روايات

رواية مشوار حياتي الفصل السادس 6 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الفصل السادس 6 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الجزء السادس

رواية مشوار حياتي البارت السادس

رواية مشوار حياتي الحلقة السادسة

‏روحت وصورت الاهدايا علشان سيف يشوفهم اصل من بعد ما تخرجت وحياتي اتغيرت خالص
‏مشاكل بيني وبين امي على اتفه الأسباب اي حاجه بعملها لازم يبقي فيها نقد حتي ولو كانت مثاليه ولما اسألها انتي عايزه ايه كان ردها كل حاجه حلوه
‏ماما : اي دا
‏ايسل: فراخ وملوخيه وسلطه ورز
‏ماما بلوية بوز : كنتي عملتي طاجن بطاطس
‏ايسل : المره الجايه ابقي اعملى انت وبعدين ما انا سألتك وقولتي كل حاجه حلوه
‏ماما بعياط : معرفتش اربي منك لله بنت حرام انتي
‏مين الام فينا ليه تسممي الاكل علينا
‏واسطوانه كبيره خلت قلبي انكسر مش عارفه اعمل ايه
‏سيف انتي فين كان اولاين لكن مردتش مسحت الرسالة وقاعدة اندب حظي ليه ماما مش حنيه عليا زي الناس ليه كل يوم صوتنا جايب الشارع كله وبمرور سنه والوضع كما هو

 

‏زمان كنت قريبه من ماما وكل أسراري معاها دلوقتي متعرفش عني غير إلى انا عايزه اعرفه لها بس ودايما عندي نقص ودايما حاسه اني ماما مش بتحبني أفعالها غريبه اووي
‏كنت فى الأول بغير من معاملة ماما مع مرات اخويا حنينه عليها اوووي وتعملها اكل وطبطب عليها وضحك وهزار ومعايا انا تعبانه اعملى دا اطبخي دا وطلعي لمرات اخوكي بس بدأت اتكيف واقول كل حاجه سهله بس برضا
‏وطبعا شغل البيت مش صعب
‏بس للامانه كنت بنكد زي الاطفال وازعل من غير سبب
‏سيف عامل ايه
‏الحمد لله يعني مختفيه
‏يعني بتسال
‏افتكرت مش عايزه تكلميني
‏يسلام
‏عامله ايه
‏الحمد لله
‏بتعملى ايه
‏بخاف اووووي من سؤال الى بعد دا
‏ليه
‏علشان بعدها بتزعل وتقفل
‏بعت ريكورد مقتدرتش اسمعه كان قلبي بيدق وحاسة أنه غلط مش عارفه ليه يمكن مش عايز تتعلق بيه

 

‏ممكن بلاش ريكورد
‏هو كل حاجه بلاش بلاش عسل حاضر بلاش قمر حاضر ابعتي صوره لاء نتكلم فون لاء ريكورد لا ما بلاش كلام احسن
‏معرفتش اقول اي فعل مش بخلي يتخطي حدوده مفيش اي كلمه حلوه قمر سكر كلام المعكسات دا لاء وكتير طلب يشوف صورتي وانا رافضت وبيزعل وبنقعد فتره كبيره وارجع انا واخد بالك انا واكلمه وكان بيرد عليا واخر مره طلب مني صورتي مقدرتش ابعتها حاطتها على ستوري ههههه بس كنت بلبس التخرج وكنت حاطه الكاب تحت عنيه وفعلا شافها وقال اي القمر دا قولتله بلاش الكلام دا
‏نرجع بقي واقولكم ردي كان ايه
‏سيف انا بعتبرك دكتور نفسي احكيلك مشاكلي وانت كمان تحكيلي لكن الكلام تاني لاء واكيد يعني بتكلم غيري كلامهم وعيش معاهم وقولهم كلام جميل وانا احكيلي احكيلك
‏شاف رساله ومردتش أصله بارد براس بخاخه
‏كنت يوميا اسمع فيديوهات كيف تعلق حد بيك وانفذه والحمدلله مجابتش اي نتيجه
‏اول فيديو كرري اسمه كتير ابعت رساله سيف يشوفها ميردتش ابن الورمه
‏تاني فيديو بلاش نكد خالص
‏بقيت احول اكون فرفوشه كان بارد حسيت اني تقيله عليه اوي
حياتي كانت مقتصرة علي شغل وبس وخالتي لحد ما فيوم
ياسمين: اصلك مدلعها
ماما: دا جزاتي اني داخلتها كليه تعمل فيا كدا انا مش عارفه اعمل ايه
ياسمين: والله اقدر اضربهالك يمكن تعقل هي ايسل خالص كبرت علينا
نسيت اعرفكم دا اختي واقرب حد ليا رغم اني صغير لكن متحمله مسؤوليتها اصلها طيبه وغلبانه مكنتش عارفه انها بتخدعني وأنها خبيثه وبتحرض امي عليا وطبعا قولت لازم اتاكد

 

ياسمين: عامله ايه يا قلبي بقولك شنطة بنتي انقطعت ولاسف مش معايا فل
ايسل بحب: انا كنت جيبلها شنطه اصلا
ياسمين: الفلوس كلها ضايعه على العيال دايما تعبانين
ايسل : أن شاء الله خير
ياسمين لفريده: متعمليش حاجه انت حامل ايسل هتعمل كل حاجه
ايسل: متخافيش عليها انا بعمل كل حاجه انا مفيش حاجه على صعبه
شك دخل فى قلبي طلعت فوق السطح كنت مخنوقه سمعتها بتكلم سليم
ياسمين: ايسل غيرانه من فريده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشوار حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!