روايات

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل السادس والعشرون 26 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل السادس والعشرون 26 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الجزء السادس والعشرون

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون البارت السادس والعشرون

ليلة بكى فيها الحاضرون
ليلة بكى فيها الحاضرون

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الحلقة السادسة والعشرون

_وليد…خدو البت دي إتسلو بيها
_(ويبص لسهام)_ إنما الملكه دي
دخلوها جوه عالسرير اللي ف مكتبي
_(ويتصل بكمال)_
_وليد…أبو كمال..سيب اللي وراك كله..وتعالا الكباريه
_كمال…خير فيه إيه يا أبو المزاج العالي
_وليد…محضرلكم مفاجئه..يلا بسرعه متتأخرش
_(ويقفل مع كمال ويتصل بخالد)_
_وليد…خالد باشا.. هنستأذن حضرتك..تشرفنا ف الكباريه..
عشان تلحق نصيبك قبل ما نخلصو أنا وأبو كمال
_خالد…فيه إيه يا مجنون عملت إيه
_وليد…صاحبه المغاره..جاتلي برجليها..
وأنا ما بحبش آكل لوحدي..فقولت أعزم أخواتي
_خالد بفرحه…مسافه السكه وهكون عندك
______________________
_(عند سامر)_ (مخبأ سري)_
_سامر حس بنغزه جامده ف قلبه..وف نفس الوقت..
عادل هوا كمان حس بنغزه جامده ف قلبه
_سامر بخوف ويكلم نفسه…سهام..يا تري إيه اللي حصل..
لأ..إن شاءالله مفيش حاجه..
وكل حاجه هتمشي زي ما مخططين ليها..
إن شاءالله مفيش حاجه _(ويتصل بعادل)_
_سامر بقلق…ها يا عادل إيه الأخبار عندك
_عادل…المكان هادي جداً..والكباريه..
محجوز لسهام مخصوص
_سامر…فيه أي إشارة جاتلك من سهام أو ضحي
_عادل…لأ يا رياسه مفيش حاجه..
أنته قلقان من حاجه يا رياسه
_سامر بخوف…مش عارف..حاسس إن فيه حاجه بتحصل..
أسمع يا عادل..لو حسيت بأي قلق عندك..
كلمني أجيلك
_عادل…إيه يا رياسه أنته شاكك ف قدراتي..
أنا كفائه أو،لع ف الكباريه واللي فيه..
وبعدين أنته كده قلقتني أكتر
_سامر…خد بالك بس وانتبه لأي إشارة من سهام أو ضحي..
ومتتحركش إلا بإشاره منهم
_(ويقفل مع عادل وبعدين سليم يتصل بيه)_
_سامر.. أيوه يا سليم
_سليم…أبوك أتجنن يا سامر..
أبوك و،لع ف الفيلا والشركه والمخازن..
ومش ناقص غير إنو يو،لع فينا وف نفسه
_سامر…أي أمر يأمرك بيه نفذوا..
وأهم حاجه تبقي عارف مكانه..
وما يغبش عن عنيك..وأوعي تخليه يشك فيك
_سليم بعدم فهم…أنا لحد دلوقتي..
بساعدك وأنا مش فاهم حاجه خالص..
أبوس إيدك فهمني إيه اللي بيحصل
_سامر…هتفهم كل حاجه يا سليم..
هيا خلاص النهايه قربت..
وخد بالك من الرجاله اللي معاك..
ولازم أنته اللي تبقي مسيطر عليهم..
وولائهم ليك أنته
_(ويقفل مع سليم وبعد شويه الباشا يتصل بيه)_
_سامر…أيوه يا باشا
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_العزيزي…أبعتلي لوكيشن المكان اللي أنته فيه
_سامر بعدم فهم وقلق…ليه يا باشا خير
_العزيزي…أنا لسه واصل مصر حالا..
أبعتلي اللوكيشن بسرعة
_سامر…أوامرك يا باشا..حالا هبعت اللوكيشن لحضرتك
_(ويقفل مع الباشا ويكلم نفسه)_
_سامر…الباشا جاي بنفسه..أنا كنت متأكد..
إن موضوع خط،ف سهام..الباشا مش هيقتنع بيه..
أو ممكن يكون فيه حاجه تانيه الباشا جاي عشانها..
أي إن كان اللي الباشا جاي عشانه..
وجود الباشا هنا هيبوظلي كل اللي كنت ناوي..
أعمله ف نعمان..وبعدين بقي ف المشكله دي..
طول ما الباشا موجود هنا..
أنا لا هعرف أتصرف ولا أتحرك
_(إتصال لسامر من عادل)_
_سامر بلهفه…ها يا عادل فيه إيه
_عادل بقلق…فيه تحركات غير اللي ف الخطه..
فيه ضيوف وصلوا الكباريه..
أنا بدأت أقلق ومش مطمن يا رياسه
_(سامر ما يردش)_ ألوو..يا رياسه أنته سامعني
_سامر بقلق…سامعك يا عادل..
وما تتحركش غير بإشاره من سهام أو ضحي
______________________
_(من داخل الكباريه)_
_وليد بشهوه…الفريسه ف مكتبي عالسرير..
فى إنتظار الأكيله
_خالد…وأنا جعان واسناني مسنونه وجاهزه للأكل
_كمال…وأنا مش فاهم حاجة..مين اللي جوه ف المكتب
_وليد بشهوه…تعالا يا أبو كمال..
ومتع عنيك باللي هتشوفه
_ويدخلو التلاتة المكتب..
وسهام نايمه على السرير وفاقده الوعي..
وهما التلاتة واقفين حواليها..
وبيبصولها بشهوه و………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلة بكى فيها الحاضرون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى