روايات

رواية معشوقه الفهد الفصل الثامن 8 بقلم ملك علاء

رواية معشوقه الفهد الفصل الثامن 8 بقلم ملك علاء

رواية معشوقه الفهد البارت الثامن

رواية معشوقه الفهد الجزء الثامن

رواية معشوقه الفهد
رواية معشوقه الفهد

رواية معشوقه الفهد الحلقة الثامنة

عدا شهر وجه وكان فاضل علي فرح فهد اسبوع هو مازن ويزن ومروان
عشان هما هايعملو مع بعض عند سما خلاص فكرت هتعمل وخدت شنطتها وراحت عند فهد وقالتلو
سما: ازيك يافهد انا هقعد هنا معاك
ابو فهد: تنوري يابنتي
فهد: ماتقعدي مع يزن
سما: يزن علطول في الشغل وانا ببقا قاعدة لوحدي وهنا هقعد مع طنط وعمو
فهد: ماشي وبصلها بقرف وراح يجيب فاطمة عشان يوصلها الجامعة
عند اكرم بعد ما ضربو رامو في الشارع رجلتو خدو المستشفي وجه معاد تسليم شحنة المخدرات
اكرم: سلم واستلم

 

الشخص: طيب
ولسه بيخدو الحاجات دخل البوليس وقبضو عليهم
وجه معاد الفرح من غير احداث وي جوم
الشباب خدو البنات الكوفير ومشيو عشان يلبسو راحو خدو البنات وكانو قمرات اوي وبعد كده راحو الفرح سما راحت تسلم علي فاطمة
سما: افرحي دلوقتي عشات الي جاي كلو خراب
فاطمة: روحي العبي بعيد ياماما
وبعد كده سما مشيت وهي متعصبه راحت عند ملك عشان تبركلها
سما: الف مبروك يا مروان الف مبروك يا ملك
سما: انتي فاكره اني هاسكتلك علي عملتي انتي وهما خلي بالك علي نفسك الايام الجاية
ملك: انتي شكلك عايزة الي اتعمل فيكي يتعمل تاني ولا ايه
سما: بصتلها بصت تحدي ومشيت

 

وراحت عند راندا
سما: الف مبروك يا يزن الف مبروك
سما: اوعي تكوني فكره اني نسيت الي عملتي فيا ماشي يا حلوة
راندا: هههههههه تصدقي ضحكتيني
بعد كده راحت عند نور ومازن
سما: الف مبرك يا مازن الف مبروك نور
نور ومازن: الله يبارك فيكي وعقبالك
سما: اوعي تكوني فاكره اني هسكت لا ياماما
نور: طيب يلا يا شاطرة عشان مش فاضيه
سما بصتلها بغيظ ومشيت
وبعد كده قاعدو يرقصو وكل واحد روح علي بيته وكانو مبسوطين وعدا اسبوعين سما عماله تعمل خطط عشان تبعد فهد عن فاطمة بس كانت بتفشل
بس لقيت خطه كويسه ازاي تبعد فهد عن فاطمة وكانت بتفكر تنتقم من البنات ازاي واستنت اما الكل ينام وكلمت راجل من علي النت
سما: الو
الشخص: الو
سما: انا عايزاك ف مصلحة ٠٠٠٠٠٠
الشخص: تمام بس كلو بحسابو
سما: هدفعلك الي انت عايزو نص قبل ونص بعد
الشخص: ماشي تعالي المكان ده وانا هاخد منك الفلوس

 

سما: ماشي
وجه اليوم التاني وهي راحت تودي الفلوس للراجل
وهو بعتلها صور لفاطمة متفبركة وهي مع ف حضن واحد وصور تانية وحشة وهي جابت خط جديد وبعتتهم لي فهد وبعد كده كسرت الخط ورمتو
وفهد اول ماشافهم 😡😡خد مفتاح العربية ومش وساق بسرعة وهو متعصب جدا فهد ليه تعملي كدا انا اتغيرت عشانك وحبيتك ووصل البيت وطلع وهي كانت نايمة راح مسكها من شعرها
فهد: ليه تعملي فيا كده ليه ده انا حبيتك واتغيرت عشانك
فاطمة مش فاهمة حاجة وعمالة تعيط
فاطمة: انا والله ما عملت حاجة
فهد: انتي تسكتي خالص ياخاينة
فاطمة زقت ايدو وقالت نزل ايدك وفهمني في ايه بدل ما انت عمال تزعق فهد ورها الصور
فاطمة اتصدمت وقالت انت مش واثق فيا بجد وبعدين والله مش انا الي في الصورة والله ممكن يكون حد عامل كدا عشان يبعدنا عن بعض فهد سبها ونزل وهي قعدت تعيط وبعد كده كلمت ملك و نور و راندا وهما جوم علطول وهي حكتلهم الي حصل
ملك: اكيد سما هي الي عملت كده

 

راندا: ايوة لان هي قالت لي في الفرح
اوعي تكوني فكره اني نسيت الي عملتي فيا
نور: وانا كمان قالت لي اوعي تكوني فاكره اني هسكت لا ياماما
فاطمة: طب هنعمل ايه
راندا: انا عندي فكره
فاطمة: ايه هي
راندا: بصي انا هنزل هقولها الحقي فاطمة اغم عليها وانتي يافاطمة اعملي نفسك اغم عليكي وانتي يا ملك اعملي نفسك بتفوقيها وانتي يا نور هتقفي جمب الباب وانا هاخدها واطلع عند فاطمة وبما انك تعرفي في التلفونات وكده هاتشوفي اخر رقم كلمتو واكيد هي دفعت فلوس للراجل عشان يفبرك الصور احنا هنكلمو ونديلو فلوس اكتر من الي هي ادتهالو واكيد هو هيعترف واحنا هنكون بنسجلو وكده وكمان عيزاكي تعملي لتلفون بتعها هكر عشان نقدر نتحكم احنا في وتخلي كل حاجة علي التلفون عندها تبقا عندنا اكننا مسكين تلفونها بظبط وكده ممكن نبعت مسدج لي فهد من تلفونها ان هي الي كلمت الراجل عشان يفبرك الصور لي فاطمة وكده فهد مش هيسبها غير اما يقتلها وكده نبقا خلصنا منها
فاطمة: يلهوي علي دماغك سم
راندا: يلا ننفذ مفيش وقت

 

وفعلا كل واحد بدا يعمل الي راندا قالت عليه فاطمة اغم عليها وملك عملت نفسها بتعيط وراندا راحت تخبط علي سما
سما فتحت
راندا: سما تعالي بسرعة فاطمة اغم عليها ومش عارفة اعمل ايه
سما في نفسها اكيد فهد موتها وابتسمت بانتصار
سما: طيب يلا نطلع بسرعة قالت كده عشان محدش يشك فيها
سما وراندا طلعو ونور دخلت جابت الرقم وهكرت التلفون وطلعت بسرعة
نور: ايه ده في ايه مالها فاطمة
ملك: مش عارفة يانور
وبعد كده فاطمة فاقت
ملك: الف سلامة عليكي
نور: الف سلامة عليكي ياقلبي
راندا: الف سلامة عليكي
سما: الف سلامة عليكي
فاطمة: الله يسلمكو بس ايه الي حصل
نور: اصل شكلك مكلتيش كويس فا اغم عليكي
ملك: روحي ياسما لو هتعملي حاجة احنا صحاب وجاين نقعد مع فاطمة وكده
سما اتعصبت وطلعت وقفلت الباب جامد
وبعد كده كلهم ضحكو 😂😂

 

فاطمة: جبتي الرقم
نور: ايوة اهو
فاطمة: طيب من هايكلمو
نور: هاتي انا هتكلم
نور: الو
الشخص: الو مين
نور: بص هسالك سؤال وترد عليا وهديك الي انت عايزو
الشخص: قولي
نور: مين الي كلمك وقالك تفبرك صور لبنت
الشخص: مين انا في ناس كتير بتكلمني
نور: هقولك الرقم وانت تقولي علي كل حاجة بدات من اول المكالمه
الشخص: ماشي بس كلو بحسابو
نور: هديك كل الي انت عايزو
الشخص: قولي الرقم
نور: تمام الرقم………………
الشخص: اه عرفتها دي سما بنت عم فهد الكيلاني وهي الي بعتت الصور دي ليا وقالت ان انا افبرك للبنت دي صور هبعتلك مكان تيجي تتديني في الفلوس وقالها كام
نور: تمام

 

وقفلت وبعد كده راحت بعته الكلام ده لي فهد
فاطمة: هو بجد مش بيثق فيا ازاي وقعدت تعيط
والبنات فضلو معها وبعد كده مشيو وفهد فتح التلفون واتصدم لما شاف التسجيل الي نور بعتهولو وعمال يلوم نفسه انو شك فيه وعمال يقول اكيد مش هتسامحني
و رواح البيت وهو مش عارف يقول ايه لي فاطمة فهد وصل البيت وطلع
فهد…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!