روايات

رواية غرام الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة الشاهد

رواية غرام الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة الشاهد

رواية غرام الأدهم الجزء الخامس

رواية غرام الأدهم البارت الخامس

رواية غرام الأدهم الحلقة الخامسة

غرام بتحس فجاءه أن قلبها مقبوض بتقوم تتوضه وتصلي وتدعي أنه يرجع سليم مسكت المصحف وقراءة الورد اليومي بتفضل مستيقظه طول الليل تنظر للجنينه تنتظر رجوعه عدا الوقت وطلع أوي خيط شمس صباح تاني يوم وهي مازلت مستيقظه سمعت صراخ أتي من الأسفل خرجت بسرعه نزلة للأسفل بترنج قربت على غرفة حماتها وجدت عزه في حضن حمدان و الجميع واقف ظاهر عليهم الخوف قربت عليها فريال وخدتها في حضنها
: حبيبتي أنتي مؤمنه بقداء الله
غرام بعدم تصديق : ماما أنتي بتقولي إيه
مروه: إيه يا غرام اللي أنتي نزله بيه دا أنتي مش عارفه أن في رجاله في البيت ولا إيه
فارس بعصبيه : احنا في إيه ولا في إيه اسكتي ومسمعش صوتك تاني
حمدان: غير هدومك يا فارس علشان نروح نشوف أخوك
عزه: أنا هاجي معاك عايزه اشوف إبني
حمدان: لا مفيش حريم هتيجي معانا

 

 

غرام بداءت في البكاء : عمي خدني معاك أنا عايزه أشوفه هو اكيد هيبقي بخير مش كده ونبي خدني معاك ابوس ايدك
: خلاص اطلعي بس متتاخريش يلا
خرجت من الغرفة وفريال سندها صعدة للأعلى دخلت غرفتها ارتدة اول فستان جه أمامها ولفت الحجاب بعشوئيه وارتدة حذاء نزلة وجدتهم ينتظروها في الخارج خرجت ركبت معاهم السياره انطلق بهم فارس
في المستشفى دخل فارس برفقة غرام وحمدان قربه على عامل الاستقبال
فارس بتسأل: الظباط اللي جم أمبارح
: اطلع الدور التاني وحد من هناك هيعرفك
: شكراً
صعده إلى الدور الثاني بالمصعد خرجت غرام وهي تشعر أن قلبها ليس في مكانه فارس سأل اول ممرض قبلهم
: المفروض واحد بس هو اللي يدخل يتعرف على الجـ.. ثه
حمدان: إن لله وإن إليه راجعون
رجليه ما بقتش شيله قرب على الكرسي اللي في الممر وجلس عليه
فارس: أنا هدخل

 

 

كانت غرام واقفه حاسه أن رجليها مش شيلها والصدمه كانت مخليها مش حاسه بنفسها حست بدوخه وان الدنيا بتلف بيها سندت على الحائط تحاول الثبات
: أنا عايزه أشوفه
: تمام تعاله ورايا
دخلت غرفة المشـ.. رحه قربت بخطوات بطيئة مرتعشه قربت على التـ.. لاجه
فتح الممرض اول تلاجه خرج الجـ.. ثمان لسه هيرفع الملايه من على وجهه كانت غرام وقعت على الأرض فاقده الوعي
بيميل فارس بسرعه بيحاول يفوقها بيحملها بيخرج من الغرفة بيكون حمدان بفزع مشي خلفه دخل فارس غرفة عاديه وهو حملها وخلفه حمدان وخلفهم الطبيبة دخلت اخرجتهم وقربت عليها ترا عملها
بعد فتره استيقظت غرام فتحت عنيها كان في ضوء ضرب في عنيها حولت تحرك نفسها بس مكنتش قادره تركز شافت حد بيقرب عليها بس مكنتش عارفه هو مين غمضت عنيها ورجعت فتحت تاني
أبتسم ادهم وحسس على شعرها بحنان
: حمدالله على سلامتك
فتحت عنيها بصتله لثواني تستوعب هي فين مسكت زراعه وسحبته لحضنه بشده ودموع اتالم أدهم وحاول يكتم الألم بس أبتسم على خوفها له
: ادهم أنت.. أنت كويس
: اه يا ستي كويس بس في ناس اتـ.. وفت بس جبنا حقهم بالقبض على العصـ.. ابه فارس حكالي أنكم لما جيته الممرض قال أني من ضمن المتـ.. فين قلبك ميلكش على ظابط شرطه لازم يكون قلبك اجمد من كده
حاولت تقوم وقفها ادهم
: حاولي ترتاحي أنتي لسه فيقه وتعبانه

 

 

: ابعد عني
بعدته عنها وقامت بصت على جسـ.. ده بتفحص نظرة لوجه وجدته متعب
: أنت كويس في حاجه بتوجعك
: لا يا ستي مفيش حاجه بتوجعني أنا كويس مفيش حاجه
دخلت الطبيبة قربت عليهم : حمدالله على سلامتك
: الله يسلمك
: أستاذ أدهم غلط عليك الحركه الكتير علشان جـ.. رحك اتفضل على أوضتك لأن كده غلط ممكن الجـ.. رح يفتح في إي وقت
غرام بصت لـ أدهم الجاس بجانبها بفزع
: جـ.. رح إيه
: أستاذ ادهم متصـ.. اب في كتفه وأنا قولتله الحركه الكتير غلط
: هو هيقدر يمشي من هنا امتا
: يومين ويخرج
خرجت الطبيبة بصت غرام لي ادهم ملست بصبعها على كتفه
: بيوجعك
: يعني
وسعتله مكان: طب تعالى نام جنبي
بيقرب ادهم عليها بينام بجانبها بتدخل الممرضه عليهم بتبعد غرام عنه بتوتر الممرضه بتقرب عليها بخجل بتشيل الكالونا وبتقيس الضغط وبتخرج
بيدخل فارس وحمدان بيطمنه على غرام
حمدان: يلا يا غرام علشان نمشي ونبقي نرجع الصبح
: لا يا عمي أمشي انت وابيه فارس وأنا هقعد هنا مع ادهم
: لا مينفعش تقعدي هنا فارس هو اللي هيقعد معاه
: لا يا عمي معلش سبني اقعد معاه أنا مش هسيبه وامشي

 

 

تبعها ادهم بإبتسامة بسيطه
: خلاص يا بابا اتفضل حضرتك أنت وغرام هتقعد معايا
: بس يابني
: معلش يا بابا
: خلاص ماشي يلا يا فارس
بيخرجه من الغرفه بتقرب عليه غرام بتقعد بجانبه بتمسك اديه بتقـ.. بلها وهي بصه في عنيه بخجل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى