روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الجزء العاشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني البارت العاشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الحلقة العاشرة

كاان مالك يبكى بشدة ذهب شهااب الي غرفته وهو قلق على اابنه وجدها تحمله وهي تحاول اان تهدأه
شهااب بقلق ” ماله مالك
يااراا ” مش عاارفة بقاله كتير بعيط ومش راضي يسكت
حمله عنهاا وهو يقبله ويهدهده حتى هدااا وهي تنظر له بوهن
شهااب ” الظاهر اابني كاان عاايز بابااه
هزت راسهاا بتعب وضع مالك في سريره واقترب منهااا يلمس وجههااا وجدهاا سااخنة كالناار
شهااب بخوف عليهاا ” حرارتك مرتفعة اوي يااراا
ياراا بتعب ” شوية برد وهيروح لحاله
حاولت الوقوف لكنهاا لم تستطع احتل خصرهاا بيده بتملك
شهااب ” لاا اانتي محتااجة ال يكشف عليكي كده خطر عليكي
يلااا هساااعدك تغيري ملابسك هنروح لحساان العيادة
يارا بخجل ” لاا اناا هعرف ااغير لوحدي .. شهااب شهاب
لم يستمع لهااا وبداا باازاالة ملابسهااا وسط خجلهااا لم تستطع النظر اليه انتهى بصعوبة قبلهاا بعمق واابتعد عنهااا
شهااب بهمس ” هروح مالك لميراا تنتبه عليه يحدمااا نرجع
هزت رااسهاا بنعم وهي تكاد تمووت من الخجل خرج واخذ مالك لميراااا
بعد فترة ااتى لهاا وهو ينظر لهاا بحب حملهااا بين ذراعيه وخرج بهااا متوجه بهاا الي عيادة حسان نامت في الطريق من شدة الإرهاق. نظر لهاا ويكاد يموت من خوفه عليهااا..
بعد اان انتهى حساان من الكشف على يااراا استدعاء شهاب الي غرفة مكتبه
شهااب بقلق ” يارااا ماالهاا ي حساان هي كويسة مش كده
حسان ” الحمدلله انك جبتهاا في الوقت المناسب واالاا كناا خسرنا البيبي
شهاب بعدم فهم ” بيبي اااي بيبي ي حسان انت بتقول ااي
حساان باستغراب ” ياراا حامل ي شهاب هو اانتوااا مكنتوش تعرفواا بالحمل حتى في ااعرااض بتظهر للحامل في الشهور دي
هز شهااب رااسه بلاااا فااكمل حسااان
الحصلهاا ااهماال ي شهااب المفروض كنتواا تتاابعوااا مع دكتور في أدوية الحاامل بتاخذهاا في الشهور الأولى عشاان الحمل يثبت
شهااب ” لو. كنت ااعرف انهااا حامل اكيد كنت هتاابع معهاا اول بأول
حسان ” حصل خير والحمدلله انك جبتهاا قبل فواات الااوان اناا مضطر ااخليهاا تحت العناية يحدما حالتها تستقر وميبقاش في خطر على الجنين
هز شهاب رااسه بنعم فاااردف حساان ” ياراا قوية هتبقى كويسة واابنك هيطلع قوي ذي مالك ااخوه ال ااتمسك بالحيااة رغم حاالة ياراا وقتهااا
ااغمض عينه بعنف ودموعه تنزل ماذاا سيقول لهااا خطفواا ااابنهم
فتحت عينهاا بضعف نظرت لوجه وجدته يبكى ناادته بهمس
اانتبه لهاا اامسك يدها وقبلهاا بعمق. ” حمدلله على سلامتك ي حبي
ياارا بتعب ‘ الله يسلمك . وضعت يدها على بطنهاا ” اابني
نزلت دموعهااا ” اابني كويس مش كده ي شهاااب
هز رااسه بسرعة بنعم وهو يشعر بالحزن منهاا اكاانت تعلم بالحمل ولم تخبره ” ابننااا كويس ي يااراا الحمدلله
يارا ” الحمد لله
مااكاد يتحدث حتى دخل ايهاااب يقول بسرعة
عرفت خطفواا ميراا ومالك لفين ي شه….
صمت عندماا. رااى اان ياراا مستيقظ اردفت بعدم تصديق
خطفواا ميراا واابني اانت بتقول ااي ي ايهااب
شهااب رد عليااا ابني وااختي فين اانطق هماااا فين ومين ال خطفهم
ايهااب ” هروح اانده لحساان
ياراا بانهياار ” جاوبني ي شهااب اابني واختي فين
شهااب ” ااهدي ي حبيبتي عشاان خاطر البيبي ااهدي انتي لسااا تعباانة متعمليش في نفسك كده ارجوكي
ياراا بغضب ” متقوليش زفت ااهداا مين خطف اختي واابني رد عليااا
ااتى حساان بسرعة ” ااهدي ي يارااا مينفعش تنفعلي بالطريقة دي عشاان خااطر اابنك ااهدي
اغمضت عينهاا باالم اشاار شهاب لحساان بان يعيطهاا حقنة مهداة حتى تهدى من انفعاالتهاااا
اقترب منهاا شهاااب وهي تبكي ” عاايزة ااختي وابني ي شهااب رجعهملي اارجوك لو بتحبني رجعهم
احضتنهاا بقوة وهو يقبل جبينهاا ” وحياتك هيرجعوااا ي نور عيني هيرجعوااا خليكي واااثقة فياااا
ضرب حسان الحقنة في دراعهاا نااامت علطول وهو ببص لهاا بحزن ” مرااااتي اماانة عندك ي حساان خليهاا ناايمة يحدما اارجع
حساان ” هي في عنيااا ي صااحبي
دثرهاا جيداا ثم غاادر وهو يتوعد للذي خطف ااابنه بالهلاااك
يقت…لاان ااي ااحد يعترض طريقهم حتى دخلااا االي دااخل البيت
نظر لوجههاا الشااحب بلهفة واالم وحزن لانهاا بهذه الحاالة بسببه
جااسر ” ااهلاا وسهلااا ده اناا قلت انتواا مش جاايين
بس ان تااتى متااخرا خيراا من إلا تااتي ولاا اااي
ااطلق شهاااب على على كتفه ورجله صرخت كل الفتيات بزعر
شهاااب بغضب ” ااوعى اايدك تطاول وتلمس حااجات مش بتااعتك اابني اناا خط ااحمر محدش بيمس منه شعرة واناا عايش
تااوه جااسر باالم واااخرج سلاااحه ووجه ناااحية ميرااا
انقلع قلب ايهاااب وهو يسمع جااسر يقول
عاارف ااني مش هطلع من هنااا عاايش بس مش هروح لوحدي هحسركم عليهااا ذي م خسرتوني حااجاات كتيرة بحياااتي
ايهااب بخوف. ” نزل مسد..سك ااارجوك متعملهااش ي جااسر
هقت…لك سيبهااا وال اانت عاايزه هيحصل بس سيبهاا
جاسر بحزن ” لو ااعطيتني كل م تملك مفيش حااجة هترجع ذي الاااول مش هترجعلي فلوسي احترامي ااختي البنت ال حبيبتهااا خلااص انتهى كل حااجة اانتهت
وضغط على المسد…س لتستقر في بطنهااا وتقع اارضااا حول بركة من دماااءهاااا
ااايهاااب بصدمة ” ميراااااا ااااااااااااه ….
محدش يسبق الاحداااث دي مش النهااية لقصتهم الرجاء تعليقاتكم تكون ااجااابية واتمنى ومحدش يشتمنى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!