روايات

رواية متعجرف ملكني الفصل الرابع 4 بقلم رفيدة وائل

رواية متعجرف ملكني الفصل الرابع 4 بقلم رفيدة وائل

رواية متعجرف ملكني الجزء الرابع

رواية متعجرف ملكني البارت الرابع

رواية متعجرف ملكني كاملة
رواية متعجرف ملكني كاملة

رواية متعجرف ملكني الحلقة الرابعة

الجد بحده: كتب كتابك ع بنت عمك بكره اعمل حسابك
زين وقف بعصبيه: دا مستحيل يحصل
الجده بحده: لا ي زين انا مش باخد رايك انا بعرفك قراري ثم اردف بحنيه اخوها مش كويس ي زين ومش هيسيبوها الفلوس الي خدوها هتطمعهم اكتر انا عارف الصنف ده
زين وهو يجلس مره اخري: انا مش بتامر ي جدي انا اقدر احميها من غير جواز
اكرم بخبث: خلاص ي جدي انا موافق اتجوزها وهق
لم يكمل كلامه بسبب صرااخ زين: اكرررررررررررم
اكرم بخوف: اي ي زين انا كنت بقول
زين: اكررم اطلع بره
الجد: يبا تكتب عليها بكره مينفعش تفضل معاكوا هنا من غير م تتجوزها
زين ببرود: موافق
الجد وهو يحتضنه: اهو كده تكون زين ولدي الصح يلا تعالوا نتغدي
الجد: يلا ي ناديه جهزي السفره
**************

 

 

في اوضه سمر
الجد تعالي ي سمر ي حبيبتي
سمره: نعم ي جدي
الجد: انا عارف انك لسه مش واثقه فيا بس عاوزك تتاكدي ان المرادي انا هحافظ عليكي ومحدش هيفديكي بروحه قد زين
سمر: بس ي جدي لي هو انا مش فاهمه حاجه
الجد زين يكون ابنك عمك ي سمر وكتب كتابك عليه بكره
سمر: بس ي جدي
الجد: م بسش ي سمر اسمعي كلامي المرادي
سمر بطاعه حاضر ي جدي
***********
ع السفره
هاله: كلي ي سمر ي حبيبتي مبتاكليش لي
سمر: وهي تنظر لزين بخوف حاضر ي طنط
هاله: لا طنط اي ناديني ماما هاله ولا منفعش
سمر: لا حاضر ي ماما
اكرم بغمزه وانا اكرم ي سموره
زين وخبط اكرم في كتفه: وكمل بحده مالك كده ي اكررم مش عاجبني
اكرم: مالي منا زي الفل اهه
زين: طب كويس لم لسانك بقا واطلعي ع اوضه التمرين عاوزك
اكرم بضحك: ولا ونبي ي شيخ دا انا لسه ببدا اتعفي من اخر مره
زين: وهو بيقوم من مكانه متتاخرش
اكرم: وهو ينظر لامه لي تعملي فيا كده اي ي شيخه انتي معندكيش عيال
زين: اكرررررم
اكرم وهو يتحرك بخوف: وراك ي برنس
الجد بضحك: مش هتكبر ابداا
سمر: انت اخوه ازاي

 

 

اكرم: انا عارف انا عارف انهم لاقيني ع باب جامع مستحيل اكون من العيله دي وادي واحده تاكد كلامي
زين بعصبيه مكتومه: وهو يجذبه من تلابيب ملابسه
اكررم بصرااخ: انقذوني ي بشر انا بتشفط
زين وهو يلكمه بخفه في وجهه: كنت بتقوللها ي اي
اكرم: انا انا يتقطع لساني ي وحش قبل م انديها تاني
زين وعدل ملابسه: شاطر ي كرمله ع اوضتك
*************
في مساء اليوم التالي
هاله: بسم الله ماشاء الله اي القمرده ي سمر
(فكانت حوريه في فستانها الابيض وحجابها الابيض)
سمر: تسلمي ي ماما
هاله: طب يلا ي حبيبتي الناس مستنينك تحت
اكرم: بضحك ي جدي انت لسه مصر ع زين
زين: الاوضه شكلها وحشتك ي اكرم
اكرم وهو يتلفت حوله اكرم مين حد هنا اسمه اكرم
بعد جمله الماذون الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
الجد خد عروستك واطلع ي زين
******”*******
في الجناح العلوي
زين بسخريه: ادخلي ي عروسه
سمر: ادخل فين انا هرح اوضتي
زين انزلي قولي الكلام ده لجدك بقا
سمر وهي تدخل: طب لو سمحت اقعد لازم نتكلم سوا

 

 

زين: قعدت عاوزه تقولي ايي
سمر: لازم تعرف اني متجوزاك غصب عني علشان جدي فياريت يفضل جوزنا ده صوري وتسبني اكمل تعليمي
زين:……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متعجرف ملكني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى