روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الثاني والعشرون

رواية لهيب العشق البارت الثاني والعشرون

رواية لهيب العشق الحلقة الثانية والعشرون

راح روح خلص ترجمة الحلقة وبليل انزل الخربشة ان شاء الله 🌹 ❤️ 🌷 💕 ♥️ 💓 🌹 😘 😘
بيكون عدي 15 يوم و ديلان من مؤتمر للتاني في ازمير
وباران بيكون واجعه غياب ديلان وأنها مش بترد على كل مكالماته
بيرن على مالك لحتى يعرف أخبارها ولما بيوحشه صوتها بيخلي مالك يبعتله فويس بصوتها من غير ما تعرف….
بتكون ديلان ومالك واصدقائهم بيتغدو وبيتكلمو على الحفلة بكرا
وان عدي الوقت بسرعه كدا ازاي بعد ما بيخلصو كلام كل واحد بيروح لغرفته و بتطلع ديلان الغرفه و بتكلم مامتها
ديلان : الووو ماما كيفك
صبيحة : وأخيرا فتحتي فونك يعني وسمعنا صوتك على العموم بكرا راجعه وليه كلام معاكي
ديلان : انا كلمتك علشان كدا اصلاً
صبيحة : ازاي يعني اوعي يكون اللي في بالي..
ديلان : انا بكرا راجعه على أمريكا خلص هسافر من هنا
صبيحة : والله كتر خيرك انك عذبتي نفسك وقلتيلي
يعني
علشان اتخانقتي مع باران هتسيبي البلد…
من اول خناقه بينكم كدا سبتيه ومشيتي مع ان معاه حق في ان تسيبي شغلك مع جواهر
(صبيحة والعيلة فاكرين ان المشكله جواهر لسه)
بتسكت ديلان ومش بترد عليها
صبيحة : اي لعب العيال بتاعك دا تصدقي أن خساره فيكي باران
انتي متستاهلهوش اصلاً ومش هقول لابوكي على الهبل دا لان مش عيزاك يدايق على الفاضي
يعني ليكي 15 يوم وانتي قافله فونك ولما تكلميني تقولي كدا…
اقولك سافري احسن خلص احنا اصلا اتعودنا على غيابك مش مشكله وبتقفل الفون صبيحة وبتفضل تعيط
بتكون ديلان مصدومه من الكلام اللي قالته ليها صبيحة وان اول مره تكلمها كدا وبالطريقه دي بتنهار وبتفضل تكسر وتخبط في الغرفه وبتوقع على الأرض وهي بتعيط ومنهاره بتقول وهي بتضرب على قلبها…
ديلان بوجع : لك لا تحن ولا تحب انسي هو اختار حبه الأول ما حبني وانت ما تحبو انسي هتنسي مارح تنبض ليه مره ثانيه راح تكون قوي هو اختارني لحتى ينسي بيه سراب مش لان بيحبني هو ما حبني
وهي بترضب على قلبها ان ينسا باران وفجأه بيرن باران
بتمسح دموعها وبتقرر ترد عليه بترسم الضحكة وبتخلي نبرة صوتها مبسوطه وهي من جواها موجوعه
ديلان : الووو باران كيفك
باران : واخيرا يعني رديتي عليه
ديلان : معلش بس كان عندي شغل كثيير مكنتش فاضيه انت اخبارك واخبار اهلك
باران : بخير بخير ديلان….
ديلان : باران يله عايز اي لان لازم اتجهز لحتى انزل
باران : انا آسف لان زعلتك مني و….
ديلان : عادي عادي ولا يهمك انا لازم اقفل سلام وبتقفل
باران : الوو أنتظري لحظه ديلان… قفلت من غير ما كمل كلامي
ديلان : بتعتذر لانك اخترت الحب الاول عادي مش مشكله باران ربنا يسعدك معاها بتمنى تكون سعيد حتى لو مش معايا……
فلاش باك :
باران وهو قاعد في غرفته بليل ومش عارف يأخد قرار يعمل اي..
بيغمض عيونه بيشوف ديلان قدامه وهي لابسه فستان ابيض وبيحضنها وبيكون مبسوط
بيفتحها ثاني وبيرجع يغمض عيونه بيشوف نفس الشي
بياخد الجاكيت بتاعه وبيطلع يركب السياره بيروح لبيت سراب الساعه 4 الفجر
بيخبط بتفتح ليه سراب بتكون مبسوطه ان جاي ليها
سراب باران مشتاقه ليك وبتحضنه بتطلب منه يدخل بعد ما يدخل باران
بيبدأ يتكلم معاها
باران : سراب انا حبيتك ولو صارحتيني وقتها كان زمانا مع بعض دلوقتي
كذبك عليه ضيع من عمري 10 سنين وانا بعيد عن اهلي وبحاول اتخطى مشاعري ليكي
واتخطيتك بس لما رجعتي فجأة كأن أخدت ضربه على دماغي ولما قلتي ان جواهر اجبرك وانك مظلومه نوعا ما اتلخبط مع ان المفروض مكنش لازم اتلخبط
كذبت على ديلان ولغاية دلوقتي متعرفش حاجه ودا واجعني….. انا اخدت قراري
انا بحب ديلان ومش شايف غيرها انا نسيتك يا سراب خلص قصتنا انتهت…. أنا آسف
باك :
بيكون باران في طريقة لديلان لحتى يصارحها بكل شي
بيوصل المطار وبيركب الطياره بعد وقت بيوصل ازمير
بينتظره مالك في المطار بيسلم عليه
باران : كيفها ديلان مشتاق كثييير ليها ولصوتها ولضحكها
مالك : ديلان كثيير موجوعه بس مش عارف من اي على طول شارده مش بتتكلم كثيير وبتبكي دايماً
من آخر مره كانت عندك في الشركة
باران: كانت عندي؟
مالك: ايوا بعد ما تخانقتو اتكلمت معاها وبعدين قالت هتروح تعتذر لك وبعد ما رجعت كانت زعلانه كثيير وسافرنا على طول
فلاش باك :
لباران يومها وهو نازل من الشركه وشاف سراب
باك :
باران بصدمه : لا لا يعني علشان كدا كانت مش بترد عليه…..
مش علشان قصة جواهر 😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى