: خلاص ماشي انا هامشي علشان عليا محاضرة
العميد: ماشي
بعد كده فهد خرج وشاف فاطمة بصلها بنظرة انتصار ومشي
فاطمة: مالو المتخلف ده بيبص كده ليه
وبعد كده دخلو المحاضرة
وطلعو ورواحو البيت
فاطمة: اول ما دخلو اي يا اهل الدار انا جيت
وفاء: عمله دوشه ليه يابت انتي فاطمة: بقولك بس انتي عمله اكل ايه
وفاء: دايما كده همك علي بطنك
عموما خشي غيري وتعالي كلي
فاطمة: ماشي
ودخلت غيرت وصلت وطلعت وكان باباها واخوها جوم قاعدو وكلو
عبدالرحيم: فاطمة انتي متقدملك عريس فاطمة كانت بتشرب وتفت الماء في وش مروان عشان هو كان قاعد قدامها
مروان: اي القرف ده يا معفنه انتي مش عارف ايه الي هايخدك هايستحملك ازاي
فاطمة: غور يلا من قدامي
فاطمة لا طبعا مش موافقة
عبدالرحيم: شوفي يابنتي وان مرتحتيش كل واحد يروح لحالو
مروان: ومين الي امه داعيه عليه ده
عبدالرحيم: فهد الي هو صاحبك
فاطمة: نعاااام ده لا يمكن يحصل ده ولا انا بطيقو
عبدالرحيم: يابنتي شوفيه بس انا اديت للراجل كلمه عايزة تتطلعيني صغير قدامه
وفاء: وانا كمان شايفه كده
بعد كده فاطمة داخلت اوضتها وفضلت تفكروبعد كده رانت علي ملك
فاطمة: الو عاملة ايه ياملك
ملك: الحمدالله وانتي عاملة اية
فاطمة: الحمدالله شوفتي ايه الي حصل
ملك: ايه
فاطمة حكت لها الي حصل
ملك: طب هاتعملي ايه
مش عارفة هاشوف الي في الخير يقدمه ربنا
ملك: ماشي ياقلبي تصبحي علي خير بعد ما خلصت معاها فاطمة قاعدت تفكر هاتعمل ايه
وملك تلفونها رن وكان مروان
مروان: الو
ملك: الو انا مش قولت هانمشي علي ضوابط الخطوبة
مروان: انا اتصلت اطمن عليكي بس
ملك: طب اطمنت يلا سلام
مروان: سلام
بعد ما قفلت البت دي دبش اوي
بعد كده جه اليوم التاني
وملك لي فاطمة وفضلو قاعدين مع بعض وجه الوقت الي هما يلبسو فيه فاطمة لبست فستان اسود وخمار احمر
وملك لبست فستان لبني ونقاب ابيض
وي وفاء ندهت علي فاطمة وهي خارجت بالعصير وسلمت وبعد كده قاعدت وهما قالو نسبهم لوحدهم
وبعد كده هي كانت بصه في الارض
فهد: مكسوفه ده انا هاوريكي النجوم في عز الضهر وهنتقم منك بسسب القلمين
فاطمة: اخرك هاتو يلا
فهد: وكمان يلا دا انا هاوريكي بس استني لما تكوني تحت ايدي
فاطمة: هاتعمل ايه يعني
فهد: هانشوف
بعد كده دخلو وقالو ايه رايكم
فهد: انا موافق
فاطمة انا هاصلي صلاة استخارة وهرد عليكم
فهد: خلاص لو وافقت يبقا الخطوبة بعد اسبوع مع كتب الكتاب عشان نبقا علي راحتنا
عبدالرحيم: تمام علي بركة الله
ومشيو
وبعد كده فاطمة صلت صلاة استخارة وراحت قالتلهمرواية معشوقة الفهد(البارت السابع)
فاطمة: انا موافقة
وفاء لولولولولولولي الف مبروك يا حببتي
ابو فاطمة راح كلم ابو فهد وقالهم ان فاطمة موافقة
العميد: فهد فاطمة وافقت
فهد حس بفرحة ومش عارف ايه سببها
فهد: خلاص ماشي
وجه معاد الخطوبة من غير احداث
واصبح ملك وفاطمة راحو الكوفير وفاطمة قالت انا عايزة ميكب سمبل وبسيط
وبعد كده لبسو فساتين جميله اوي هنزل صورهم
عند فهد ومازن ومروان لبسو بدل وكان شكلهم حلو اوي هما والبنات
وبعد كده فهد ومروان راحو يخدو ملك وفاطمة ومازن كان معهم
وراحو وفهد اتصدم من جمال فاطمة
ومروان اتصدم من جمال ملك
ومازن اتصدم من جمال نور
وبعد كده خدوهم ونزلو وجه معاد كتب كتاب ملك ومروان وفهد وفاطمة وكتبو الكتاب وكانو وفرحانين وجه وقت ان هوما يرقصو
وفاطمة وفهد مابطلوش خناق
وبعد كده كانو واقفين وجت واحدة تحضن فهد
فهد: ازيك يا سما عامله ايه
سما: الحمدالله
انتي رجعتي امتي من السفر
سما: لسه راجعة قولت اجي اسلم عليك يا فهودي ايه ده هو فرح مين ده
كل ده وفاطمة هتولع من الغيره
تعالو نعرف سما(هي بنت عاديه وبتحب فهد بس هو بيكرها وهي بنت عمو وحقوده)
فهد:ي خطوبتي وكتب كتابي انا وفاطمة
سما بصتلو بعصبيه
سما: ايه ده انت ازي تتجوز انت مش عارف اني بحبك
فاطمة سبتهم ومشي قبل ما تولع فيهم وراحت مع ملك ومازن ونور ومروان وقاعدو يضحكو وراندا
مازن: راندا زي ما قولتلك
راندا: عيب عليك
وقاعدو يضحكو وراندا اتصحبت عليهم وخدت ارقمهم
عند فهد
فهد: انا مقولتلكيش اني بحبك علي فكره وبعدين انا مش بحبك
سما في نفسها ماشي يا فهد والله لوريك
فهد حس ان هي نويه علي حاجة
فهد: هقولك حاجة خليكي بعيده عننا احسن ومتفكريش تعملي حاجة تندمي عليها ماشي
سما:وانا هاعمل ايه يعني وفي نفسها دا انا لازم اتخلص منها قبل الفرح
فهد سبها وراح عند فاطمة وملك ونور و راندا ومازن ومروان قالهم ايه ياشباب
فاطمة: سبتها ليه ما كنت قاعدت معها
فهد: انتي غيرانة
فاطمة: وانا هاغير من ايه اولعو في بعض
فهد: بت اتلمي
فاطمة: بس يلا وبعيدين ايه بت دي
مازن ومروان: انت هاتتخنقو تعالي ياعم نروح نرقص
البنات: هي ايه الحكايه
فاطمة حكتلهم الي حصل
البنات: كنتي جبتيها من شعرها السلوعه دي
ملك: انا عندي خطه وقالتلهم عليها
البنات راحو الحمام معادا نور نور راحت لي سما وقالتلها ممكن تيجي ثانيه معايا
ونور خدتها الحمام والبنات ضربو*ها
وطلعو ولا اكنهم عملو حاجة
سما والله لاندمكم
وطلعت الشباب شافوا وشها متعور وهدومها مبهدلة
فهد: ايه ده ايه الي عمل فيها كده
مروان: تستاهل والله
مازن: احسن خليها تتعلم الادب بس يا تري مين الي عمل فيها كده
فهد: اوعو يكون الي في بالي
مروان: اكيد هو
مازن: يلا نروح نسالهم وراحو سالهم مين الي عمل في سما كده
البنات: ليه هي مالها
الشباب: يعني مش عارفين
البنات لا والله
فهد بخبث: فاطمة عايزك تعالي ثانية
فاطمة:……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!