روايات

رواية لهيب العشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء التاسع عشر

رواية لهيب العشق البارت التاسع عشر

رواية لهيب العشق الحلقة التاسعة عشر

بينادي عليهم مالك بتبعد ديلان عن باران بسرعة وبتجي تجري بيمسكها
باران : مش هسمحلك تهربي زي كل مره
ديلان بخجل : باران خلص لا تخجلني
بيسيبها باران وبتروح لمالك وجودت وبتفضل ترقص معاهم وهي مبسوطه وبتتنطط بيكون باران بيتفرج عليها من بعيد وبيضحك على طفلته المشاكسه
بتروح ديلان تشده وبتفضل ترقص معاه
بيهمس ليها باران : دي اول مره 💋بنت
ديلان بخجل : بااااران 🤫🤭
باران وهو بيضحك : ديلان بعد اسبوعين هيكون زواجنا
ديلان بصدمه : شو كيف يعني باران 😳
بيقرب منها باران : ديلان انا ما فيني ابعد عنك أكثر ولو عارف ان اهلي واهلك يوافقون كنت اتزوجتك دلوقتي
لك انتي يابنت اخدتي عقلي مني مش قادر ابعد عنك عايزك معايا وفي بيتي عايز اصحى على وجهك وعايز انام على وجهك سيطرتي عليه بالكامل ديلان ديمير سيطرتي على باران كارابي بالكامل
بيقرب منها اكثر : مش قادر اسيطر على نفسي وانا معاكي خلص ديلان عايز اتزوجك لك ماذا فعلتي فيني لو افهم ياديلان بس
بتضحك ديلان : ماذا فعلت فيك باران كارابي اذا انت اللي فراملك بايظه اي ذنبي انا بقا
ببرائة بتقول : انا مليش ذنب
باران : ديلان لا تتكلمي بهاي الطريقه بكون عايز اكـ. لك ديلان لك ماذا أفعل فيكي انا 😁
ديلان : اي باران كارابي ماذا تفعل فيني؟
باران وهو بيوشوها : بعد الزواج بقولك 😉…..
ديلان : منحرف خلص خلص
بيخلص اليوم وبيكونو الاثنين مش سيعاهم السعادة وانهم خلاص بقيو لبعض وفاضل بس اسبوعين ويتزوجو وتكون ديلان كارابي
تاني يوم الصبح بتصحي ديلان وهي مبوسطه بتستعد لحتى تروح على المشفى
قصر الكارابي💪
بيكون باران مش نايم اصلا وهو بيبص على الدبلة بحب وفرحة كبييرة كأن مش مصدق واخيراً بيخبط الباب
باران : ادخل
ايتان : باران صاحي انا فكراك نايم
باران : لا صاحي يا ملاكي تعالي
بتقعد على السرير وبيجي باران وبيحط راسه على رجل ايتان وبتفضل تلعب في شعره
باران : انا مبسوط كثيير يا أمي بحب ديلان كثيير وعايزها في أسرع وقت تكون مرتي ومعايا
ايتان : هتكون ان شاء الله وانا عايزه ديلان تكون كنتي وعايزه اشوف أحفاد عايزه اشوف عيالك بيجرو وبيلعبو في هذا القصر
بتعرف باران لما تركتنا وسافرت كنت مهمومه كثييير ودايما في شي ناقصني كنت بحس ان ممكن اموت وما شوفك ولا شوف ليك اولاد
كنت بدعي عليـ…… بيبص عليها باران
انها يعني السبب في انك تبعد عننا وكنت دايما بدعيلك ان قلبك يرجع يحب وينبض تاني ويكون شخص يستاهل قلبك الطيب
باران : كانت فتره صعبه عليه جدا ياأمي حسيت ان لازم ابعد بس لما رجعت وقابلت ديلان تمنيت أن لو عرفتها من زمان وان لو ما سفرتش اصلاً
ايتان : كل شي في وقته حلو ياابني كان مكتبولك تتعرف على ديلان
في نفس اليوم ونفس الساعه لو حصل اي حتى لو انك مكنتش هترجع كان هيحصل شي يخليك ترجع لحتى تشوفها القدر اللي جمعكم ياابني
باران وهو هيمان وبيبص في عيون ايتان : امي عايز اتجوز ديلان في أسرع وقت مش عايز اضيع ولا دقيقه ثاني عايزها تكون على أسمي وليه وملكي
ايتان : ما هو لك هيكون لك باران لو حصل اي ومكتوبلك ان ديلان تكون مراتك هتكون لو تركيا كلها وقفت في طريقك
ولو ديلان مش مكتوبه تكون على اسمك لو حصل اي مش هتكون…..
بيدخل عليهم جيهان فجأه
جيهان : خيانه بتخونيني مع باران ماما🙅
ايتان وهي بتضحك : مدللي صغيري تعال
بيروح جيهان وبينام جنب باران وبتفضل ايتان تلعب في شعرهم وهي مبسوطه
ايتان : فاضل انتي ياصغيري تخلص جامعتك وجوزك بقا
جيهان بيبص عليهم لا انا مش عايز اتجوز انا عايز افضل في حضنك على طول وبيقوم لحتى يحضنها
باران : الله الله ياست ماما نستيني في الحال لما اجي ابنك طبعاً ما انا اتنسيت بقا
ايتان: خلص بقا لا تتناقرو وتغارو من بعض انتم الاثنين نور عيوني واطفالي اللي بموت عليهم
باران وهو بيضحك بيجاكر جيهان : بس اكيد بتحبني انا اكثر لان انا اول فرحتها
جيهان وهو زعلان : لا انا اكثر لان انا اخر العنقود معروفه اخر العنقود بينحب أكثر
باران : لا……
ايتان : خلاااااااص انا استلسم منك انا بروح لقدرت احسن
بيضحك باران وجهان وبيتكلمو مع بعض: اكيد هو الوحيد اللي بتحبيه أكثر مننا
ايتان : أخرسو بقا 😁
بيمشي جيهان
باران : برن على كتكوتي بشوفها بتعمل اي من غيري
باران : ألوو ديلان
ديلان :صباحو باران
باران : كيفك وين انتي في دوشه عندك
ديلان : انا في السياره رايحه على المشفى وانت
باران : انا لسه في امبارح مش قادر اطلع منه بشوفك النهاردة؟
ديلان : مش عارفه لو خلصت بدري بكلمك تمام يله سلام
بتوصل ديلان على المشفي وبتكون معاها شوكلا بتوزع على الكل بمناسبة الخطوبه
بتروح على مكتب جواهر
ديلان : ممكن ادخل دكتور جواهر
جواهر : طبعاً ديلان
ديلان: اتفضل شوكلا
جواهر : شكراً كثيير بس بمناسبة اي
ديلان : امبارح كانت خطبتي على باران كارابي 😁
جواهر بصدمة : شكـ شكراً ديلان
بتطلع ديلان وفجأه بيرمي قطعت الشوكلا
جواهر : لك كيف هيك مارح اسمحلك باران كارابي
فلاش باك :
وقت الحفلة كانت سراب وجواهر واصدقاء ثانين هناك وكان جواهر بيحب سراب ولكن سراب بتحب باران
وفجأه شدها من اديها وباسها غصب وفي اللحظه دي باران شافهم ولكن بعدها فكر باران ان سراب خانته
بتبعد عنه سراب وبتـ. ضـ. ربه بالقلم وبتجري
بتروح على البيت بيكون ابوها تعبان كثيير واقع على الأرض وبيموت بسبب الديون الكثيره
وبيجيلو جواب بالحجز على البيت والمزرعه
بتتصل بالأسعار سراب بتاخده وبتروح على المشفي بسرعه وبيكون حالتة خطره جداً
بيوصل جواهر على المشفى : سراب انا ممكن اساعدك تنقزي ابوكي وتحرريه من ديونه وتنقذي بيتكم بس بشرط
سراب : اي هو……
جراهر : تتركي باران وما تكوني معه
سراب : كيف ما فيني انا بحبه كثيييير مافيني بعد عنه لا
فجأه بتسوء حالت ابوها وبيوقف قلبة بتنـ. هار سراب يارب ما تاخد مني ابي اخر حدا فاضل لي من عيلتي ما تحرمني منه يارب وانا بعمل اي شي
حتى لو بتـ… بتر….. بترك باران وهي منـ. هاره
بيرجع نبض ابوها بصعوبه جدأ
سراب: خلص بترك باران
بتروح لحتى تشوفه سراب وبيكون جواهر في نفس المكان
بيكون باران منـ هار
باران : سراب انتي على علاقه بجواهر؟
سراب وهي بتبكي : ايوا
باران :انتي بتحبيه؟
سراب: ايوا
بيسيبها وبيمشي باران وبيقرر يسافر لندن
بعد ما بيشمي بتوقع على الأرض وبتقول : سامحني باران سامحني لان كسرت قلبك بس انا لازم انقذ أبي سامحني
باك:
بيكون جواهر بيـ كـ سـ ر في المكتب وهو معصب
جواهر : زي ما فرقت بينك وبين سراب راح فرق بينك وبين ديلان يا كارابي
بيطلع من المكتب بيكون حكمت عند الدكتور أحمد
حكمت : دكتور احمد اديني وقت وانا هقول كل شي لديلان
بوعدك
دكتور احمد : بس……..
حكمت : انا وعدة باران ان هقول كل شي لديلان وعد راح قول لها كل شي
دكتور احمد : طيب تمام
بيمشي حكمت وبعدها بيدخل جواهر
جواهر : موضوع اي اللي مش عرفاه ديلان وعارفه ابوها وباران
دكتور احمد :دكتور جواهر…….. 😳
…………………………………………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى