روايات

رواية مريضه سرطان الفصل الثاني 2 بقلم سلمى كامل

رواية مريضه سرطان الفصل الثاني 2 بقلم سلمى كامل

رواية مريضه سرطان الجزء الثاني

رواية مريضه سرطان البارت الثاني

رواية مريضه سرطان الحلقة الثانية

عدت الايام علي ابطلنا و عاصم و سيلا حبوا بعض و في يوم عاصم كان قاعد في شقته و كان معاه امير
عاصم بجديه:-خلاص يا امير انا قررت اني اعمل العمليه
امير بفرحه:-بجد… احلف انك بتتكلم بجد
عاصم:-اه والله بتكلم بحد… اداله الفون بتاعته و قال… خد طلعلي رقم ديما اقولها
امير طلع رقم ديما واتصل عيلها
عاصم:-ايوه يا ديما عامله اي
ديما:-الحمدلله يا عاصم انت عامل اي
عاصم:-بخير الحمدلله… ديما انا هاجي امريكا كمان يومين عشان اعمل العمليه
ديما بغير تصديق:- انت بتتكلم بجد يا عاصم يعني انت عايز تعمل العمليه
عاصم:-اه والله هعملها بس ادعيلي تنجح
ديما:-ان شاء الله هتنجح
قفل مع اخته و فضل قاعد مع امير لحد ما مشي و كلم سيلا و اتقبلوا في الكافيه
عاصم:-سيلا انا كنت عايز اقولك حاجه
سيلا:- اتفضل يا عاصم قول
عاصم محبش يقولها انوا هيعمل العمليه عشان كان عايز يعملها مفاجأةليها :- انا هسافر امريكا عشان اخواتي وحشوني اسبوعين و هاجي
سيلا بحزن:- هتسافر… يعني مش هترجع تاني؟
عاصم:- لا هرجع بس هقعد معاهم أسبوعين
سيلا:- ماشي يا عاصم.. معلش انا همشي دلوقتي
و سيلا مشيت و فضلت تعيط و قبل نا تدخل البيبت مسحت دموعها عشان امها مش تشوفها و فعلا ماشفتهاش و سيلا طلعت اوضتها و فضلت تعيط و تقول.. طب انا عملت اي عشان يسبني.. معقول يكون عرف اني عندي سرطان… لا لا هيعرف منين… ياربي انا كل ما احب حد بيبعد عني… و فضلت تعيط لحد ما راحت في نوم
تاني يوم كان ميعاد جلسه الكماوي بتاعت سيلا و هي مرحتش و عاصم فعلا كان بيجهز نفسوا عشان السفر
يوم السفر بتاع عاصم.. في المطار
امير:-خلي بالك من نفسك يا عاصم و او ما توصل كلمني
عاصم:-ماشي.. باي باي
و ودع امير و مشي… و وصل امريكا و هناك كان اخواته مستنينوا و راح معاهم
و تاني يوم راحوا العياده بتاعت الدكتور
الدكتور بعد ما كشف علي عاصم:-هو هيحتاج فتره علاج عشان يعمل العمليه
عاصم:-مش لازم فتره علاج انا عايز اعملها فس اسرع وقت
الدكتور:-كدا هتبقي نسبه النجاح فيها 20 في الميه عشان انت من اول ما فقد بصرك وانت مش بتاخد علاج.. و كل ما بتتأخر كل ما النسبه بتقل
عاصم:-ماشي انا هعملها و ان شاء الله خير
و الدكتور حدد ميعاد العملية بعدها مشيوا من عند الدكتور
ديما:-انت اتجننت يا عاصم دا بيقولك 20في الميه نجاح و80في الميه تفشل
عاصم:-ديما انا سايبها علي ربنا و ان شآء الله هتنجح
محمد:-يا عاصم فكر في الموضوع
عاصم:-يريت محدش يدخل دي حياتي وانا حر
ديما:-خلاص يا محمد سيبوا علي راحته
و اليوم الي هيعمل عاصم فيه العمليه
عاصم كان داخل اوضه العمليات
ديما:-يارب العمليه تنجح يارب
محمد:-يارب يا ديما عشان انا قلقان علي عاصم اوي
و بعد شويه كتير من الوقت خرج الدكتور
ديما:- طمني يا دكتور العمليه تجحت
الدكتور:-احنا مش هنعرف دلوقتي لسه بعد يومين
ديما:-ان شآء الله خير
و بعد يومين
عاصم كان قاعد علي سرير المستشفى و عنياه ملفوفه بي شاش ابيض و محمد و ديما واقفين جنبه و الدكتور جه
عاصم:-عارفه يا ديما لو العمليه منجحتش انا مش زعلان عشان ىبنا مش بيعمل حاجه وحشه
ديما:-ان شآء الله هتنجح
و الدكتور بداء يفك الشاش من علي عين عاصم و….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مريضه سرطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!