روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الثامن والعشرون

رواية لهيب العشق البارت الثامن والعشرون

رواية لهيب العشق الحلقة الثامنة والعشرون

باران بعصبية : ديلااان
بينصدم الجميع وخصوصي ديلان اللي عرفة باران معصب كثييير
ديلان بتوتر : كنا انا و ميليسا….. بنرش مايه على الورد
جيهان بضحك : اي شكل ميليسا فكرتك وردة علشان كدا رشتك مايه
بيبص عليه باران نظرة تكاد تحـ. ر قـ. ة مكانه
بيروح باران لديلان بيخلع الجاكيت بتاعه وبيلبسه لديلان
لان بيكون الفستان مبين جسمها
بيعطي نظرة لجيهان وفرات بيفهمو منها اديش واصل جنونه وعصبينه
وبيبص على ميليسا وبيقول
باران : ليه كلام معاكي بعدين راح عاقبك
بتخاف كثيير ميليسا وبتبص على فرات
فرات : مش هقدر انقزك لأنك غلطي ومعاه حق متبصيش عليه
بيدخلو باران وديلان وباين على وجهه الغضب والزعل
أيتان : أي في ديلان ليه كدا مالك
ديلان : بعدين يا أمي بعدين
بتبص على باران وبتفهم ان في شي حاصل
بيطلعو على غرفتهم باران وديلان وبيكون باران ساكت
ومش بيتكلم ولكن كل ما يفتكر شكل ديلان يزيد جنونه أكثر
ديلان : باران انا….
باران : روحي غيري هدومك لتاخدي برد وبعدين نتكلم
بتروح ديلان على الحمام وبتكون حاسه بزعل باران بتقول
ديلان : معاه حق لو انا مكانه كنت عصبت كثييير وكنت فهمت غلط اكيد هو فاهم ان كنت بلعب انا وفرات لازم اصحح له قبل ما يكبر سوء التفاهم
علاقتنا مش حمل مشاكل فيها مشاكل كثيير
بتغير هدومها وبتلبس بنطلون جينز وعليه تيشرت أبيض وبتكون رافعه شعرها بطريقة مغريه بتخرج ديلان وبتتجه لباران اللي بيكون لسه مكانه وعصبيته لسه مهديتش.
ديلان : باران والله كنا انا و ميليسا وهي اللي رشت عليه مايه
. باران : مصدقك وعارف ولكن ديلان لازم تاخدي بالك من تصرفاتك انتي متزوجه الان
ديلان : طيب ليه متعصب كدا وانت عارف ان ميليسا انا فكرتك فكرت ان انا وفرات…. يعني
باران : انا واثق فيكي ديلان وعارف انك مستحيل تعملي شي يخليني افقض ثقتي فيكي اللي عصبني في الموضوع ان
جسمك كان ظاهر انا كل ما أفكار المنظر بيزيد جناني
ممنوع تلبسي الفستان دا مره ثانيه واتعصبت علشان كدا ولسه متعصب
ديلان : يعني انت بتشوف لو كنت انا وفرات عملنا كدا دي قلت ثقه؟
باران وهو بيمسك اديها : في الوضع اللي احنا في دا وزواجنا مع وقف التنفيذ ممكن علاقتنا فيها مشاكل كثيير يا ديلان لازم تاخدي بالك من دا مش تزوديها
ديلان : مع وقف التنفيذ 😂 😂 حلوه منك
باران : مش دا قرارك عيزانه نكون اخوات كدا مع ان بنحب بعض واحنا الاتنين متلهفين على بعض
لما تكون علاقتنا كدا وادخل البيت وانا مبسوط ان هشوف مرتي و الاقي مراتي بتلعب مع اخويا بالشكل دا انتي برأيك هفكر ازاي يعني لا وجسمها كله ظاهر؟
ديلان : معاك حق انا لو كنت مكانك كنت تقـ. لـ. تك يا كارابـي
باران : بس انا واثق في مرتي وأخي وعارف فرات كويس اووي و
كمان عارف مرتي حتى لو في مشاكل بس مستحيل تعمل شي يخليني عصب منها او يخلي ثقتي تنزل وعلشان كدا انا عشقتها بجنون لديلان كارابي
ديلان : خلص باران مدام متفهم الموضوع أي رايك نقفله وما تتكلمش مع ميليسا هي عرفت الخطاء بتاعها ومش هتعيده
وغير كذا اليوم جاي مالك لحتى نحكي مع بعض في الشغل إذا مافي مانع يعني
باران : شغل اي
ديلان : مفاجأة مش هقولك عليها وغير كدا بكرا انا فكرت نروح بيتنا لحتى نصالح امي وابي لسه زعلانه بس خلاص مش قادره على بعدهم حتى لو يوم واحد
باران : تمام نروح….. طيب وانا زوجك حبيبك اي مافيش اي حاجه
بتقرب منه ديلان وبتبوسه بوست خد بتقول
ديلان : حاليا مافيش غير كدا عجباك ولا بسحب عليها
باران : خلي بالك انا ممكن عيني تروح بره يا تلحقيني يا لا وانتي حره
بتقرب أكثر منه ديلان وهي بتتطلع عليه وهي مركزه على وجهه وعيونه الزمرديه بتقول
بصوت شتوي : بتقدر اظن ما بتقدر يا كارابي
باران اللي بيكون دايب : عيوني ما بيشوفو غيرك لك محرمه على كل النساء من بعدك انتي اللي في القلب والروح انتي اللي ساكنه جواتي
بترقب ديلان منه أكثر وانفاسهم تتخالط وبتبوسه بوسه خفيفه على شفايفه
ديلان : ومرتك بتحبك كثييير باران كارابي
بتقوم ديلان لحتى تنزل بيكون باران مخدر من صوتها وكلامها بيفوق نفسه بصعوبه
باران : اللهم أحفظ لي عقلي من ديلان 😂
بيروح لحتى ياخد شاور ويتجهز
بتنزل ديلان تحت بيكون فرات وجيهان قاعدين على اعصابهم
فرات : ديلان باران لسه معصب او فهم غلط شي
ديلان : لا متخاف مافهم غلط وشوي هدي
جيهان : لك والله نظرته حسيته هيموتني
بتضحك عليه ديلان وبتسيبه وبتدخل المطبخ لتساعد قدر وايتان في تجهيز العشا
بتدخل ديلان المطبخ وبيعدي الوقت بتكون الساعه دقت 9
بيوصل مالك بيسلم على كل العيلة بيكونو قاعدين في الصالون كلهم
ديلان : بعتذر منكم بس هنتكلم انا ومالك شوي بخصوص شغل ممكن
قدرت : طبعاً يابنتي خدي راحتك
بتروح ديلان هي ومالك عند المسبح وبيقعدو…..
وباران بيبدأ بتعصب بسبب انها تركته واخدة مالك بعيد ومش عارف بيتكملو على اي……
برأيكم بيتكلموا على اي مالك وديلان واي خطت ديلان في الشغل 🤷‍♀️ 😉

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى