روايات

رواية لقاء الاحبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم فيولا عماد

رواية لقاء الاحبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم فيولا عماد

رواية لقاء الاحبه الجزء الرابع عشر

رواية لقاء الاحبه البارت الرابع عشر

رواية لقاء الاحبه الحلقة الرابعة عشر

فاطمة بحب: لا مفيش حاجه بضيع تعالي اعرفك غرفتك فين و نتكلم شوية يحلوة انتي
في الغرفة
خديجة باستغراب :اي ده ؟
فاطمه :مالك يحبيبتي ؟
خديجة بحب:الاوضة زي بتاعي اللي موجوده في مصر حتي المرايا اي ده ؟
فاطمة بحب: زين هو اللي مصمم الغرفة عشان كل ما كنتي بتوحشيه كان بيجي يقعد في اوضتك حتي عملك غرفة طبق الاصل من دي في مصر في القصر
خديجة بحزن : انا قسيت عليه اووي ضيعته من ايدي
فاطمة بحب:لا مضاعش يحبيبتي

 

 

خديجة بتساءل :بس انا في حد أخبرني أن زين اتجوز سكرتيرة بتاعته
فاطمه :لا يبنتي محصلش زين دائما كان فاكرك و بعد البنت من الشركة خالص و كل حاجه علي ايدي
خديجة:طب انا هعمل اي دلوقتي ؟
فاطمه بخبث :تنغشية
خديجة بضحك و فكرة خبيثة :عندك حق
فاطمه :طب اسيبك تاخدي شاور وترتاحي شوية
……
في المساء
ثريا: زين
زين بحب:نعم ي امي ؟
ثريا:ممكن نتكلم في المكتب شوية
في المكنب زين :اتفضلي ي امي

 

 

ثريا :انا و سليم قررنا نطلق لأن انا ام قاسية قررت أن اعيش معاك و انا اسفة ي ابني سامحني غلط في حقك كتير و بعدت عنك اكتر بس انا مقدرش اسامح ابوك و خديجة يبني ملهاش ذنب هي بتحبك و سبب سفرنا أن خديجة ترتاح نفسيا و نرجع مصر تاني بس خديجة تواصلت مع حد من مصر و قال لها أن انت اتجوزت غادة و عشان كده مش نزلنا مصر سامحنا يبني غلطنا في حقك كتير
زين و هو يقبل يد ثريا: انا مسمحاكم ي امي ومفيش اي حاجه حصلت بس انا حابب اعاقب خديجة شوية يلا بقا نتغدا
في غرفة السفرة
فاطمه بخبث:مش هتنزل
زين باحراج :قصدك اي
فاطمه بخبث:اللي عينك هتطلع علي باب غرفتها
زين باحراج: انا م ببص علي حد أنا عيني في طبقي
ثريا بخبث:واضح ان عينك في طبقك
زين باستغراب:اي الصوت ؟
فاطمه بخبث:دي خديجة لبسه هيلز يروحي
خديجة برقة :مساء الخير
زين بعصبية:انتي اي اللي انت لبسه دي
: انت جايب مزز ي زين؟

 

 

زين بعصبية : أخرج برة يلا
زين بعصبية:قسما عظما ي خديجة أن متطلعي علي غرفتك و غيرتي الزفت ده هيكون في حساب تاني يلالااا
خديجة بخوف :يخربيتك ي بن ثريا ؟

فاطمه :انت يتزعق لي
زين بعصبية:مش شايفة لبسها والحيوان التاني داخل من غير ما يتكلم
ثريا :خلاص محصلش حاجه اهدي يحبيبي
زين ذهب ليكمل علي ذلك الشخص
…..
زين :انت ازاي تدخل البيت من غير ما تتكلم ها ؟
:اهدي يلا مكنتش اعرف انها تحت افتكرت فاطمه بس
زين بعصبية:حتي لو مين انا هولع فيك تعال
اعاااااا الحقيني ي فطوم
فاطمه :مالك ي بن الهبلة

 

 

:قلبي انتي تعالي شوفي زين هيولع فيا
فاطمة :تستاهل داخل زريبة ما تقول احم و ي اللي في دار
زين :خلاص و اخر مرة تحصل ي يوسف انك تدخل من غير ما تتكلم عشان البيت بقا فيه حريم فاهم
يوسف :من عنيا ينور عينا
زين بعصبية: اتلم بقا
يوسف :طب انا جعان و عوز اتعرف علي مرات اخويا
زين بعصبية:تعالي بقا اعرفك انا
(يوسف ابن عم زين و كان مسافر برة مصر و هو دكتور نفسي و بيحب زين جدا و هم الاتنين بيعتبروا بعض سند و ضهر لبعض )
…..
ثريا بخبث:من امته بنلبس كده يبت

 

 

خديجة باحراج: طنط فاطمه قالتلي البس كده واناغش زين هو لبسي وحش
ثريا بحب :لا قمر يروحي تعالي ننام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقاء الاحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى