روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الثالث عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الثالث عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الثالثة عشر

عند ريحان ورعد
ريحان خرجت
رعد :يلا ٠٠٠ ايه ده ملبستيش المايوه برضو
ريحان : رعد مش هقدر بجد انا مكسوفة اطلع بيه انا لبسته بس مقدرتش وغيرته بسرعة
رعد اقترب منها
رعد :ريحان انا عايز اكسر حاجز الكسوف ده انتِ مراتي يعني ده مش حرام ولا عيب ماشي
ريحان : بس انا
رعد : مبسش ريحان لوسمحتِ روحِ
البسيه انا عايز اشوفوه عليكِ يلا
ريحان بخجل : حاضر
وذهبت وهي وجهها اصبح مثل الفراولة وبعد عدة دقائق وصلت وهي ترتديه وكانت تنظر الي الارض بخجل
وعندما رأها رعد اقترب منها
رعد :ريحان ارفعِ راسك
ريحان اكتفت بهز رأسها يمين ويسار بمعني لا
مما ادي الي ان رعد قام برفع راسها ونظر في عيونها
رعد :فرولتي متحرمنيش من عيونك وانت زي القمر كده حبيبتي متتكسفيش انا جوزك بس حتي وانتِ وكسوفه قمر
ريحان بخجل :خلاص متكسفنيش
رعد :خلاص يلا يا فرولتي
واخذ رعد ريحان وذهب بها الي البحيرة التي خلف المزرعة مباشرة
وعند وصلهم
رعد خلع تيشرته
رعد : يلا ياريحان علشان ننزل
ريحان :لا انا جيت لحد هنا بس خلاص مش لازم انزل
رعد: ريحان يلا بقى ده عقاب لازم تنفذيه
ريحان : رعد انا عندي فوبيا من المايه انا مش بنزل البحر علشان بخاف
رعد اقترب منها وحاوط وجهها بيديه
رعد : انا عارف انك عندك فوبيا
ريحان :عارف تمام مش هستغرب بس ليه عايزني انزل
رعد : علشان انا مش عايزك تخافِ من حاجه عايزك قويه واجهِ كل مخاوفك انتِ مراتي يعني مينفعش تخافي من اي حاجه عايزك تقوليلي علي كل حاجه اي حاجه خايفة منها تقوليلي وانا هخليكِ تتخطيها انا عايز برضو اطلب منك طلب اوعي تبينِ خوفك لاي حد ماشي
ريحان : حاضر بس انت ليه بتقولي كده
رعد :علشان يا حبيبتي انتِ بتخافِ من حاجات كتير صح
ريحان :صح
رعد :بس من انهارده هتواجهِ كل مخاوفك وانا هكون معاكِ دايما موافقة
ريحان : موافقة
نعم هذا ما يجب ان يفعله كل زوج ان يحتوي زوجته يشعرها بالامان ان يجعلها قويه لا ان يستغل نقطة ضعفها لا ان يضربها ويهينها لا يجب ان يجعلها ملكة الله لم يخلق النساء من ارجلكم حتي يكن تحت ارجوليكم بل خلقهن من ضلوعكم حتي يصبحنّ بجانب قلوبكم
قام رعد بسحب ريحان وادخلها الماء وهي كانت ممسكه بيده بإحكام ومغمضه عينيها
رعد :فتّحِ عينك
ريحان :خايفه
رعد :متخفيش انا مسكك حلو
وقامت بفتح عينيها
ريحان : رعد متسبش ايدي
رعد :حبيبتي متخفيش انا عمري ماهسيبك بس انتِ اهدي ارخي اعصابك ومتخافيش خلي الميه ترفعك
ريحان بخوف : حاضر
وبالفعل قامت بارخاء اعصابها وقامت المياه برفعها ولكنها مازالت ممسكه بيدي رعد
رعد :ريحان انا هاخدك وندخل جوى شويعه
ريحان :لا يا رعد بلاش خلينا هنا
رعد :حبيبتي انتِ رجلك لمسه الارض هنا هنخوش جوى شويه لحد لما رجلك متلمس الارض ماشي وانا مسكم متخافيش
ريحان :ماشي بس نخش شويه
رعد :طيب يلا بس بصِ في عيني علشان متخافيش تمام
ريحان :تمام
وبالفعل دخلوا الي الماء وهي تنظر في عينيه
رعد :حلو كده
ريحان :رعد انا مش لمسه الارض
وتمسكت بيه اكثر
رعد :ريحان بصيلي اولا ارخي نفسك واهدي خالص خالي الميه ترفعك
ريحان :حاضر
ارخت ريحان نفسها وجعلت المياه ترفعها
رعد :تمام انا هسيبك
ريحان :لاء لاء يا رعد متسبنيش انا خايفه انا ممكن اغرق
رعد:ريحان اهدي انا جنبك لازم تتعلمي السباحه اهدي انا جنبك اول ماهحس انك هتغرقِ همسكك تمام لازم تهدي غمضِ عينك وسيبِ الميه ترفعك ماشي
ريحان بخوف : ماشي
رعد ترك يد ريحان
رعد :اهدي وخلي الميه ترفعك حركِ رجلك براحه وارفعِ نفسك اهدي ريحان ارفعِ نفسك
ريحان :مش هعرف يا رعد الحقني انا بغرق
رعد :لاء ريحان انتِ مش بتغرقِ بس اعملِ زي ما بقولك
ريحان :لاء يا رعد انا حسه ان انا بغرق رعد انا بغرق بجد
وهنا دخلت المياه في فمها
ريحان :كح كح رعد الحقني
ركض رعد سريعا لانه كان قد ابتعد هنا ليعطيها مساحه لتتعلم السباحه عند ريحان وامسكها من خصرها ورفعها سريعا حتي تتنفس الهواء
رعد :خلاص اهدي
ريحان :كح كح
رعد :خلاص اهدي انتِ معايا اهدي
قامت ريحان بحضن رعد بخوف
ريحان :رعد طلعني من هنا انا عايزة ارجع
رعد :خلاص اهدي لازم تتعلمِ السباحه مش هتطلعِ من هنا غير وانتِ بتعرفِ تعومِ
ريحان :رعد ازاي هتعلم السباحه في يوم
رعد :انتِ مش هتتعلمِ انتِ هتفتكرِ مش انتِ كنتِ بتروحِ نادي السباحه وانتِ صغيرة
ريحان : ايوه بس من ساعت ماحصل حادث وانا كرهة البحر وكرهة السباحه
رعد :حادث ايه
ريحان :يعني انت عارف كل حاجه عن حياتي ومش عارف الحادث ده غريبه
رعد :انا عارفه بس حابب ان انا اسمعه ممكن
ريحان :ماشي وانا صغيرة كنت بحب السباحه اوي وكنت شطره اوي وكنت بكسب بطولات بس في يوم كنا في مصيف وانا كنت في البحر وكنت بعوم عادي وبلعب في البحر وقررت ساعتها ان ادخل في الغويط ودخلت وكنت عادي ممكن اطلع بس جالي رجلي اتخبطت في صخرة ومعرفتش اعوم وكنت هغرق كان الناس بعيده عني كنت خايفة اوي لحد لما فضلت اشاور بإيدي وشافوني الناس لحقتني بس ومن ساعتها وانا بقيت اكره البحر والسباحه وبقى عندي فوبيا
رعد : حبيبتي ده زمان لما انتِ كنتِ صغيرة انا عايزك دلواقتي تفتكرِ دروس السباحه ماشي
ريحان :ماشي
رعد :يلا هعد لغاية تلاته وهسيبك ماشي
ريحان :ماشي بس خليك جنبي علشان لو حسيت نفسي هغرق تمام
رعد : مش هتغرقِ يلا واحد اتنين تلاتة
وترك ريحان
رعد :يلا افتكرِ يلا يا ريحان اهدي وافتكرِ
ريحان :تمام رعد انا حاسه ان انا هغرق
رعد :مش هتغرقِ خليكِ هادية اوعِ تخافِ لو خوفتِ هتغرقِ ماشي
ريحان :ماشي
وبالفعل مره وقت حتي استطاعت ريحان التغلب علي خوفها واستطات اخيرا ان تسبح
ريحان بفرحه :رعد انا بعوم بص انا بعوم انا مش خايفة انا مش بغرق
شايفني وانا بعوم بص حتي بروح بعيد ومش بغرق
رعد :شايفك يا حبيبتي
ريحان سبحت حتي وصلت عند رعد وقامت بحضنه
ريحان :شكرا بجد شكرا اوي
رعد :حبيبتي مفيش حاجه اسمها شكرا انا جوزك وده واجبي اخليكِ اقوي
ريحان نظرة الي رعد وجدت في عينيه حب اقصد عشق بالطبع واكثر حتي من العشق فقامت بتقبيله من جديه
رعد : فرولتي انا بحبك اوي
وقام بحضنها وبادلته ريحان الحضن
وقاموا باللعب في الماء وهم يضحكون
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند بسنت وبسمله
بسمله :بسنت تعالي نروح نشتري فساتين علشان فرحك
بسنت :دي هتبقى مجرد حفله مش فرح مش هفضل اقولك مية مره
بسمله :حفله خطوبه حنه كتب كتاب اي نيله المهم انك هتتجوزِ في اليوم ده يبقي فرح وهننزل نجيب لبس يلا بلاش هبل
بسنت :ربنا يصبرني يلا يا آخر صبري
بسمله :استنِ يا بت اما اقول لخطيبي هبعتله رساله
بسنت :ماشي يا ختي هروح انا اغير
بسمله :ماشي
وذهبت بسنت وقد تذكرت المره الماضيه التي خرجت من دون علم ياسين وماذا فعل فقررت ان ترسل له رساله تخبره فيها انها ستخرج
بسنت : ياسين انا هروح اجيب لبس مع بسمله ٠٠ بس كده انا عملت الي عليا هروح البس بقى
وبالفعل ذهبت علياء لتغير ملابسها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ياسين
كان منهمر في العمل حتي وصلت له رساله
ياسين :رساله من بسنت
وبعد ان فتح الرساله وقرأها ارسل اليها
ياسين : استني هاجي انا ومالك وهنوصلكم
وبسنت ارسلت اليه
بسنت :مفيش داعي السواق هيوصلنا عند المول هنشتري الفساتين ونروح
فرد عليها
ياسين :لا هنعدي عليكم احنا اصلاً خلصنا شغل ماشي سلام
بسنت :برحتك سلام
وبعد ان انهى كلامه مع بسنت ذهب الي مكتب مالك
ياسين :مالك خلصت شغل
مالك :مش فاضل غير شوية حاجات بس ليه
ياسين :علشان نروح نوصل البنات هي بسمله مقلتلكش
مالك : قالتلي تمام هخلص الحاجات دي بسرعة ونروح
وبعد عدة دقائق
مالك :انا خلصت
ياسين :طب يلا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند بسنت وبسمله
بسمله : بسنت خلصتِ
بسنت :اه
بسمله :طب يلا
بسنت :استني ياسين ومالك هيجوا يوصلونا
بسمله : بس مالك مقاليش
بسنت :ياسين قالي كده لما كلمته
بسمله :ماشي
وبعد فتره قصيره وصل ياسين ومالك واخذوا بسنت وبسمله للمول
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند علياء
علياء فاقت وجدت نفسها علي السرير وترتدي ملابس النوم
علياء :ايه ده هو انا كنت بحلم ولا ايه انا ازاي كده هو اي الي حصل
بلال دخل في اللحظه دي
علياء :بلال انت انت حيوان ازاي تضربني
بلال :نعم اضربك
علياء :اه ضربتني وقطعتلي هدومي وبعدين
بلال :انا اعملك كده ليه
علياء بصراخ :علشان كنت لبسه لبس مش عجبك وكمان قطعت لبسي الي في الدولاب حتي بص
وذهبت الي الخزانه وفتحتها
علياء :بص انت واحد حقير وزباله كل شويه تضربني
بلال :علياء اللبس في الدولاب وانا عمري ماضربتك من ساعت ماتجوزنا
علياء نظرت الي الخزانه ويالها من صدمه الملابس في مكانها
علياء بصراخ :مش ممكن انت ضربتني وقطعت هدومي ودي مكانتش اول مره انت ضربتني قبل كده
بلال :علياء حبيبتي اهدي انا عمري ما ضربتك انتِ شكلك اعصابك تعبانه
علياء :حبيبتك ايه واهدى ايه انا بقولك انت ضربتني انت عايز تجنني صح بتعمل كده علشان تجنني علشان تنتقم لاختك
بلال :اختي ايه انا انتقم لاختي ليه
علياء :علشان اختك اغتصبت وانت بتحسبني انا السبب مع ان انا قولتلك اني مليش دعوى باختك وانت كمان اغتصبتني
بلال بنرفزه :علياء ايه الي انتِ بتقوليه ده اهدي بقى انا معملتش اي حاجه من الي انتِ بتقوليه ده
علياء :اناهتجنن يعني ازاي انا مش فاهمه
بلال :طب اهدي
علياء:متقوليش اهدي انا انا مش فاهمه حاجه ايه الي بيحصل
وفقدت الوعي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ريحان ورعد
ريحان :انا تعبت من اللعب والعوم وجوعت اوي
رعد :وانا كمان طب يلا نرجع
ريحان :يلا
وقام الاثنان وذهبا الي المزرعه
ريحان :انا هروح اخد شور وهحضر الاكل
رعد: طب استني وانا كمان هاخد شور
ريحان :ماشي انا هدخل الحمام الي هنا وانت ادخل الحمام الي في الاوضه
رعد :ماشي يا ستي مش هكسفك
وبعد فتره كل من ريحان ورعد استحموا وذهبت ريحان لتعد الطعام
وبعد عدة دقائق دخل رعد المطبخ
وحضن ريحان من ظهرها
رعد: حبيبتي اساعدك في حاجه
ريحان : اناخلصت بس خد الاطباق وحطها علي الطرابيزه
رعد : حاضر
وقبلها من خدها وذهب
وبعد فتره من تناولهم للطعام
هاتف رعد رن
رعد : حبيبتي هرد علي الفون وهاجي ماشي
ريحان : ماشي وانا هعمل قهوة
رعد : ماشي
وذهب رعد وكذلك ذهبت ريحان لتعد القهوة
وبعد عدة دقائق
ريحان : رعد يلا علشان تشرب القهوة
جاء رعد
رعد : روحي البسي علشان هنرجع دلواقتي
ريحان : ليه حصل حاجه
رعد : ريحان اسمعي الكلام روحي جهزي نفسك يلا
ريحان : حاضر
وذهبت
وسوف نذهب نحن ايضا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى