روايات

رواية لين الزين الفصل الثاني 2 بقلم مريم ناصر

رواية لين الزين الفصل الثاني 2 بقلم مريم ناصر

رواية لين الزين الجزء الثاني

رواية لين الزين البارت الثاني

رواية لين الزين الحلقة الثانية

لين/انا مش موافقه اتجوزك علفكره
زين/ازاي وانا بحبك
لين ببكاء/انا مش عاوزه اقعد ف الصعيد يازين وانت من هنا وكمان في احكام هنا وانا مش عاوزها
زين/متخفيش يلين انا هسافر قاهره وكمان مفيش حد يقدر يحكم عليكي ونتي صح راحه فين دلوقتي
لين/طالعه شويه
زين/وانتي عارفه حد هينا
الين/لا
زين/طيب تعالي. هنطلع بالعربيه وكمان اجبلك درسين حلوين عشان الكتب الكتاب
لين/حاضر يلا
———————-

 

 

في مكان تاني اول مره نروحو
………
صلاح/تمام ي بشا هناخد الصفقه من زين
البشا/تمام لازم يخسرها
استوب
(صلاح&البشا حمدي
صلاح دا شغال مع حمدي وهم عدو زين وعاوزين يخسرو الصفقه بتاعت زين عشان بي ملاين صلاح عندو30 وحمدي30 سنه)
———————-
نرجع
……….
زين راح جاب درسين حلوين
لين/اعجبت ب الدرس
زين/مشوفكيش لابسه بنطلون دا تاني
لين/من اولها تحكمات يزين
زين بعصبيه/ايوا يلين
لين بخوف/حاضر
….
بليل
…..
جه المأذون وقال الكلمه الشهير (وبارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم بالحلال)
زين قام حضن لين ولين قبلتو بالحضن وقلها بحبك
لين/وانا كمان
ولين راحت عند جدها وباباها وحضنتهم
_____________.

 

 

صلاح/باشا دا زين تجوز
حمدي(الباشا)/ احلوت اوي كدا وتجوز مين القمر
صلاح/بنت عمو واسمها لين
___
هما في القاهره مش الصعيد
___
حمدي(الباشا)/ حلو كدا
———————
مكان تاني
ريناد/ازاي يجوز يمامي وانا فين
امها/ استني بس صبرك عليا يبت هدي
——
هدي دي ام لين
—–
ريناد بنهيار/يمامي انا بحب زين
امها/سيبك من الحب دي هتاخد املاك زين
::::::::
استوب
(ريناد تبقا بت خالت زين هي بتحبو بس بتحب فلوسو اكتر عندها 25 سنه طويله وجسمها حلو شعرها كريلي امها بقا بتحب الفوس اهم من بنتها وهي تبقا خالت زين واسمها امل)
::::::::::
عند زين ولين
لين/انا خايفه يزين
زين/لي يقلب زين محدش يقدر يعملك حاجه وانتي معايا
لين/حاضر يحبيبي يلا نحضر عشان الفرح
زين/ يلا
________
في المساء كان تجمعو العيله وخالت زين جات الحربايه
_____

 

 

امل(خالتها)/بوصي ريناد عملها فرح ازاي
ريناد بحزن/خلاص بقا يماما
امل/حاضر صبرك بس
عند لين
كانت جات الميكب ارتست وهي كانت صحبتها
لين/حلو كداي هند
هند/قمر يروحي
لين/حبيبتي يهند ربنا يخليكي ليا
هند يلا بقا عشان تنزلي
لين قالتلها تمام انزلي انتي وانا وراكي
-__
طلعت امل خالت زين لا لين
امل/ازيك يحبيبتي
لين/الحمدلله يطنط انتي مين
امل(خالت زين)/انا خالت زين يحبيبتي
امل فسرها بقا انتي تاخدي ابن اختي يبت هدي
(هي عارفه امل لين بس لين مش عارفها)
لين/ازيك يطنط
امل من وار قلبها/تمام يحبيبتي انا بس جبتلك كبايه عصير عشان تعرفي تقوفي
هنا كانت حطالها امل في العصير سم
لين/شكرا يطنط
امل/عفوا يحبيبتي انا زاي مامتك
لين شربت العصير بس لسه السم معملش مفعول
———
ريناد قابلت زين
زين/اي اخبارك ياريناد
ريناد هي وبتخبي دموعه/الحمدلله يا زين وصح الف مبروك
زين/الله يبارك فيكي ياختي
ريناد/اختك؟
زين/ايوا اخوتي يريناد
ريناد بنهيار/انت عارف اد اي انا بحبك من زمان اووي
زين(في نفسو)عارف يريناد انك عاوزه فلوسي وطمعانه في انت وامك
ريناد/رحت فين يزين

 

 

زين شاف لين جايه رحلها
زين/اي القمر دا
لين بكسوف/بس بقا يزين
لين دقتين وبتقول بطني
لين/الحقني يزين بطني
زين/مالك يحبيبتي في اي
لين/بطني
زين رن بدكتور
استوب هنا
؛؛؛؛؛؛؛؛؛
الدكتور تبع امل
“””””””””’
دكتور كشف ع لين
دكتور (مصطفى)/مبروك المدام حامل
زين هو بيطلع شرار/حامل ازاي يدكتور
الدكتور(مصطفي)/اي حامل ازاي
زين/والله لو طلعت التحاليل غلط اوو متفق مع حد ‘كان بيبص لا امل’ لا هقتلك
امل بخوف/خلاص مشي الدكتور يزين
بعدين الدكتور مشي
زين/يلا اطلعو برا عشان اربيها
لين عامله نفسها خايفه
كلو طلع برا وخالتو كانت بتسمع اي بيقولو من البابا
زين بيقول لا لين صرخي
لين/والله معرف
زين/يعني اي متعرفيش
امل بفرح/احسن ربيها
استوب هنا
(كان زين عارف)
&&

 

 

دخل المطبخ زين لقي امل واقفه
زين/بتعملي ي يخالتو
خالتو(امل)بتربكه/ب بعمل عصير يزين
زين/تمام يخالتو
..
طبعا زين حكي لا لين وكان عارف ان دكتور تبعا وطبعا بدل العصير غير كدا

نرجع
كان الفرح خلص عشان عمل مفعول بعد الفرح
بعدين هيسافرو القاهره
لين/انا خلصت يزين
زين/يلا هننزل نسلم عليهم
لين/ تمام
نزلو وكانت قاعد امل وريناد وجدها وباباها
سلمت عليهم وخلصو وطلعو مشيو
عند صلاح&وحمدي
صلاح/ الو يبشا
حمدي/ نعم يصلاح
صلاح/زين نازل القاهره هو والحلوه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لين الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى