روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل العاشر 10 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل العاشر 10 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء العاشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت العاشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة العاشرة

وقفنا في البارت التاسع علي ان مايا قدمت القهوه لسليم وجايه تقرب منه لقت حد بيشدها من شعرها وبيبعدها عن سليم طبعا انتوا عارفين هيا مين

مايا: انتي ازاي تعملي كده انتي اتجننتي يا زباله انتي

سليم كان قايم لمايا

ملاك: عنك يا اسطا

وركبت ملاك فوق مايا نتفت شعرها وعضتها ومسبتش فيها حته سليمه

وتجمع الكل علي صويت مايا

بس فجأه انقلب الوضع بقت ملاك تحت مايا ولسه مايا جايه تشد نقاب ملاك لقت حد بيمسكها من شعرها وبيبعدها بعيد عن ملاك

سليم: ملاكي حبيبت سولي انتي كويسه

ملاك: كويسه يا سولي ومخدتش بالها من الناس اللي حواليها وقامت حضنته

ملاك وبصت لمايا: ان شوفت خيالك بس قريب من سليم والله اقتلك انتي لسه متعرفيش مين ملاك احمد

سليم: انتي مطروده اللي يقرب من ملاكي اموته بس بصراحه كفايه عليكي اللي ملاكي عملته فيكي

ملاك: عيب عليك يا سولي تربيتك يا اسطا

ومسك ايد ملاك ومشي بره الشركه ركبوا العربيه

ملاك: انا اسفه

سليم: علي ايه يا روحي

ملاك: علي اللي عملته في الشركه

سليم: ده حقك يا قلبي انتي معملتيش حاجه غلط بس بما اننا بره الشركه تعالي نروح الملاهي

ملاك بسعاده: طبعا موافقه

وفعلا راحو الملاهي وسليم اخدها وركبها وركب جمبها كانت خايفه اوي بس حضنت سليم

ودخلوا بيت الرعب وكان المكان عتمه

ملاك: سليم انا خايفه اوي

سليم: متخافيش يا ملاكي انا معاكي

وهما ماشيين فجأه طلعلهم حاجه في وشهم ملاك صوتت وحضنة سليم وهو ما صدق وشدد من حضنها لدرجه انه كان عايز يدخلها بين ضلوعه

ولما طلعوا ملاك بعدت عن سليم وروحوا البيت

سليم: جعانه

ملاك: جدا

سليم: طب تعالي نعمل اكل

ملاك: ما انا مش بعرف اعمل

سليم: طب تعالي نغير هدومنا وننزل نعمل مع بعض

ملاك: تمام

وطلعوا غيروا هدومهم وسليم لبس تيشيرت اسود علي بنطلون ابيض وملاك زيه وسابت شعرها الطويل اللي عطاها منظر جميل جداً كانت زي الطفله

ونزلوا تحت

سليم: اعملك الاكل اللي بتحبيه

ملاك: انت لسه فاكره

سليم: ايوة

ملاك: طب هو ايه

سليم: بيتزا وبانكيك وكب كيك وبرجر ونودلز ومكرونه مش هو ده برضوا

ملاك انبسطت اوي ان هو لسه فاكر اكلها المفضل: ايوه

سليم قعدها علي السفره بتاعت المطبخ وبدأ يعملها الاكل

وفعلا خلص الاكل

سليم: اتفضلي يا ملاكي

ملاك: شكرا بس انت مبتحبش الاكل ده

سليم: لا ما انا خلاص حبيتوا عشان ملاكى بتحبه

ملاك: لا ده اكلي انا انا هعملك اكل

سليم: بس انتي مبتعرفيش تعملي اكل

ملاك: لا هعمل

سليم: تمام

ملاك بدأت تدور علي حاجه تعملهاله وبدأت تعمله الاكل اللي بيحبه وخلصت وقعدو اكلوا بس طبعا المطبخ كان يضرب يقلب ولما خلصوا اكل طلعوا ناموا وسليم استنا لما نامت وخدها في حضنه لدرجه انه كان عايز يدخلها بين ضلوعه

في صباح يوم جديد

بتصحي ملاك تلاقي سليم واقف قدام المرايه وبيظبط نفسه

سليم: صباح الخير يا ملاكي

ملاك: صباح النور

سليم: قومي البسي يلا الفطار جاهز هتفطري ونروح الشركه

ملاك: تمام

وفعلا بتلبس وبتنزل عشان تفطر وبتقعد وتبدأ اكل

ملاك خدت بالها ان سليم مش بياكل

ملاك: مالك مبتكلش ليه الاكل جميل

سليم: مش بفطر

ملاك: ليه

سليم: كده مبحبش افطر

ملاك: لا لازم تفطر

سليم: موافق بس بشرط انك هتوافقي علي اي طلب اطلبه منك

ملاك: موافقه

سليم:تمام تعالي اقعدي علي رجلي واكليني

ملاك:ليه مبتعرفش تاكل مثلا

سليم: لا بحب ملاكي تأكلني زي زمان

ملاك : موافقه

وراحت قعدت علي رجله وبدأت تاكله وهو كان بيستغل ده وبيشدها لحضنه

وبعدين خلصوا اكل وراحو علي الشركه ودخلوا وهما ماسكين ايد بعض

والموظفين قاعدين يتهامسوا

وبعدين دخلوا المكتب وملاك قاعده زهقانه

ملاك: سليم انا زهقانه

سليم: تعالي يا ملاكي

وراحت ملاك عند سليم

ملاك: نعم

سليم: اقعدي علي رجلي

ملاك لسه جايه تعترض

سليم: متقوليش لا ده طلب وانتي لازم تنفذيه

ملاك راحت وقعدت علي رجله

سليم فضل قاعد يشتغل شويه وبعدين لاحظ ان ملاك هاديه جدا

سليم: ملاكي زعلانه ليه

ملاك وهيا بتعيط: ماما وحمزه وحشوني اوي

سليم: اخدها في حضنه: خلاص متزعليش يا ملاكي بكره هنروحلهم

ملاك بفرحه: بجد

سليم: بجد

ملاك: شكرا شكرا شكرا شكرا يا سولي

سليم: عفوا يا قلب سولي

وفجأه الباب خبط ودخل عليهم موظف ملاك جايه تقوم سليم: خليكي

وفعلا فضلت ملاك مكانها والموظف خلص وطلع وبعدين مضي اليوم بدون اي احداث تذكر

وجيه تاني يوم صحيو ملاك وسليم وعملوا روتينهم وفطر بعد ماشرط علي ملاك انها هتنفذ كل اللي عايزه

وراحوا علي الشركه

في مكتب سليم

ملاك قاعده زهقانه

ملاك: سليم انا راحه اجيب قهوه اجيبلك معايا

سليم: ايوة يا روحي

ملاك راحت تجيب قهوه ليها هي وسليم بس فجأه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى