روايات

رواية معالجتي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الحادي والثلاثون

رواية معالجتي البارت الحادي والثلاثون

رواية معالجتي الحلقة الحادية والثلاثون

الخاتمه
اميره حضنته بحذر شديد
عند مريم
مريم…م يلا تيجي تصلي معايا
ملك…بس يعني
مريم…يعني ايه بقولك يلا
وشدتها من ايدها ودخلت الحمام
ملك..بس انا خايفه
مريم…من ايه
ملك….إن يعني
مريم…فهمتك
ملك…إن الله غفور رحيم استهدي بالله كده يلا ومتخافيش
ملك بابتسامه…حاضر
مريم…بتعرفي تتوضي
ملك….اه
مريم…طب يلا
وبداو يتوضو وملك حاسه بشعور غريب
بعد م خلصو وضوء
مريم تعالي
ملك..حاضر
وادتها إسدال تلبسو
ملك بابتسامه ..شكرا
ولبستو ووقفت قدام المرايه تتأمل نفسها لأنها اول مره تلبس زي كده
مريم…جميلة بسم الله ما شاء
ملك…شكرا
مريم..يلا
وفرشت المصليه
مريم…اقفي جمبي هنا
ملك…حاضر
ووقفت جمبها
وبدأو الصلاه
وسجدو وملك بدأت تعيط وتستغفر ربنا كتير
بعد م خلصو صلاه
مريم..تقبل الله
ملك…منا ومنكم
مريم..حاسه بايه
ملك…بشعور غريب وحاسة براحه فظيعه
مريم…ماشي يروحي يلا نقوم نسمع ماتش كده
ملك..ماتش ايه
مريم..ماتش الاهلي انتي مش متخيله ان الماتش ده مهم ازاي
ملك..بس انا مليش في الكوره
مريم…تعالي وانا هفهمك
وشدتها وقامت تجري
مني…الماتش بدأ يختي
مريم…معلش ي ماما كنا بنصلي
متي بابتسامه…تقبل الله
ملك..منا ومنكم
مريم. عملتي كل حاجه
مني ..اه
ملك…انتي بتسمعي معاها
مريم…هفهمك بس بعد الماتش
بعد الماتش
مريم…الواحد كده ينام وهو مبسوط
ملك…انا مفهمتش حاجة برضو غير إن في كذه واحد ملامحه جميله
مريم…ده كل اللي اخدتي بالك منو
ملك.اللي لابس احمر ده بيلعب حلو اوي
مريم .ايوه كده
مني…سمعتو الماتش
مريم..اه
مني..يلا علي النوم
مريم…بس ي ماما
مني..انا قولت ايه
مريم..حاضر ي ماما
وشدت ملك ودخلو الاوضه
مريم..انتي هتنامي معايا
ملك..انا وانتي علي سرير واحد
مريم…اه
ملك..بس انا متعوده اني انام لوحدي
مريم…كنتي دلوقتي لا انا وانتي علي نفس السرير
ملك…تمام
وراحت نامت علي السرير و
هيا ومريم
مريم…ممكن اسأل سؤال
ملك..اسألي
مريم…انتي لية عملتي في نفسك كده
ملك…عملت ايه
مريم..بصي انا مش عارفه حصل ايه بس كل اللي بتمناه ليكي انك تعيشي قلبك مطمن وان ربنا يناولك اللي قلبك ويهدي سرك
ملك بابتسامه…شكرا
مريم…تصبحي علي خير
ملك..وانتي من اهلو
ونامو
بعد شهرين
ملك ..يلا ي مريم
مريم..في ايه
ملك…النهارده فرحك ي هبله
مريم..دب هنام شويه الاول
ملك..الله يخربيتك يلا
مني. ايه يبنتي كل ده نوم
ملك…والله ي طنط بصحي فيها من بدري
مريم..خلاص صحيتتتت
مني. ..طب يلا
قامت مريم ادت فرضها
اميره…افتحو الباب ي جماعه
مني..حاضر يبنتي
اميره..الف مبروك ي ماما مني
مني …الله يبارك فيكي ي قلبي
اميره…هيا فين
مني..جوة
اميره..انا داخله
ودخلت …يلهوي ي عروسه كل ده تأخير
لسة هنجهز
مريم…ايه ي جماعه خلاص
عند مالك…اللي كان بيجهز كل صغيره وكبيره في الفرح
مراد….الف مبروك ي حبيبي
مالك.بتوتر.اللله يبارك فيك
مراد متخافش كلو هيبقي تمام
وبدأو يجهزو
لغايه لما جه ميعاد الفرح
اميره…العروس جه
مريم…طب انا شكلي حلو الميكب حلو الفستان ايه رايك فيه
ملك…كلك علي بعضك حلوه
كانت ملك اتحجبت وغرفة غلطها وندمت وربنا تاب عليها
اميره…حلوه بس دي قمر
مريم..طب انا خايفه ليه
اميره…متخافيش
مني بزعاريط….اتفضل ي عريس
مالك..بابتسامه…هيا فين
مني بفرحه…جوه ي قلبي
مراد…عيا فين اميرتي
مني..جوه معاها
دخل مالك الاوضه لقي مريم لافه وشها
مالك…طب لفي لفه كده
مريم..وان ملفتش
مالك بابتسامه..هجيلك انا
مريم لفت وهو اول م شافها
مالك بفرحه..قمر بسم الله ماشاء الله
مريم بكسوف.. بجد
مالك…يلا علشان المأذون هيسيبنا ويمشي
ومسكها وطلعو
مني اول م شافتهم زغرطت
سعاد…الف مليون مبروك ي روحي ربنا يسعدكم ويهنيكم
طلعو وكتبوا الكتاب
وقال المأذون
بارك الله لكما وجمع بينكما في خير
مالك قام وحضن مريم
مالك…بقيتي كلك ليا دلوقتي
مريم بكسوف وطت راسها
مراد..يلا ي غرسان يلا
نزلو
علي تحت
اميرة..مراد
مراد…ي عيوني
اميرة.. عايزه اقولك علي حاجه
مراد…ايه
اميره طلعت جهاز من شنطتها
اميره…غمض عنيك
مراد بتوتر…في ايه
اميره…بس غمض
مراد حاضر
وطلعت الجهاز من ايدها والتحاليل
اميره..فتح عنيك
مراد فتح عنيه وهو قلقان
مراد مسك الورقة والجهاز
مراد بصدمه…ايه ده
اميره..اقري
مراد…ده حقيقي
اميره. اه
مراد بفرحه…أحلفي باللة كده
اميره بضحك. .هكدب عليك ليه يعني
مراد شالها ولف بيها
مراد..يعني انا هبقي اب وانتي ام
اميره بفرحه…اه
مراد..انا بحبك
اميره..وانا كمان
وقد كنتي لي ملجأ
ملك ربنا رزقها بواحد حبها وهو عرف كل حاجه عن ماضيها
مروان…انا دلوقتي مش فارق معايا ماضيكي انا عايز الحاضر والمستقبل وبس
وباباها سامحها
اميره ومراد خلصو تؤام
سلمي سما
ومالك ومريم..خلصو بنت
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى