روايات

رواية لهيب حبك الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عماد

رواية لهيب حبك الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عماد

رواية لهيب حبك الجزء الثاني

رواية لهيب حبك البارت الثاني

رواية لهيب حبك
رواية لهيب حبك

رواية لهيب حبك الحلقة الثانية

عند مصطفى خرج و ركب عربيته و ساق بيها جامد راح بيت كبير خرجت منه بنت جميله قرب منها و حضنها…انا محتاج طلعت بتخوني و حامل و انا عقيم.

ضمته ليها اكتر و قربت من راسه و باستها بهدوء و ايديها بطبطب على ظهره و تابعت كلامها بحنيه…انا قولتلك يا حبيبي مش هتلاقي حد يحبك قدي و رغم كل ده روحت اتجوزتها و عرفت الكل اني عقيمه و انت السليم و استحملت كتير اوي اهانات و كله يهون علشان حبي ليك

قربت منه اكتر وحضنته بقوه..خليك جمبي يا مصطفى مش هتلاقي حد يحبك زيي

نظر لها و قبلها من يديها و عيونها واردف بحنان..انا بحبك يا ملك مش هقدر أبعد تاني أنتي الوحيده اللي قلبي دق لها و قريب اوي هتعرفي ليه عملت كده و خليكي عارفه دايما اني بعمل كل ده عشانك انتي يا ملك.

نظرت له بهدوء و اردفت…أول مره تقولي بحبك

نظر لها بحنان..ومش آخر مره انتي أغلى حاجه في حياتي و هعوضك عن كل ده يلا هترجعي معايا البيت تاني و هتقعدوا معانا في البيت

رفعت عيونها له..ليه دلوقتي يا مصطفى علشان تقهرها و غيره ستات؟

ابتعد عنها بهدوء و ظل يقترب منها ببطئ و عيونه مثبته على عيونها بعمق..

………………………

عند جنى كانت جالسه على الاريكه دقائق معدوده و سمعت صوت يأتي من البلكون هرولت إليها و فتحت بابها نظرت بدهشه للذي يقف امامها بجمود و اقترب منها ببطئ..يلا علشان هنمشي من هنا

ابتعدت عنه بخوف…أبعد عنيييييي اي مش كفايه اللي عملته فيا أبعد عني انا بكرهك يا مراد انا بكرهك بكرهك

مش هبعد انا مش هسيب ابني يموت هو مجنون و هيقتله علشان مش بيحبك.

اقتربت منه بجنون و شراسه و كره ينبع من عيونها..انا بكرهك يا مراد مراد بكرهك

ظل ينظر لها و هي قريبه منه لهذا الحد يستنشق عبيرها..انا مش هسيبك يا جنى انتي ملكى و ليا لوحدي و ابني مش هسيبه و لا هسيبك

نظرت له بكره و اردفت بصراخ..أبعد عني بقى مش كفايه أنك عملت كده و دلوقتي بقيت واحده خاي*ه و واحده و**** لا و فوق كل ده حامل من أخو جوزي انت عارف يعني ايييييي

اقتربت منه و ظلت تضرب بقبضه يديه على صدره..حرام عليك لييي لييي انا كنت بحترمك و بقيت اكرهكككككككك

ظل يقترب منها..انا مش هسيبك يا جنى و هاخد معايا حتى لو غصب عنك و فجأه كمم انفها وقت بين يديه حملها بهدوء ورقه و اقترب منها و لثم جبهتها بقلبه حنونه..استحاله اسيبك لوحدك تاني اللي حصل زمان عمره ما يحصل تاني

…………

استيقظت بنشاط كبير و عيونها تشع بحب و حيويه نعم ف فارس أحلامها و حبيبها ينتظرها بالخارج إرتداء ملابسها بسرعه كبيره و خرجت للخارج بابتسامه كبيره حين نظرت له و هو يرتدي بدلته و بجانبه والده و والدته اااه كم تمنت أن تراه بهذه البدله عيونها التمعت بحب كبير..هييييح قمر يخواتي قمر

نظر لها بأبتسامه..أزيك يا ليالي

نظرت له بوله و حب.. الحمدلله يا زين

انتبه لها والدها..تعالي يا ليالي سلمي على الضيوف

نظرت له بخجل و اقتربت منهم..ازيك يا عمو ازيك يا طنط

_ازيك يا حبيبتي

سهر ..مش تقولي مبروك لاختك يا ليالي اتقرا فتحتي

نظرت لهم بصدمه و ابتسامتها اختفت سريعا و نظرت لوالدها بخزى و حزن و نظرت له نظره مطوله ثم اردفت…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب حبك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!