روايات

رواية لقد كان حنونا على اخطائي الفصل الرابع 4 بقلم زينا أحمد

رواية لقد كان حنونا على اخطائي الفصل الرابع 4 بقلم زينا أحمد

رواية لقد كان حنونا على اخطائي الجزء الرابع

رواية لقد كان حنونا على اخطائي البارت الرابع

رواية لقد كان حنونا على اخطائي الحلقة الرابعة

الو ي امي في حاجه ولا اي
الحق ي ادم مراتك اللي متتسمي زقتني من علي السلم
نعم؟! ازاي ده حصل وليه تعمل كده
ثريا بمكر
والله ي ابني كنت طالعه عشان اطمن عليها واصحيها لقتها نازله في وشي بقولها راحه فين ي بنتي قالتلي راحه الجامعه وسعي كده وراحت زقاني شايف ي ابني مراتك عوزه تموتي
ادم بسخريه
تطمني عليها اه ثم اكمل بجديه
لما اجيلها ي امي والله لاوريها بنت حسن
ثريا بضحكه خبث
ايوه كده هو ده ابني تربيتي
في الجامعه
صباح الخير ي ريم
وسع من وشي
استني بس صبحي عليا حتي
صدقني انت مش قد التصبيح بتاعي ي مازن ابعد عن وشي انا مش عارفه ادم ازاي مصاحب الاشكال ديه
مسكها من دراعها وقالها
ومالها الاشكل ديه بقا
زرفته كف علي وشه
ديه عشان اتجرات ومسكت ايدي
وضربته تاني
وديه عشان رخمت عليا علي الصبح
ضربته تالت كل ده تحت صدمته
وديه بقا عشان كان نفسك تشوف التصبيح بتاعي
روح خلي مامي تعقملك تعويره بوقك ي كوكو
اه ي بنت******والمصحف ماهسيبك
برافو عليكي ي ريم ايوه كده
عجبتك
ده انتي ابهرتيني ايدك مع انها صغننه بس اي مرزبه
هههههههه طب ياله
الانسه اللي نايمه ورا ديه
ريم فوقي الدكتور بيتكلم
اه ي ماما سيبيني اه ادومي انت فين
ماما وادومي قوميلي ي شاطره
ضربتها سلسبيل جامد لتستيقظ ريم
ي بنت الجزمه والمصحف لاوريكي بتتضربيني ليييييه
سلسبيل وهي بتشاور بايدها علي ورا ريم
في اي ي بت انطقي
احم الدكتور
لتلتفت ريم بصدمه
احم ازيك ي مستر ياسين عامل اي
الدكتور باشمزاز
مستر؟! انتي لسه طالعه من ابتدائي ولا اي اسمي دكتور ياسين
جرا اي بقا لتكون مصدق نفسك دكتور بجد مكنتش مجرد مستر يعني
اهه قليله ذوق مسكها من ايدها وجرها علي مكتب المدير
المدير بشر
ريم البكاشه بتاعت المشاكل
وضيف عليهاو قليله الذوق
لحظه بس انتوا ازاي تقولوا عليا كده
ريم صدقيني واللهي العظيم انو ده اخر تحذير ليكي بقالك سنتين وكل يوم مشكله شكل اي ي بنتي بقا ارحميني ده انا بقيت حافظ تفاصيل وشك من كتر ما بتجيلي خلي بالك لو ماتهدتيش هرفضك خالص من الجامعه لعلمك
انا عقابا ليها هسقطها هي اصلا ولا بتجاوب معايا ولا نيله ديما نايمه
اعملوا اللي يريحكوا انا ماشيه كتكم البلا في اشكلكم
كانت ريم تنتظر ان تهدي العربيات لتعدي الطريق
طنط لو سمحتي ممكن تعديني الطريق اصلي خايفه وفي كمان كلاب هناك
لتنظر ريم بصدمه الي مجموعه الكلاب علي الجهه الاخري
حبيبت طنط انا كمان خايفه استني بقا حد يعدينا احنا الاتنين
فينك ي سلسبيل الكلب
الو ي ادومي ازيك
انتي فين
واقفه قدام الجامعه خايفه اعدي انا وبنوته صغيره عشان في كلاب قدامنا ف مستنين حد يعدينا
خايفه ومستنيه حد يعديكي
ايوه خايفه
ي بنتي ده انتي تخوفي بلد انتي فاكره وانتي صغيره كنتي بتعملي اي
خلاص بقا ي ادم بتفكرني بطفولتي المتشرده ليه
المهم يعني خليكي عندك انا جيلك
وفي ظرف ربع ساعه كان وصل
كل ده ي استاذ ي محترم انا الشمس كلت وشي
اركبي
طب استنا والبت الصغيره تعالا عديها
طب اركبي وانا هعديها
………..
لحظه ده مش طريق البيت
هخرجكك
هيييييي بجد ي ادومي يعيش ادم يعيش
بس عاوزه اسالك سؤال وتجوبيني قبل كل ده
اسال
ادم وهو ينظر في بوءبو عنيها ليعرف هي تكذب ام لا
انتي زقيتي ماما من علي السلم
نعم هي قالتك اني زقتها
جاوبي وبس
لا طبعا محصلش ديه بتكدب و
متتكلميش عن امي نص كلمه لو سمحتي
حاضر انا ممكن اشرحلك الموضوع صدقني انا ا
انا مصدقكك
لتفتح بوقها بصدمه وتقول
نعم مصدقني انا اعرف انو معظمكم بتكونوا بتوع مامي انا بحسبك بقا هتضربني بقا وتزعقق ومش هتصدقني
ههههههه بسس بس اي ده انا استحاله اعمل اي حاجه من ديه اي هو انتي مش بنادمه زينا من حقكك حد يسمعك ويصدقكك وبعدين انا ولا بتاع مامي ولا حاجه انا مبحبش ازعلها بس ده عشان انا بحبها اوي وبحترمها بس اكيد يعني مش هاجي عليكي لو انتي مش غلطانه بردو لانك مراتي وحبيبتي و
ريم ببسمه بلهاء وقد شردت في ضحكته لتقول
انت ضحكتك سكره اوي و اي ده لحظه انت قولت مراتك وحبيبتك
ههههههه يالهوي فصلتيني بجد
اتكسفت فقالت تغير الموضوع
احم صح ي دومي ايه اللي خلاك تثق اوي كده من كلامي وليه مصدقتش مامتك
اولا انا بحب بجد لما تناديني كده فاكره ايام الطفوله بجد حلوه
احم ي ابني جاوب بقا ومتراجعنيش للايام العره ديه تاني هههه
طب يستي اول حاجه انا بكون عارف صوت ماما كويس جدا وهي بتكذب وبعدين الفت حوار مش راكب انا عارف اصلا ان امي مش بطيقكك فمنين بتقولي انها كانت طالعه تطمن عليكي وتصحيكي وبعدين عينك مبتكذبش
طب وهتقولها اي لما نرجع
اعملي نفسك زعلانه واننا متخاصمين انا مش عاوز امي تزعل وبردو مش هاجي عليكي عشان زعلها اي رايك نروح الملاهي الاول ولا ناكل الاول
وده سؤال ي دومي ناكل طبعا
وقضوا اليوم واتبسطوا وفرحت انو ادم متغيرش ولسه زي زمان فرفوش جوه طفل صغير مش بيظره غير معاها بس من وقت مكانوا صغيرين
ف ادم معروف عنو انو دمو بارد وشخصيته حاده ومبيعرفش يظهر مشاعره
دومي ممكن تجيبلي باندا
بس كده انتي تؤمري ي عيون دومي
لحظه لحظه انتي بتتكسفي وخدودك بتحمر
ويالهوي عشت وشوفتك مكسوفه
لا ي بابا واتكسف ليه ها هو انا في فيلم هندي ولا اي
ايوه هي ديه ريم اللي اعرفها
…………………
ريم حولي تبيني انك زعلانه وكده ها احنا هنطلع من سكات
انا وانت اهو انها هتكون قاعده في حوش البيت مستنيانا
هههه طب ياله انزلي
اهلا اهلا شرفتوا ما لسه بدري الساعه واحده
وبعدين اي اللي في ايدك ده
ده… ده دبدوب باندا
اهه باندا قولتيلي ادم انت نسيت انا قولتلك اي
اطلعي انتي ي ريم وانا جايلك
لا ي امي البت يعيني من كتر الزعيق فضلت تعيط وعشان اراضيها جبتهولها
كنت سبتها تعيط بنت صفاء ديه زقت امك عارف يعني اي امك
حقكك عليا ي ست الكل
عمتك وبناتها هيجوا بكره من السفر
تمام ميجوا ما بيتهم موجود
واه كمان خالتك مني وبنتها سوزي جايين
اي خالتي وسوزي؟!!!!!!
ي ترا ي هل ترا اي حكايه سوزي وليه ادم مش عاوزها تيجي
وي ترا اي اخرت ريم وثريا واي اخرت ريم وادم
ويا ترا مازن بيخطط لريم لي اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد كان حنونا على اخطائي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى