روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الثامن عشر

رواية لهيب العشق البارت الثامن عشر

رواية لهيب العشق الحلقة الثامنة عشر

بيكونو الكل مصدوم من شكل ديلان بتجري عليها صبيحة
صبيحة : ديلان ليه تأخرتي من الصبح منتظرين اي الشكل دا ديلان
ديلان : أمي اي في انا فكرت من التعب دخلت بيت ثاني شوفي؟
باران بيروح لعندها
باران : ديلان روحي غيري هدومك وانزلي فوراً ممكن 😑
فرات وجيهان ماسكين الضحكة بالعافيه
ديلان وهي باصه على الكل باستغزاب : تمام ماشي
بتبص على شكلها وبتبص على اناقتهم وبتجري على غرفتها
بعد ما بتمشي بينفـ. جر الكل من الضحك عليها وكيف في عروسه يوم خطبتها كدا
فرات : والله ياأخي ديلان محرمتك من شي قبل ما تتدبس في الزواج فرجتك الشكل الثاني ليها يعني لو مكانك بعد هاد الشي اللي شفته ما بكمل هاا ✋
جيهان : لك فرات انت شو فهمك اخي عشقان ب
شكل ديلان دا شوف اخي شايفها ملاك أجمل من انجلينا جولي 😁
ازاده : لك اتلم منك ليه خلص بقا
بيضحكو عليهم بيرن فون صبيحة بتكون ديلان بتستأذن منهم وبتروح تشوفها
صبيحة : ديلان لسه ما جهزتي
ديلان : امي يعني شو البس مش عارفه جينز وكنزه ولا شو؟ ممكن تخلوني نام انا كنت امبارح عندهم اكيد ملو مني اتركيني 😢
صبيحة : جينز وكنزه؟ انتي راح تجننيني والله انتي بتقولي اي البسي الفستان دا انا مطلعاه ليكي وكل شي جاهز يله بسرعه 5 دقائق بتكوني تحت
ديلان : حاصر 😢
بتنزل صبيحة
صبيحة : الله يعينك باران على ديلان مش بنتي بس والله بتدخل الجنه بسببها
باران :خلص وقعنا واللي كان كان مافي مهرب منها
مالك : ليه اتأخرت لتكون لسه مكسوفه من الموقف اللي حصل
صبيحة وهي بتضحك : لا نازله دلوقتي
بعد شوي بيكون باران عينه على السلم
بتنزل ديلان بتكون لابسه فستان اسود نفس اللي في الصوره مع ميكب خفيف وكعب مش عالي اووي
بتقرب منهم بتسلم عليهم وبتحضن الكل وبتبوس ايد ازاده وايتان وقدرت
ديلان : بعتذر على اللي حصل من شويه ولكن والله مكنتش اعرف انكم هنا
باران : عادي بس ما بوعدك انسي الموقف او شكلك اولماز 🤭
ديلان : ليه ما قلتلي كنت جيت بدري او مكنتش عملت كدا انت السبب 😏
ديلان : وانت مالك مش هنساها لك كيف ما بتقولي
اي خلص اللي حصل حصل بس ليه انا لابسه كدا قلت لماما البس جينز وكنزه ولكن زعقت وقالت لازم البس كدا
بيضحك الكل عليها وعلى العفويتها وكلامها
فرات : والله يااختي شفت كل شي في حياتي بس عروسه يوم خطوبتها بجينز وكنزه ما شفت
ديلان اللي بتكون بتشرب مايه اول ما بتسمع بالخطوبه بتكبها على مالك قصادها
ديلان بصدمة : بعتذر مالك بس عروسة شو وخطبة شو؟
مالك وهو بيمسح وجهه : اليوم خطبتك صباح الخير ديلان واعتذارك مش مقبول
بتفضل ديلان مصدومة ومش بتتكلم بعدين الخادمه بتقول ان السفره جاهزه
ديلان الأول بناكل وبعدين بنشوف قصة الخطوبه سيد باران كارابي
لان جوعانه كثيير بسببك الصبح مفطرتش وامبارح ماكلتش اكيد مافيش عروسه بتنخطب من غير متاكل ولا اي 😂 😂😂
مالك : ليه ما فطرتي بسببه واحنا اصلا ماشفناه على الفطور؟
بيبص عليها باران وبيغمز لها 😉
ديلان بتوتر : يله على الاكل بقا
فرات اول مره اشوف خطبه فيها عشا كمان لك اهلك بايعينك يابنتي افهمي
ديلان : لان نحنا نختلف عن الآخرون فرات بيه انت بذات بقا ملكش عشا بس 😏
بيروحو على السفره بيبدأ الكل في الأكل
ديلان بتفكر ان ياترا بتستجعل في الارتباط او دا الوقت الصح
هل باران مناسب لها او الحب مش كفايه
هتعرف تسعده ولا لا
بتكون شارده ومش عارفه اللي مستخبي لها لقدام خايفه من المستقبل واللي متخبي لها
بتكون على الحال دا لحد ما بيخلصو اكل وبيروحو على الصالون
ديلان بتروح المطبخ وهي مش فاهمه اللي جاي اي بيروحو ليها أليف وهافين
هافين : يله هتقدمي القهوه ليهم
ديلان : هو فعلاً انا اليوم خطبتي ولا بتهذرو انا مش فاهمه شي
صبيحة : ديلان يله اعملي القهوه بسرعه
هنا بتدرك ديلان ان فعلا اليوم خطبتها بتعمل القهوه ديلان
هافين وهي بتضحك : خلي فنجان باران وحده لان لازم نعمل بالعادة والتقاليد
ديلان : يعني اي مش فاهمه
هافين : راح نحطله ملح وشطه مع القهوه ونشوف اذا بيقدر يشربها
ديلان : لا هافين ما بقدر لا تعمل كدا حرام
أليف : اي اختي حرام ها القمر يحصل في كدا
ديلان وهي متعصبة من أليف : هافين هاتي الملح والشطه راح حط له
بتضحك هافين وبتروح تجهز الفنجان
صبيحة: لك اتأخرو البنات وينهم
جودت : اكيد هافين بتجهز الفنجان لباران لك باران الله يكون معك والله
باران بكل ثقه : ديلان ما بتسخي فيني ما بتعملها لا تقلق
جودت : ديلان ما بتسخي بس هافين بتسخي عادي والله
بيضكو
بتدخل ديلان بصينية القهوه بتقدم الأول لااازاه وقدرت وايتان وحسن وبعدين باران وبعدين جيهان وفرات والباقي
بتقعد ديلان جنب باران
باران : بشرب عادي ولا فيها شي بس علشان اعرف
فلاش باك
ديلان : هافين خلص ما تحطي ونبي مش عايزه حرااام ودا هيتعب معدتة لا
هافين : خلص براحتك بتخلي ديلان تمشي وبتحطه من غير ما تاخد بالها ديلان
باك
ديلان : لا باران مافي شي اشرب عادي ما بقدر ضرك باران بيشرب باران وهو واخد حظرة خايف لسه بتكون القهوه عادية بينبسط
بيشرب فيرات من القهوه وفجأه بيصرخ : باران العريس مش انا غلطي في العنوان يابنت
وهو بايده بيهوي على بقه وبيشرب مايه لك حاطه فيها اديش شطه ولييي
ديلان بصدمه : والله ما حطيت شي هاي هافين
باران : انا وانت واحد فرات شكرا اخي 😁
هافين : والله بعتذر فرات بس مش انت المقصود 😂
ازاده حصل خير فرات انت بتلحق باران بعده وهو بيشرب مكانك القهوه 😁
بيضحو عليه الكل وبعدين بيبدأ الجد بقا
بتطلب ازاده من حكمت بما انها الكبيرة واكبر واحده في الموجودين ايد ديلان لباران
حكمت وهو باصص على ديلان وبتدمع عيونه وبيبص على صبيحة وجودت
حكمت : من جهتي انا موافق مش هلاقي احسن من باران
انا راح اعطيه أغلى شي بحياتي
بنتي ونور عيوني مش عايز غير ان يقدرها ويحترمها
ويخاف عليها ويحتويها ويحبها وطبعاً موافق 😍
بيقوم الكل بتاخد المحابس ازاده وبتلبسهم باران وديلان وبعدين بتقص الشريط
وهي بتتمني يعيشو مع بعض في حب دايما
بيسلمو على الكل وبيبوسو ايد الكبار بعدين باران بيحضن ديلان وبيهمس لها
باران : واخيراً بقيتي ملكي ديلان ديمير حالياً بس
ديلان : لسه انا مش ملك لك باران كارابي 😁
أليف : لك انا اول مره بشوف بحياتي خطبه كدا بس يله بنشغل اغاني ونرقص او اي رأيكم بنروح نسهر بشي مكان
باران : ممكن
ديلان : والله مافيني حيل انا عروسه كأن سنها 100 سنه
بتبص على باران ادي أخرت المفاجأة بتاعتك باران كارابي
باران : لك انا راح افضل احكي خطبتي لاحفادي على ستهم كيف دخلت وهي بالشكل دا 😂
مالك: خلص باران ولا بتغير رأيها والله مجنونه ديلان بعرفها
باران وهو باصص في عيونها : وانا بحب جنونها وكل شي فيها
ديلان وهي بتضحك : خلص باران بعد شوي راح قول لك زوجتك نفسي بقا
لك خالتو أيتان من وين جايبه هاي الطعامة دي كلها كريمة والله 😂😍
بيضحو على عفويتها وكيف بتتغزل فيه
بعدين بتسحبهم أليف على الجنينه كلهم مالك وهافين وجودت وفرات وجيهان وميليسا وباران وديلان
بيكونو الكباريه بس جوه
بيبدأ الاحتفال بيشغلو ميوزك والكل بيكون بيرقص ومبسوط
بيسحب باران ديلان وبيروحو لمكان بعيد عنهم بيحضنها وبيقلها
باران : انا مبسوط كثيير ديلان اليوم اسعد يوم في حياتي والله
ديلان : وانا مبسوطه باران بس لو قلتلي من الأول والله خجلت قدامهم
بتبعد عن حضنه ولكن بيكون ماسكها من خصرها
باران : ليه لحتى تخجلي انا كنت شايفك أجمل واحده من الموجودين وبعدين القالب غالب ست ديلان والدليل قدامي اهو 😉
لو كانت حالتك اي راح تكوني ملكة جمال في نظري
بتخجل ديلان من كلامه بتجي تمشي بيسحبها لعنده بيقربها منه لدرجة انفاسهم بتتخالط
ديلان بتوتر : ب ب باران
باران وهو متخدر : نعم
باران : بحبك كثييير ديلان
ديلان : وانا بحبك كثيير باران كارابي
بيبص في عيونها وهو بيضحك وبيقرب منها وهي بتكون دايبه
بتحط اديها على رقبته وبيلتهم شفايفها الكرز💋
…………………………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى