روايات

رواية مديري القاسي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي الجزء الثامن عشر

رواية مديري القاسي البارت الثامن عشر

رواية مديري القاسي الحلقة الثامنة عشر

(صلوا علي النبي!)
عدت الايام وجه يوم فرح ميرال وعمر
نغم بضيق.. انا خايفة يبقي شكلي وحش بسبب بطني
رحيم بحب.. بلعكس هيبقي شكلك قمر ياروحي وبعدين دنا نفسي اخبيكي من عيون الناس بسبب جمالك
نغم بكسوف.. ياعني حتي لو تخنت هفضل جميلة ف نظرك
رحيم قرب وحضنها: محدش مالي عيني غيرك ي روحي وبعدين والله شكلك زي القمر وكفاية اصلا اني انا الي شايفك كده
نغم بحب حضنتو: ربنا يخليك ليا ي حبيبي
رحيم بضحك: طب يلا عشان ميرال هتزعق لو مروحتيش معاها الفندق
نغم بتحذير.. هاتلك فطار قبل ما تطلع عند عمر
رحيم بهدوء.. منا كده كده هجيب لينا كلنا فطار ونروح ليهم
نغم بحب.. ماشي
رحيم اخد ميرال ونغم علي الاوتيل
رحيم: خدي الاكياس دي فيها فطاركم انتو الاربعة عشان حور مرات كريم ودول بقا بتوعنا انا وعمر وكريم
نغم بهزة راس.. تمام ماشي يلا ي عروسة
ميرال بكسوف.. باي ي رحيم
رحيم بحب.. باي ي اجمل عروسة
وطلعوا
الميكب ارتست: تحبي تبدأي ميكب امتي
ميرال.. ههنفطر الاول وبعدين تبدأي
نغم بطيبة.. تعالي ي قمر افطري معانا كده كده رحيم جايب فطار زيادة
البنت بذوق: لا تسلمي بالهنا والشفا انتم
نغم سحبتها من ايديها بهزار: تعالي بس ده حتي اللقمة هنية تكفي مية
وضحكوا واكلوا وبعدين بدأو يظبطو ميرال ونغم وحور
عند رحيم وعمر
رحيم بضيق.. هنتزفت نفطر الاول وبعدين هنظبط. نفسينا مستعجل لي
عمر بضحك.. انا عايز الفرح يخلص بسرعه اصلا
رحيم بخبث.. اه طبعا ماهي الليلة ليلتك ي عريس
عمر ضحك
كريم: مبروك ي عم عمر
عمر بحب.. الله يبارك فيك والف مبروك ع حمل المدام
كريم بابتسامة.. الله يبارك فيك واكلوا وبدأو في تظبيط نفسهم
وعدي الوقت وكان كل حاجة خلصت
رحيم بحب: يلا انت كده تمام اوي وخلص بقا عشان تروحو السيشن
عمر بضحك.. دنا هاخد شوية صور افاتار بقا
رحيم بضحك.. ماشي يخويا
ميرال بكسوف: انا فرحانة اوي يبنات
نغم وحور بحب.. ربنا يفرحك ي حبيبتي والف مبروك ي اجمل عروسة زي القمر
ميرال حضنتهم بسعادة
نغم: صحيح فريدة هتيجي الفرح انهاردة هي وجوزها عايزين ننزل نستقبلها ي حور
حور بحب.. ماشي
والباب خبط وكان عمر ورحيم وكريم ع الباب
نغم راحت تفتح
عمر دخل وشاف ميرال وسرح فيها واخدها في حضنو بفرحة وسعادة
رحيم بحب.. اي يابت الجمال ده كلو دانتي وبطنك كده اجمد من ونتي رفيعة
نغم بضحك.. ياراجل مش للدرجادي
رحيم خدها ف حضنو بحب: لا للدجادي طبعا.. عارفة لو حد بصلك انا هبوظ الفرح
نغم بصدمة.. حرام فرحة ميرال وعمر
رحيم ضحك وضمها ليه
عند كريم كان واخد خور ف حضنو وبيقول: ااي الجمال ده ي قلبي طب والله مزة
حور بفرحة.. بجد انا فرحانة جدا وبطني كبيرة اه شكلي وحش بس الفستان عاجبني
كريم بهزار.. يابت دانتي مزة مش عاجبك اي دنا خايف اقت’ل حد انهاردة بسببك
حور ضحكت وضر’بتو بخفة علي كتفه
وعمر اخد ميرال وكل واحد اخد مراتو وراحو علي السيشن
نغم بضحك.. انت هتخلينا ناخد صور تاني
رحيم بغرور.. طبعا يابنتي انتي مرات رحيم الحسيني
نغم بضحك: تبا ل تواضعك
وكل واحد اخد الصور الي حاببها وخلصوا وعمر مسك ميرال ودخلوا القاعة بحب
اسلام وفريدة كانو لسه واصلين
فريدة بتذمر: عاجبك كده ملحقتش الزفة بسببك
اسلام بخبث.. كان عندي حاجات اهم
فريدة ضحكت بكسوف ودخلوا القاعة كانت كبيرا وجميلة جدا
(فستان ميرال كان فستان ابيض منفوش رقيق ومفتوح شوية من عند الرقبة ومطرز من الوسط وعاملة شعرها تسريحة جميلة وميكب جميل عليها وكعب رقيق
نغم: فستان ازرق فاتح منفوش وواسع عشان بطنها وطرحة نفس اللون وميكب لايق عليها وكعب ابيض رقيق
حور: فستان اسود جميل واسع عشان بطنها وطرحة كافيه وكعب اسود لامع وميكب جميل علي ملامحها.
فريدة: دريس واسع احمر وعليه خيمار اسود وكان شكلها رقيق جدا ولمسات خفيفة جدا من الميكب لان الخيمار له حدود ممنوع ميكب بس عشان الفرح وكوتشي ابيض.!)
نغم راحت سلمت هلي فريدة بحب واخدتها ف حضنها.
فريدة بحب.. متزعليش مني انا بحبك
نغم بحب.. مش زعلانة وونا كمان بحبك انتي اختي اصلا
والباقي سلم علي فريدة وحتي رحيم وكان فرحان جدا بحياتها الجديدة الي اتغيرت مع اسلام وحبها لاسلام وانها اختمرت ودعي ان نغم تختمر
كريم بهمس في ودن رحيم.. اتغيرت
رحيم بنفس الهمس.. ايوة ربنا يسعدها
وكل واحد كان واقف بيرقص مع مراتو
نغم بحب حطت راسها علي كتف رحيم وهو ابتسم عليها
نغم بنكد: هتحب الطفل اكتر مني
رحيم بهمس جاذب: هحبو عشان منك انتي ي قلبي
نغم بحب ضمته ليها اكتر
وكتبوا الكتاب وبكده خلص الفرح وعمر اخد ميرال وروح
بعد ما سلمت علي الكل
والكل روح بيته
في بيت عمر وميرال
عمر بحب: نورتي بيتك ياروح قلبي
ميرال بكسوف.. بنورك
عمر بحب.. ادخلي غيري هدومك عشان نتعشي
ميرال بخجل.. تمام
دخلت ميرا تغير هدومها وعمر برضو عمر خرج وكان لابس تيشرت ابيض وعليه شورت اسود
وميرال خرجت وهي لابسة فستان سيتان قصير جدا وشفاف من البطن
عمر بصلها بحب. وسرحان فيها
حاوط وسطها وهمس جنب ودنها بتوهان: خشي اتوضي واطلعي نصلي
ميرال بكسوف شديد.. حاضر
دخلت اتوضت ولبست اسدال صلاة وبدأ عمر يصلي بيها
وخلص عمر وقرء دعاء الازواج وبدأو رحلة جديدة في حياتهم واصبحت ميرال زوجة عمر شرعا وقانونا
عند فريدة واسلام
فريدة بتعب.. اسلام انا حاسة ان بطني وجعاني اوي
اسلام بخوف.. طب ما يمكن العادة الشهر’ية
فريدة بكسوف.. لا وفجأة برقت
اسلام هو انهاردة كام في الشهر
اسلام بستغراب: احنا ف اخر الشهر
فريدة بصدمة: انا متأخرة بقالي يجي اربع خمس اسابيع
اسلام بستغراب.. ياعني اي
فريدة.. انزل هات اختبار بسرعه
اسلام بصدمة.. قصدك حامل
فريدة بحب.. هنشوف انزل بس
اسلام لبس ونزل يجيب ليها الاختبار طلع وادهولها
وكان قاعد ع سرير وهي ف الحمام وشوية وخرجت
اسلام بتوتر.. ها؟
فريدة بحب وباست اسلام من خده: انا حامل ي حبيبي
اسلام فرح جدا وشالها ولف بيها بحب
اسلام بحب.. مبروك يا عمري
وعدت الشهور والكل عرف بموضوع حملها وباركولها بحب
عددت الشهور
ونغم بقت في الشهر التاسع
نغم بحب: هاتلي معاك شبسي
رحيم بتحذير: لاء انتي حامل وده غلط هجبلك حاجة تانية غيرو لما ارجع ناكلها وننام
نغم بحب.. ماشي
بليل رجع رحيم وجاب ل نغم كاندي
نغم بحب.. الله بحبها اوي
رحيم.. يلا نتفرح ع فيلم وناكلها وننام
نغم.. ماشي
وسهرو مع بعض ونامو
في اخر الليل صحيت نغم بوجع شديد في بطنها
نغم بوجع. رحيم
رحيم بنوم.. امم
نغم بصوت عالي.. رحيمم
رحيم قام بنعاس.. مالك بتعلي صوتك لي كده
نغم بصريخ.. اهههه بولدد ي رحيم قوم بسرعه وديني المستشفي
رحيم بفزع.. يخربيتك بتولدي دلوقتي
نغم بغيظ.. لا هتفق مع الولادة اخلصصص
رحيم قام بسرعه وحاول يلبسها اي حاجة وهي بتشد ف شعره
رحيم بوجع… اه اهدي سبيني
نغم بوجع.. اخلص مش قادرة هموت
رحيم شالها ونزل جري ركب العربية ووصل عند المستشفي
رحيم بصياح.. ترولي بسرعه مراتي بتولد
الدكاترة جبولها ترولي واخدوها وهي عمالة تشتم في رحيم
نغم بصويت.. انت السبب يا رحيم منك لله اشوف فيك يوم
رحيم بضيق.. ونا مالي ياختي مش بمزاجك ولا اجبرتك
نغم شدتو من شعره ودخلوها بسرعه العمليات
ورخيم اتصل ع اسلام وعمر وكريم ان نغم بتولد
الكل جالو
رحيم بضيق: مش حرام عليك ي كريم مراتك فاضلها تلت شهور وتولد وجايبها
كريم بضحك.. اعمل اي هي الي ذنت
وبص لاسلام.. يبختك انت يخويا فاضل علي مراتك كتير
اسلام بضحك.. مين قال دي فاضلها خمس شهور
ميرال كانت لسه هتتكلم حست بدوار وقبل ما تقع كان عنر سندها بخوف: دكتورة بسرعه
الدكتورة جت وكشفت عليها
الدكتورة بابتسامة: الف مبروك المدام حامل في شهرين بس من الواضح انها ماخدتش بالها
عمر بفرحة.. بجد شكرا ي دكتورة
ميرال فاقت
عمر بحب.. مبروك ياروحي هتبقي ام
ميرال بفرحة د. بجد انا حامل
عمر هز راسو بفرحة: مبروك يقلبي انتي حامل في شهرين
وباس راسها والكل بارك ليهم بفرحة
اسلام بحب.. هتبقي خال بقا ي عم رحيم
ميرال بضحك: ونا عمتو
وبعد وقت طويل طلعت الدكتورة ب طفل
الدكتورة.. مبروك ي استاذ جالك ولد زي القمر
رحيم بفرحة مسك الولد وباسو وكبر في ودنه
كريم بحب.. هتسميه اي يباشا
رحيم بحب: هسميه (اياد)
الكل بحب.. الف مبروك وربنا يخليهولك
وهوبا الممرضة طلعت تاني ومعاها بنوتة
رحيم بصدمة: اي ده؟
الممرضة بضحك: جاتلك بنوتة كمان ي استاذ رحيم
اسلام وكريم بضحك: ي جااامد
مسك رحيم البنوتة وكبر في ودنها وباسها بحب
دي بقا هسميها ( جميلة)
وبعد مرور سنين
خلف رحيم جميلة واياد ومراد ونور
واسلام وفريدة خلفو ليلي ورودينا ويوسف
كريم وحور.. خلفو قمر وعزيز وقاسم..
خلصت الرواية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مديري القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!