روايات

رواية ليله يزن الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد

رواية ليله يزن الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد

رواية ليله يزن الجزء السابع

رواية ليله يزن البارت السابع

رواية ليله يزن الحلقة السابعة

ليله. بصراحه انا مش هسكت وهخليه يندم على اللي عمله لو كده انا عندي خطه تشتريكي معايا
مليكه. موافقه اي هيا الخطه ي ليله
ليله. اسمعي بما أن يزن نقطه ضعفه البنات احنا نجيب وحده تلعب عليه ونخليها تكتب كل حاجه ب اسم اولادنا وبعدها تروح تبلغ عنه وتقول إنه هو بيتعرض ليها وعايز يتح،،،،رش بيها ويتحب،س ب تهمه التحر،،،ش ولما يطلع يبقا احنا اخدنا كل اللي وراه واللي قدامه وهو يبقا مش عنده اي حاجه يبقا هو خسر كل حاجه حتي المكان اللي ممكن أنه يقعد ويعيش فيه مش هيلاقي ويبقا خسرنا وخسر ولادنا كمان وقتها هيندم ويعرف قيمتنا
مليكه. بتفكير فكره مش بطاله بس هنجيب منين البنت دي
ليله. هنشوف اي بنت تكون غلبانه ومحتاجه ونخليها تعمل كده وبعد ما تخلص نديها شويه فلوس
مليكه. وافرضي لعبت علينا واخدت هيا كل حاجه
ليله. تفكر بس كده ده انا همو،،،تها ده هيكون حق اولادنا وقبل ما نسلمها اي حاجه تخلي يزن يمضي عليها هنكون مسكين عليها حاجه قصاد أنها تخلي يزن يمضي وناخد الورق وبعدين يبقا نديها الحاجه اللي هنمسكها عليها
مليكه. حلو ده بس مين البنت واي اللي هنمسكه عليها
ليله. هفكر وأشوف واقولك
مليكه. تمام اتفقنا
ليله. اتفقنا بقولك أي ي مليكه يبقا هاتي الاولاد ويبقوا تعالوا شوفوني
مليكه. حاضر ي ليله بكره أن شاء الله هنكون عندك
ليله. بفرحه بجد تنوروني
مليكه. تسلمي ي ليله هروح بقا علشان اشوف الاولاد
ليله. تمام وقفلت معاها
وقعدت تفكر في ابنها وفي مستقبله وأنها هتخليه يعيش احلا عيشه وأنها مش هتقصر معاه وهتكون ليه الاب والام
ونامت من كتر التفكير
عند مليكه كانت قاعده مع تميم وتيمام وتلعب معاهم وقررت انها تكون ليهم الاب والام وأنها تنزل تشتغل علشان تعرف تصرف عليهم ومش تخليهم يحتاجوا حاجه
واكلت الاولاد وغيرت ليهم ونيمتهم وقامت تشوف اللي وراها وبعدين راحت تنام واخدت ولادها في حضنها ..
عند يزن.
بعد ما طلق ليله ونزل من عندها راح النادي وفضل يلعب ملاكمه وكان متعصب ويقول هرجعك ليا ي ليله ومش هسيبك انتي ليا ل وحدي والبيبي اللي فرقك عني ده هنزله وهتشوفي هعمل فيكي اي وهدا نفسه وروح البيت وطلب اكل واكل ونام
عند عمر .
كان بيفكر في يماني وقد اي هو بيحبها واتحمل بعدها عنه بسبب أنه كان عايز يخليها تعيش عيشه مرتاحه ويجمع فلوس علشان يقدر أنه يتقدم ليها وأنه اخيرا هتكون علي اسمه وهتكون مراته ونام وهو مبسوط واتمني أنه كل حاجه تمشي بهدوء وتم علي خير
عند يماني. بعد ما ليله قالت لها أنه عمر هياجي ويتقدم ليها كانت طائره من الفرح وراحت عند امها وقالت ليها وامها فرحت أنه واخيرا بنتها هتتجوز بعد ما كانت بترفض وامها بركت ليها واخدتها في حضنها
وبعدها يماني دخلت اوضتها ونامت. هيا مبسوطه
في يوم جديد
يزن صحي من النوم وكان مدايق بسبب عدم وجود ليله وقرر أنه يدبر ليها حادث علشان البيبي ينزل وقام واتصل علي حد وكلفه ب المهمه دي وقال عن قريب هتكوني ملكي ي ليله والبيبي اللي فرقنا عن بعض بعده عنك هو اللي هيرجعك ليا تاني وقام وجهز نفسه ونزل وراح علي شغله.
عند مليكه. قامت وجهزت نفسها وطلعت تعمل ل الاولاد اكل قبل ما يصحوا وتعمل كل اللي وراها علشان لما بيصحوا مش بتعرف تعمل حاجه منهم وخلصت وراحت تصحي الاولاد و خلتهم يأكلوا وحطت ليهم الالعاب علشان يلعبوا وهيا كانت بدور على النت علي شغل في اي مكان
عند ليله.
صحيت وراحت تعمل فطار وصحت عمر وقعدوا مع بعض يفطروا وبعدها عمر نزل علي شغله وقالها أنه هو هيتأخر في الشغل
ليله. بعد ما عمر مشي رتبت البيت وعملت الغداء وقعدت تتفرج على التلفزيون وآخر ما زهقت راحت حطت اكل في علبه وجهزت نفسها وقالت تروح ل عمر الشركه ويأكلوا مع بعض وبعدين يخرجها علشان زهقانه ونزلت من البيت
وهيا ماشيه كان فيه عربيه ماشيه وراها وحصل ،،،،،،،،،،

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله يزن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى