روايات

رواية معجزه الحب الفصل الخامس 5 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل الخامس 5 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء الخامس

رواية معجزه الحب البارت الخامس

رواية معجزه الحب الحلقة الخامسة

بمساعدة منه سيد
هُو الحَبيبُ الّذي تُرجَىٰ شفاعَتُهُ،
“صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيما.”
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين: برضو مش عايز تقولي احنا رايحين فين
بدر: احنا وصلنا خلاص
نادين بتبص لقت يخت متزين بي الزينه و الورد
و مكتوب عليه بالبنط العريض
﴿حياة الزعيم ❤️ ﴾…
نادين عيونها اتملت دموع:
ده عشاني انا
بدر ماسكها من ايديها: لسه مشوفتيش إلي جوه
دخلو جوه نادين اتصدمه من الي شافته
كان بدر حاطت صور لي نادين في كل حته
صور و هي مش واخده بالها و صور هما الاتنين لمه كانو في المستشفى
صور كتير جدا
نادين بدموع: انت عملت كل ده امتا
بدر: من اول مبقيتي مرات الزعيم وانا جبت اليخت ده و كتبته بي اسمك
نادين بعياط: طيب ليه عملت فيا كده
بدر مسك ايديها باسف:
انا اسف بس كنت لازم اعمل كده علشان معرضش حياتك في خطر
نادين باستغراب: ازاي مش فاهمه
بدر حكيلك __________
____فلاش باااااااك _______
بدر كان راكب العربيه و بيكلم توفيق
توفيق: اسمع يا زعيم فرامل العربيه مقطوعه و رجالتي صلحوها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر بعصبيه:مين الي عمل كده
توفيق ببرود: كارتل
كارتل اول لمه عرف انك خلصت علي الجماعه بتوعه
قرر ينتقم منك و قطع فرامل العربيه بس رجلتي قامو بي الواجب
بدر بغضب: والله العظيم منا سايبه ابن *****”****
توفيق: اهدا شويه يا زعيم بدل ما يطقلك عرق وانت لسه عريس
بدر بقرف: بلا عريس بلا عتريس عندك خطه و انا اتصرف بي معرفتي
توفيق: اسمع الخطه ____________ بس كده
بدر: موافق بس لو حصل حاجه لي مراتي او كيان
متزعلش من الي هعمله
و فعلا عمله الخطه انو بدر ما”ت و كان كيان عارف بي كل حاجه
_______بااااااااااااااااك __________
نادين بعياط: كنت تقولي علي الاقل هكون عارفه
بدر بحنيه بيمسح دموعها: لو كنت قولتلك يا حبيبتي كان هيبان عليكي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
صدقيني انا عملت كده علشان خاطرك
انا اول لما عرفت انك مخطوفه انا سبت كل حاجه و جيت علشان خاطرك
نادين بعدت عنه: بس انا لسه زعلانه
بدر قرب منها و نادين بتبعد
بدر عمال يقرب من نادين جامد راح وطه شالها
نادين بصويت: نزلني
بدر مشي بيها لحد الاوضه الي في اليخت
بدر بحب: وانا مش قد زعلك يا جميل
قرب منها
وووووووووو هنا سنسكت قليلا
عبد الرحمن بيكلم كيان في الفون
عبد الرحمن بعصبيه: كل ده نادين بره البيت
كيان ببرود: ملكش دعوه اختي و بخليها تغير جو
عبد الرحمن: و اختي انا كمان ايديها الفون عايز اطمن عليها
كيان بي ملل: نادين نايمه دلوقتي ياله سلام يا عبده
وقفل السكه في وشه
كيان بغضب: خايف عليها مني ابن
سكت شويه ابن انوال
لمه اروح اكلم البت جوجو شويه
…………
في مكان تاني اول مره نروحه
البنت بتوتر و خوف: بقولك اي يا اشرف هروح اشوف ماما شويه علشان تعبانه
اشرف جوزها: روحي يا ختي هو ده الي فالحه في مش قادره تجبيلي حتة عيل زي بقيت الستات
رودينا بدموع: والله مش بأيدي اني مش بخلف ده قدا ربنا احنا مش هنعترض
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اشرف بغضب: بس بس هتفتحي اسطوانت الحكم بتاعت كل يوم
دي عيشه تزهق الله يرحمك يا عمي جوزتني واحده مبتخلفش و سابهه و دخل الاوضه
رودينا بعياط وقهر قلب نفسه تكون ام:
يااارب انا مش معترضه علي قضاء ربنا بس انا تعبت
تعبت من الاختبار صعب اوي
رودينا افتكرت الايه الكريمه
بًسِمً آلَلَهّ آلَرحًمًنِ آلَرحًيَمً
قال تعالى في سورة البقرة: (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّـهَ مَعَ الصَّابِرِينَ }
……………..
{أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ} [آل عمران: 200}
رودينا قامت اتوضة و صلت قيام الليل
هي مش في ايديها حاجه غير تصلي و تدعي ربنا من كل قلبها انو يحقق الي نفسها في
و دخلت نامت جنب اشرف جوزها
و جه الصبح مع ابطالنا صحيت
…………..
نادين من النوم ملقتش بدر جنبها قامت لبست الجاكت بتاع بدر و خرجت تدور عليه لقته بيتكلم في الفون
نادين وهي بتاوب و بتشد الجاكت اكتر من الساقعه
بدر خلص المكالمه و قرب منها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر بحنيه: قومتي ليه الجو برد عليكي
نادين: ملقتكش جنبي فا خفت ليكون حلم
بدر خدها جوه حضنه: كل الي احنا عملناه امبارح و فكره انو حلم طيب والله عيب ده انا كنت خايف علي العيال كان بيتكلم بي طريقه خلت نادين اتكسفت و خبت وشها في حضنه
بدر ضحك عليها: اي لسه بتتكسفي مني
خرجت نادين من حضنه: تؤ تؤ انا عمري ما اكسف منك علشان انت حبيبي اللي اتمنيته يكون ليا
بدر: انا بقول تعالي نفطر علشان انا مش ضامن الي هيحصل
وراح قعدها علي الطرابيزه
بدر اده لي نادين كوباية لبن
نادين بغمام نفس: لا يا بدر مش بحب اشرب اللبن
بدر بعصبيه خفيفه: لا هتشربي انتي دلوقتي حامل في توأم مش واحد يعني الاتنين بياخده الغذاء منك
وفعلا بدر شربها اللبن
نادين بغضب طفولي: والله منا شرباه تاني و قامت و قفت علي البحر
بدر ضحك علي طفولتها الي مهما تكبر بتفضل في نظرة طفلته الي بيحبها
كيان صحي عينه حمرا من كتر السهر طول الليل
كيان قام غسل وشه و بص في المرايا لقا عينه حمر”ا
كيان بغيض: ماشي يا هاجر الكل”ب كل ده علشان مكلمتكيش بقالي يومين تطلعيهم عليا
فجأة لقا الفون بيرن بيبص لقا هاجر
كيان بذهول رد علي الفون: الو اوعي تكوني لسه منمتيش
هاجر ضحكت: لا يا كيمو انا نمت بس صحيت بدري لانو صحبتي جايه وانا بقالي كتير مشفتهاش
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان بهدوء: ماشي اول لمه تمشي كلميني
هاجر: لا منا ريحاله
كيان بعصبيه: نننننننعم يا ختي تروحي لي مين
رودينا صحيت من النوم ملقتش اشرف جنبه راحت اتوضت وصلت و لبست الخمار بتاعها و راحت لي امها
(نتعرف على رودينا ضيفت الروايه الجديده
رودينا يوسف اسماعيل بنت عندها 24سنه
خريجة بكرليوز تجارة
عيونها عسلي فاتح و بشرتها بيضه و جميله بس الي محليها اكتر هو خمارها الي لابساه بقالها اكتر من خمس سنين)
كفايه كده و هنعرف مين هيا رودينا مع الاحداث و اي مهمتها في الرواية
نادين حاسة بدوخه فجأة
بدر كان جنبها بيبص لقا نادين تعبانه
بدر بخوف: مالك يا حبيبتي انتي تعبانه
نادين بدوخة: مش عارفه يا بدر حاسه بي دوخه ممكن من البحر و كده
بدر: طيب ياله نروح انتي تعبتي مني
وفعلا روحو
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر دخل و هو ساند نادين
كيان بخوف اول لمه شاف كده: مالك يا نادين انتي تعبانه
بدر بهدوء: تعبانه مطرح البحر وكده
و طلعوها فوق في الاوضه
بدر بحنيه: خليكي مرتاحه علي ما هعمل مشوار صغير و هاجي
نادين بتعب: ماشي يا حبيبي
كيان خرج من الاوضه هو وبدر
كيان: انت رايح فين يا بدر
بدر بغموض: رايح اقابل توفيق
كيان باستغراب: توفيق ليه
بدر: مش عارف بس اكيد لي علاقه بي الشغل
المهم خلي بالك من نادين لو تعبت اتصل بيا سلام
و بدر ركب العربيه و راح عند توفيق
عده حوالي نصف ساعة و نادين قربت من كيان
نادين بحب: كيمو حبيبي
كيان استغرب: حبيبك
نادين: ايوه مش اخويا طبعاً حبيبي المهم انت بتحبني قد اي
كيان بحنيه اخويه: بحبك قد الدنيا دي كلها ده انتي اختي حبيبتي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين: تؤ تؤ تؤ انا هقولك انت بتحبني فعلا لو جبتلي الي انا عايزاه
كيان بحنيه: اطلبي يا روحي و كل الي نفسك فيها هجيبه
نادين: نفسي في فسيخ
كيان فتح عينه علي اخره: ننننننننعم
اتمنا البارت يعجبكم 💞
تتوقعو كيان هيجيب الفسيخ وله لا 😂
مين رودينا دي واي قصتها في الروايه
انا طولت البارت علي قد مقدر ياريت تحطو لايك و عشر كومنتات
ارجوكم الدعاء لي ابن عمتي عشان هو ف المستشفي ف الرعاية فضلا لسه أمرء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى