روايات

رواية لن اعشق سواك الفصل الرابع 4 بقلم منى مرزوق

رواية لن اعشق سواك الفصل الرابع 4 بقلم منى مرزوق

رواية لن اعشق سواك الجزء الرابع

رواية لن اعشق سواك البارت الرابع

لن اعشق سواك
لن اعشق سواك

رواية لن اعشق سواك الحلقة الرابعة

نور : الو..ايه يابنتي وحشتيني يا ٱيه عايزه اشوفك يا ندله
ٱيه : والله وانتي كمان وحشاني اوي يا حبي بس يعني انا لحقت اوحشك ده انتي لسه مخلصتيش شهر العسل يا بنتي
نور : عسل؟!.. المهم انا عايزه اشوفك ما تيجي ننزل نتقابل في اي حته
ٱيه : وليه في اي حته ما اجيلك شقتك على طول حتى اباركلك و اتفرج على عش الحب يا عروسه
نور : ماشي اللي تشوفيه هستناكي النهارده
ٱيه : تمام هكون عندك الساعه سبعه
جرس الباب بيرن و نور بتفتح الباب
نور : يا بنت اللذين وحشتييني
ٱيه : و انتي كمان جدا والله، طمنيني عامله ايه يا عروسه
نور : الحمدلله ماشي الحال
ٱيه : اممم ماشي الحال؟ ايه يابنتي الاحباط ده اومال فين انا طايره من الفرحه و اه لاقيت الطبطبه ده انتي اتجوزتي حب عمرك اللي قصتك معاه هينزلوها في رواية قريب تقريبا ههههههههه
نور ( بإبتسامة حزينه) : الحياة مش كلها وردي يا ٱيه كل حاجه فيها مشاكل و صعوبات مفيش حاجه سهله
ٱيه : الله يطمنك يا ستي شكرا على جرعة الاحباط دي
نور : مش قصدي احبطك والله و بإذن الله ياستي نفرح بيكي انتي واحمد عن قريب
ٱيه : ااه يا نور ادعيلي كتير بالله عليكي
نور : بدعيلك والله و صدقيني احمد جدع اوي ولا يمكن هيخليكي تندمي في يوم على حبك ليه
ٱيه : تفتكري احمد هيعمل زي عمر و هينحت في الصخر عشان جوازنا يتم؟
نور : يعمل زي عمر؟ لا ياستي هيعمل اكتر من كده بإذن الله و هنفرح بيكم قريب و بكره تشوفي
ٱيه : صحيح انا اتلهيت فيكي و نسيت اسأل اومال عمر فين؟
نور : فوق في الاوضه
ٱيه : فوق في الاوضه ليه؟ اوعي تقولي نايم
نور : لا عادي هينزل دلوقتى
ٱيه : طب ما تندهيله يا بنتي ده انا نفسي اشوفه جدا
نور : طب استني هطلع اندهله
بيظهر عمر على السلم فجأة : ٱيه عامله ايه؟ وحشاني والله
ٱيه : يا عمر و حشتني اكتر والله الف مبروك يا عريس
عمر : الله يبارك فيكي و عقبالك انتي و احمد بإذن الله
ٱيه : ٱمين يا رب يسمع من بقك ربنا..يلا انا هنزل بقى عشان الوقت اتأخر
نور : نعم..انتي بتهزري؟ انتي لحقتي تقعدي معايا
ٱيه: اقعد معاكي ايه بس يا عروسة ده مش وقت قعاد خالص
عمر : مينفعش يا ٱيه الكلام ده لازم تتعشي معانا
ٱيه : يا سيدي الايام جايه كتير و بإذن الله نتعشى و نتغدى مع بعض بس مش في شهر العسل يا عريس و عموما انا عايزه بإذن الله لما اجيلكم ٱكل جاتوه حلاوة البيبي الجديد بإذن الله
عمر بإبتسامة سخرية : اه بإذن الله عموما استني انا هنزل اوصلك
ٱيه : لا لا انا بابا هياخدني بالعربية و بعدين قولنا مفيش نزول ولا اي حركة من هنا يا عريس لحد ما تثبت الرؤيه و نسمع الخبر اليقين ان ولي العهد في السكه
نور : ماشي يا ٱيه خلي بالك من نفسك و كلميني لما توصلي
ٱيه : حاضر يا ام العيال خلي انتي بالك من نفسك و من عريسنا و من ولي العهد بإذن الله
بتخرج ٱيه من الشقه‏
عمر : ممكن افهم بقى انتي قولتيلها ايه وولي عهد مين؟
نور : افندم؟! يعني ايه مش فاهمه كلامك
عمر : لا انتي فاهمه كلامي كويس.. قولتي و حكيتي لٱيه ايه بالظبط؟
نور : انت مجنون.. هكون حكيتلها ايه يعني دي واحده جايه بتبارك لاتنين عرسان هتقولهم ايه غير كده بقولك ايه متخليش الخوف ياكل في قلبك اوي كده
عمر : للمره الاخيرة يا نور لو مبطلتيش اسلوبك ده صدقيني هتشوفي مني وش تاني
نور : اسلوبي؟ انت بتهددني ؟ طب يا عمر اعتبرني مغيرتش اسلوبي.. احب اشوف بقى وشك التاني شكله ايه
عمر بيقرب من نور : حاضر يا نور هوريكي الوش التاني و صدقيني انا هخليكي انتي اللي تجري ورايا يا نور بعد ما هعمل اللي انا عايزه و بالمره هجيب منك ولي العهد اللي قالت عليه صاحبتك حتى لو كان غصب عنك
نور : و ده مين اللي اوحالك بكده
عمر : انتي يا نور…و ده اللي هيحصل حالا فعلا
عمر بيشد نور من دراعها و بيرميها عالكنبه و اول ما بيقرب منها بتبدأ نور تصرخ و تقوله ابعد عني لو مبعدتش عني والله هموت نفسي
عمر : انا لو بعدت عنك دلوقتى هبقى استاهل كل اللي يجرالي
‏نور : بتزق عمر و بتجري عالمطبخ و بتجيب سكينه من هناك و بتقول : والله العظيم هموت نفسي قدام عينك لو قربت مني
‏عمر : انتي مجنونه اياكي تعملي حاجه ، خلاص انا مش هلمسك.. خلاص يا نور بكره ٱخر يوم في الشهر…و هنحدد معاد طلاقنا..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لن اعشق سواك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى