روايات

رواية مريم الفصل السابع 7 بقلم شيماء رمضان

رواية مريم الفصل السابع 7 بقلم شيماء رمضان

رواية مريم الجزء السابع

رواية مريم البارت السابع

رواية مريم الحلقة السابعة

شهد لا زين ليا وهاخده منها لو حصل اي
الام ربنا يهديكي يابنتي لنفسك
ع الغذا قاعده ايمان ومريم وزين وام شهد
شهد. زين ممكن توديني المول اشتري حبه حاجات بليز يازينووو
مريم انت كنتي اتكسحتي زين مبيروحش مع حد
زين روحي لوحدك مش فاضي
شهد اتعاظت مش سامر جاي يازين
زين وشه قلب هيجي ليه ياشهد
شهد مش ابن عمك وعزمته جاي هوا وامه كمان
زين بغضب وتعزميهم ليه تتصرفي من نفسك ليه
خالته اهدا ياابني معلش مهو ابن عمك برضو
زين ياخالتي ماانتي عارفه اخلاقه محبش حتي يبقا في المكان الي مراتي فيه
شهد بمكر مدام واثق فيها هتخاف من اي

 

 

زين فهمها انا واثق فيها ثقه عميا وقرب منها وبصوت واطي وبفحيح حتي لو شوفتها في حضن حد هبقا واثق فيها انها متغلطتشوهكدب عيوني مش زي حد رخيص واياكي تفكري ياشهد اياكي يلا يامريم عشان المحاضره
مريم وهيا متنحه حاضر يلا
في العربيه زين بيسوق بغضب
مريم زين اهدا هوا مين سامر ده
زين بغضب مريم مسمعكيش تنطقي اسمه تاني
مريم بخوف وزعل حاضر
زين وقف وخدها في حضنه يامريم انا اسف متزعليش مني سامر ده انسان منحل بتاع بنات معندوش شرف ولا اخلاق واخاف عليكي منه وامه بمجرد مابيقولها البنت دي عجبتني ممكن تقتل قتيل عشان تجبها له اوعي تظهري قدامهم
مريم طيب اقطع علاقتك بيهم
زين انا قاطع بس شهد الكلب 🐕عزمتهم وهيا عارفه اني مستحيل اطرد حد مستحيل وده ابن عمي
مريم حبيبي متخفش هاخد بالي من نفسي
زين ده بيغير وبيحقد عليا من زمان وبياخد اي حاجه احبها عشان بس يزعلني ويكسرني
مريم معاش ولا كان الي يكسرك بس يفكر يزعلك وانا ادفنه مكانه
زين ضحك ع طريقتها ياواد ياشرس انت
مريم سوق ياسطا ع الكليه هتاخر والدكتور بتاع الماده دي رخم وووو
زين وايه
مريم وطيب وابن حلال وقمر سوق سوق
زين ضحك ع الطفله دي وراحو الكليه في المحاضره زين كان المحاضره الاولي وبيشرح وبنتين بيهمسو يالهوي عليه قمر التانيه هوا قمر بعقل نفسي بس اسلم عليه طول بعرض وقمر في نفسه كده
مريم سمعاهم ومقدرتش تمسك نفسها اكتر ومسكت شعرها
مريم انتي بتقولي اي سمعيني مين الي قمر ياسلعوه انتي وهيا يالي مش محترمه

 

 

زين جري يسلكهم وبيشد مريم ومريم ماسكه شعرها ومش عايزه تسيبها
زين بصوت عالي مريم خلاص سابتها
زين ممكن افهم فيه ايه
البت بدلع وعياط معرفش دي مجنونه يادكتور لقيتها بتضربني لوحدها
مريم لوحدي داانا همو. تك
زين ضربتيها ليه يامريم
مريم عمالين يتغزلو فيك وده قمر وحلو ونفسي امسك ايده بس
زين تقومي تضربيها اي بلطجيه
مريم بدموع اسفه يادكتور بعد اذنك وجريت ع بره
زين انتي ياانسه يامحترمه الي ضربتك دي مراتي فاهمه مراتي وبحبها ولو اتكلمتي تاني هتشيلي الماده
مريم بره وسمعت وفرحت
مريم برضو زعلانه وهاخصمك
زين المحاضره خلصت اتفضلو
زين خرج يدور ع مريم لقاها قاعده ع سلم الكليه بتعيط مد ايده لها يلا قومي
قامت ومش مسكت ايده ومشيت ركبت العربيه وهيا مده البوز المصري الاصيل
زين مريم
مريم……..
زين مريومه
مريم لا رد
زين هتفضلي مخصماني كده
مريم اه
زين ليه ياقلبي
مريم ودموعها نزلت عشان زعقتلي
زين طيب ينفع تتعبي نفسك بلضرب فيها
مريم اه عشان بغير عليك

 

 

زين انتي قلبي وروحي وحياتي اسف ياقلبي
مريم مسحت دموعها بظهر ايديها وانا بموت فيك بس هما بيعكسوك وانا بغير لو بنت بصتلك تاني هموتك واموتها
زين ضحك مجنونه والله
مريم اه مجنونه
روحو البيت وزين بيضحك وداخل مع مريم
اهلا اهلا ابن عمي العريس
زين بصدمه سامر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مريم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى