روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت الرابع

رواية مراتي مجنناني الجزء الرابع

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة الرابعة

بعد ما حازم رفض أنه يمشي الناس اللي بيشتغلوا معاه
بريا . حازم
حازم. نعم
بريا.انت مش عايز تمشيهم لي
حازم. شغلهم حلو وامشيهم لي عملوا اي
بريا. عجبك لبسهم
حازم. انا مالي ومال لبسهم
بريا. اه طبعا ما انت مبسوط بلبسهم تبص ل دي شويه ودي شويه
حازم . كلمه كمان ي بريا ومش هتعرفي هعمل اي انتي نسيتي اللي انتي عاملتيه وعورتيني انا مش ناسيلك دي ومش معناه اني سيبك يبقا تتمادي
انا عارف أنه احنا اول جوزنا وممكن تكوني خايفه ومتوتره بس ده مش معناه انك تعوريني وتموتيني
بريا . اموتك معاك حق انت اللي عايز تتمحرش بيا

 

حازم. بصوت عالي بريا حولي تفهمي انك مراتي
حازم لنفسه لي ي رب بلتني البلوه دي بس انا عملت اي اكيد زنب وبيتغفر
بريا . زعلت اوي من حازم وسابته وراحت قعدت علي الكنبه
حازم . راح يقعد على المكتب وقعد اشتغل
وبعد شويه حازم كان حاسس أنه تعبان اوي ومكنش قادر
بريا . بصت عليه لقيته تعبان قامت بسرعه عنده وقالتله مالك
حازم. الجرح بس تعبني شويه
بريا. طيب تعاله معايا
حازم. هنروح فين
بريا . هنروح المستشفى
حازم. لا انا هبقا كويس
بريا . مسمعتش كلام حازم واخدته وراحت بيه علي المستشفي
وشويه ووصلوا وبريا نادت للدكتور
بريا. ي دكتور ي دكتور
الدكتور. خير ي مدام
بريا. جوزي تعبان والجرح بيوجعه
الدكتور . طيب تعالى ي استاذ وريني الجرح

 

الدكتور كشف علي حازم وطلب منه راحه تامه في البيت كام يوم لحد ما الجرح يلم تاني
بريا . شكرا ي دكتور
حازم . عجبك اللي انا فيه ده كل ده بسببك
بريا . كانت هتعيط من أسلوب حازم معاها
حازم يلا نروح
بريا اخدت حازم وراحوا البيت
وهما طالعين قالها اطلعي انتي انا هدخل اشوف امي وجايلك
بريا . وانت عايز تقعد مع امك لوحدكم لا
حازم. بريا انتي جننتيني دي امي مش ضرتك
اطلعي على فوق يلا ومش عايز كلام
بريا طلعت وحازم دخل عند أمه
حازم . امي انتي فين
مامت حازم. انا في المطبخ ي ابني تعاله
حازم راح لامه
مامت حازم . اومال مراتك فين سابتك تاجي عندي كده عادي
حازم . طلعت فوق
مامت حازم . حازم انت كويس ي ابني
حازم . اه ي امي انتي كويسه
مامت حازم. انا خايفه عليك ي ابني
حازم. من اي بس ما انا كويس اهو

 

مامت حازم . مراتك مش مريحاني
حازم . متقلقيش ي امي كله تمام هيا بس غيوره شويه
مامت حازم . هتغير عليك مني دي مجنونه
حازم . اه ي امي بتغير عليا حتي منك
حازم. في نفسه اه ي امي مراتي مجنناني ومش هتخلي فيا عقل بس اعمل ايه القدر والنصيب
طيب ي امي هسيبك انا واطلع
مامت حازم . طيب ي ابني
حازم . طلع عند بريا . لقيها قاعده في الصاله مستنياه
بريا . حازم
حازم . نعم
بريا . انا اسفه
حازم . علي اي ولا اي بالضبط
بريا . علي اني جرحتك انا مكنتش اقصد انه اعورك وقولتلك متقربش مني بس انت اللي عنيد
حازم. معاكي حق انا غلطان انا مش هقرب منك تاني لحسن تموتيني المره الجايه
بريا. حازم اسفه مش هعمل كده تاني

 

حازم. بريا انا تعبان ممكن تسبيني لوحدي
انا في اوضه وانتي في اوضه علشان تطمني اني مش هقرب منك حلو كده روحي
بريا . بس انت تعبان
حازم . سابها ودخل ينام
بعد شويه بريا دخلت عنده لقيته نايم قربت منه وشافت هو سخن ولا لا
لقيته سخن جابت مايه وعملت كمادات ونامت جانبه من غير ما تحس
حازم بعدها صحي من النوم لقي بريا جانبه وكانت بتعمله كمادات اخدها في حضنه ونام
بريا . صحيت من النوم قبل حازم لقت نفسها في حضن حازم وقالت شكلك حلو وانت نائم ملاك
حازم . صحي لقيها بتبص عليه وهو نائم قالها اي جابك هنا وكمان نايمه في حضني انا مش قولت انتي قوضه وانا قوضه ولا حضني وحشك
بريا . زوما انا اسفه وراحت حضنه وقعدت تعيط
حازم . خلاص ي بريا اللي حصل حصل بس المره جايه مش هعديها
بريا. حاضر خلاص مش زعلان
حازم. لا زعلان هاتي بوسه وانا هصالحك
بريا . عاوز بوسه وراحت باسته في خده

 

وقالت كده خلاص مش زعلان
حازم. لا خلاص مش زعلان
بريا. احلا زوما

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى