روايات

رواية لم تكن خادمتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم الفتاة الخجولة

رواية لم تكن خادمتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم الفتاة الخجولة

رواية لم تكن خادمتي الجزء الخامس والعشرون

رواية لم تكن خادمتي البارت الخامس والعشرون

رواية لم تكن خادمتي الحلقة الخامسة والعشرون

نزل يوسف بعدها بشوية وركب وراحوا مطعم فطرو
ندي:يوسف تعالي نروح نتزوج دولقتي
يوسف:لا طبعا وبباكي
ندي:بابا رافض خلاص
يوسف:إن شاء الله هقنعه
ندي دمعت:ولو رفض
يوسف:مش هسيبك أوعي تخافي انا معاكي علي طول
_______________
أسر وصل لحازم ودخل الشقه يبص علي نورا
حازم: نايمة يا اخويا متبصش كتير
اسر:انت كلمتها

 

 

حازم: ايوه وان شاء الله هتوافق
المهم يلا نتحرك وصل أسر وحازم لمكان علي الشط نزل حازم بعكازه وشافها لوحدها شعرها طاير ومربعه ايديها وباصه بحزن للبحر حازم قرب منها أوي ووطي علي ودنها
حازم بهمس:وحشتيني
خديجه لفت لحازم
خديجه:…..
______________
ندي مشيت ويوسف كلم صحابه يجو ولما وصلوا أحمد ومالك
احمد: يوسف انا كنت عايز اقولك حاجه وعارف أن مش وقته
يوسف:قل ي أحمد
احمد:كنت عايز اطلب منك ايد يارا
مالك بص لأحمد واتصدم
يوسف:انا معنديش مشكله اكيد
مالك بزعيق:لا طبعا مش ممكن
يوسف بإستغراب:هو ايه ده المش ممكن مش فاهم؟
مالك:انا اصلا كنت هكلمك عشان اطلب ايديها بس الوقت مسمحش والظروف
يوسف:هو مفيش غير يارا يعني ولا ايه؟
أحمد:مش مشكلتي انا معجب بها من زمان بس استنيت لما هي تخلص الجامعه عشان اطلبها
مالك بعصبيه وزعيق قام وقف:هو ايه ده أنا وهي بنحب بعض بقالنا 3سنين عشان انت تيجي تاخذها انت اهبل
يوسف قام هو كمان:استنى كده 3سنين
علي يوسف صوته والمكان كله كان بيتفرج على خناقه 3شباب
يوسف بعصبيه:3سنين بتكلم اختي من ورا ظهري ورايح جاي معايا واكل وشرب سوا وإي مشكله او فرح انت اول واحد بروح لي وبتطلع بتخوني

 

 

مالك:يوسف اكيد مش ده قصدي انا كنت بحبها وخايف تروح مني وفي نفس الوقت كنت لسه مجهزتش ومثبتش نفسي في الشغل
يوسف:يعني كمان اناني مفكرتش في أي حاجه غير نفسك وبس مفكرتش فيها ولا حتى في
مالك بزعيق:خلاص الحصل حصل انا بحب يارا وهي بتحبني ولو حد فكر فيها مجرد تفكير انا هنسفه
يوسف ضم ايديه وضربه في وشه وبزعيق:متجيش سيرتها علي لسانك فاهم
احمد:خلاص ي يوسف اهدى انا شاري وداخل البيت من بابه مش زي ناس
يوسف:وانا قبلت ي أحمد
مالك:ع جثتي وهتشوفه
خرج مالك متعصب جدا وطلع بعربيته على شركة علي
______________
حازم:وحشتيني جدا ي خديجه إزاي تبعدي عني كده كل ده
خديجه بصاله ومدمعه :انت طردتني قدام شغالتك انت طردتني وقولتلي مش عايزك
دموعها نزلت لما افتكرت وصعب عليها
حازم نزل قدامها ….

حازم نزل قدامها علي الكرسي وحط راسه علي راسها
حازم: انا اسف حقك عليا بس انتي وجعتيني اوي يا خديجه
خديجه: انا !!! بعد ما وقفت في وش بابا اكتر من مره علشانك انت عارف آخر مره جيتلك هو قالي مش هيقابلك وهيقفل بابه في وشك وطلع كان صح
كملت خديجه عياط وحازم مد ايديه ومسح دموعها

 

 

حازم: حقك عليا أوعي تعيطي بسببي في يوم بس انتي ليه قولتيله اني من ملجأ كنتي خدي رأيي حتي
خديجه: مش انا والله ده اونكل علي هو العرفه
حازم غمض عينه لتاني مره لا تالت ولا هو اصلا مش عارف دي المرة الكام علي يوجعه فيها وكمان ظلم حبيبته
حازم : حقك علي راسي معلش انا مستعد أقف قدام أي حد علشانك
خديجة : بجد لسه بتحبني
حازم: هو انا عمري حبيت غيرك اصلا انتى امي وأختي وصحبتي وحبيبتي وكل حاجه ليا ازاي متخيله أن في يوم بيعدي عليا من غير ما أفكر فيكي أو اتمني انك تكوني معايا انا من غيرك ميت
خديجه:ربنا يخليك ليا ي حبيبي
حازم:هو باباكي عارف انتي فين
خديجه: تؤ محدش يعرف ، بس صح انت عرفت ازاي ؟!
حازم: هعرفك بس الأول لازم تروحي لباباكي
خديجه:مش هيرضي ي حازم ع جوازنا
حازم:لا احنا هنروحله متجوزين
خديجه كشرت بعدم فهم:يعني ايه مش فاهمه؟
حازم: يعني هكتب الكتاب دلوقتي و تبقي مراتي بعدين نروحله قبل الوضع كان بها
خديجه:مقبلش
حازم : يبقي انتي كده كده مراتي وحبيبتي وعمري وهعملك احلي فرح
خديجه ابتسمت وضمته:حبيبي حبيبي
حازم ضحك: طيب يلا بقي عشان انا رجلي وجعتني من القعدة دي
خديجه: يا خبر انا أسفه بجد مخدتش بالي
قامت خديجه وسندته ولفت شافت أسر في العربيه بيشارولهم
خديجه: مش تقول أن اسر هنا
حازم: شوفتي اهو شاف كل حاجه
ضحكت خديجه و حازم وراحوا للعربية
_____________
ركب يوسف عربيته وكلم فريدة
فريدة:ايه ي يوسف انت كويس
يوسف بزعيق: لاء طبعا مش كويس فين الهانم بنتك
فريدة: يارا قاعده جنبي أهي في ايه مالك
يارا اتخضت وخافت من رد فريدة

 

 

يوسف: طيب يا ماما انا دقايق واكون عندك سلام
في شركة علي مالك طلب انه يقابله
علي: أهلا يا مالك تعالي
دخل مالك بيحاول يسيطر علي أعصابه و يداري توتره دخل وقعد قدام علي
علي: خير
مالك: انا عايز اطلب ايد يارا من حضرتك
علي استغرب: بس توقعت انك هتكلم يوسف الأول
مالك اتنهد: يوسف رفض عشان كده جيت لحضرتك
علي فهم أن كده يوسف بدأ يخسر اكتر واحد مقويه لأن مالك لي مركز هو ووالده
علي:وانا…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم تكن خادمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى