روايات

رواية لهيب العشق الفصل العشرون 20 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل العشرون 20 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء العشرون

رواية لهيب العشق البارت العشرون

رواية لهيب العشق الحلقة العشرون

____
بتكون ديلان في مكتبها بيبعت لها باران رسالة
باران : أشتقت لك كثييير
ديلان وهي مبسوطة : وانا شتقت لك باراني♥️
باران : باراني… ؟
ديلان : يعني أنك تخصني ولي وحدي 😌
بيدخل جواهر عليها بتوقف ديلان وبتسيب الفون
جواهر : خلصتي
ديلان : نعم بس لسه الوردية بتاعتي فاضل فيها ساعتين
جواهر : تمام عايز اتكلم معاكي عرفت موضوع لازم تعرفيه ومش حابب تكوني الغبيه فيه……
ديلان : موضوع اي دكتور جواهر؟
جواهر : تعالي هعزمك على قهوة واحكيلك
وهي طالعه معاه بيرن فون ديلان بيكون باران
بتستأذن من جواهر اللي بيطلع وبيسيبها
باران :ديلان وين رحتي قلقتيني عليكي
ديلان :لا موجودة وبعدين ياحبي انا دكتورة في مستشفى ممكن في اي لحظه يكون في مريض واروح لعنده
باران : اكيد مقدر وعارف. دا بس خفت عليكي كدا سكتي فجأة وبعدين قلتي حبي…!
ديلان بخجل : هو مش انتي حبي وخطيبي و قريباً زوجي باران انا بقيت مجنونه بحبك بعشقك بجنون ملكت قلبي وفكري
بعدين انا لازم اقفل لأن السيد جواهر عايز يتكلم معايا في موضوع مهم لازم اقفل مش هينفع يستنى أكثر من كدا
“وبتقفل ”
بيكون باران مبسوط كثيير ان بيسمع منها الكلام الجميل دا وفجأه بيغـ ضب وبيبان عليه الزعل
باران : لك جواهر انا هوقفك عند حدك وبياخد الجاكيت وبيطلع
بتكون ديلان وجواهر في السياره لاقرب كافي يتكلمو فيه
بيوصلو وبيطلبو قهوة
ديلان :دكتور جواهر اسمعك
جواهر : عرفت موضوع وقلت لازم تعرفيه مش عايز حد يكذب عليكي او….
ديلان : دكتور جواهر انا بدأت اتوتر اي في ادخل في الموضوع على طول ممكن
جواهر : ديلان هو ابوكي قلك ان هو مريض….
ديلان :نعم أبي مريض…..
في شي دكتور جواهر بدأت أخاف
جواهر: لا لا ما تخافي مافي شي بس… بس..
اليوم وانا طالع سمعت دكتور. احمد وهو بيكلم ابوكي
ديلان : نعم كمل ممكن……..
جواهر : أبوكي مش مريض يا ديلان دي خطه عاملها بينه وبين الدكتور لحتى ما تسافري ثاني و….
ديلان بصدمة : كمل…
جواهر : حتى باران مشترك فيها وعارف كل شي يعني انا مش عارف ازاي سابك تتعـ ذبي كدا
ومقالش لك على موضوع زي دا وخباه عليكي
يعني انتم الان مخطوبين المفروض ما يخبي عليكي ويكون واضح لكن اختار يكذب مش فاهم…….
ديلان بصدمة :في شي ثاني دكتور جواهر
جواهر : لا ما في أول ما عرفت حبيت اقول لك
ديلان : استأذن انا اذا ممكن طبعا؟
جواهر: طبهاً يا ديلان اتفضلي
بتمشي ديلان وهي مش مصدقه الموقف اللي تحطت فيه وخوفها على ابوها
بتركب السياره وبتسوق بسرعه كبيرة بتوصل لتله (جبل عالي كدا)
بتنزل من السياره وبتصرخ بأعلى صوت ااااااااااااااااه
ديلان : لك كيف يا أبي تعمل فيني كدا مكنتش تعرف حالتي اللي لما عرفت انك مريض؟
واكيد أمي متقفه معاك واكيد باران عرف وسكت كلهم كذبو عليه
بس الحمد لله ان مطلعتش مريض بس مش هسامحكم على الكذب عليه……
بتركب السياره مره ثاني وبتمشي
بعد فتره بتوصل البيت بتدخل بيكون باران وحكمت وصبيحة موجودين
و بيكون باران هتطلع من عيونه نـ ار
ديلان : اوووه سيد باران وسيد حكمت وماما مع بعض
اي شو في كمان 🤔
باران : وين كنتي رحتلك على المستشفى قالو طلعتي مع جواهر ليه…. وليه التأخير دا كله وين كنتي؟
ديلان : كنا في كافيه مع بعض
باران : متخلينيش اجن عليكي ليه….
ومن بكره تستقيلي من المستشفى اللي انتي فيها وتشوفي مستشفى تانيه
ديلان : اوووه سيد باران مش بدري على التحكمات دي وبعدين انا مش هستقيل من شغلي ولا هسيبه اي هتعمل هتفسخ خطبتك مني…..
بتقلع الخاتم….. اتفضل باران كارابي
باران بصدمة : بسهوله دي خلعتيه بالسهوله دي فرطي فينا
وبيسيبها وبيمشي
حكمت بعصبية : انا فضلت ساكت ومش بتكلم قلت يمكن ديلان تحس ان كبيرها قاعد وتسكت
ولكن أنتي……. أنتي ما تستهليش باران يا ديلان اللي بيحب حد مش بيفرط فيه كدا بسهوله
وبعدين طلب منك تستقيلي اكيد في سبب قوي لدا وانا معاه في
من بكرا تستقيلي من مستشفى السيد جواهر فهمتي ولا لا يله على غرفتك مش عايز اشوف وشك قدامي يييييله
بتجري ديلان على غرفتها وهي بتبكي بيدخل عليها عليها مالك
مالك : ديلان أنتي غلطي المره دي
ديلان : حتى انت يامالك معاهم هما كذبو عليه
وبتحكيلة………
مالك : اكيد غلطانين بس في سبب قوي وانتي عارفها ليه بابا عمل كدا
اما بخصوص باران والاستقاله معاه حق فيها ولو انا مكانه كنت عملت كدا كمان مش انا بس اي حد كان عمل كدا
بيحكي لديلان اللي باران اول ما وصل القصر قاله لحكمت وصبيحة وقصة جواهر معاه اي
ديلان : يعني جواهر اخد حبيبـ…. 😳
مالك : شفتي اد اي انسان حقـ ير
ديلان :يعني علشان كدا اليوم قالي علي كذب بابا وباران كان عايز يحصل دا ونتخانق ونسيب بعض
مالك : بالظبط
مالك : المفروض عارفه تعملي اي انتي على كدا….
ديلان : هروح ليها اكيد هو على كدا في الشركة
مالك :يله بسرعه واعتذري منه لان مغلطش في موضوع جواهر
ديلان : تمام……. مالك شكرا كثيييير
بتطلع ديلان و بتركب السيارة وبتنطلق على الشركة
بنروح لباران اللي بيكون في الشركة ومكسـ ر المكتب كله من عصبيته
باران : بعرف انك هترجعي ديلان بس مش هسامحك بسهوله.. 💔
باران : انتي كسرتيني ديلان تخليتي عني بسهوله علشان خاطر جواهر ااااخ يا ديلان 🥺
بتوصل ديلان على الشركة بتركن السيارة وبتنزل…..
بيطلع من الشركة باران بيلاقي…….
ملحوظة :مش ديلان اللي هيشوفها 😂💔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى