روايات

رواية لا تتركيني الفصل السادس 6 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الفصل السادس 6 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الجزء السادس

رواية لا تتركيني البارت السادس

رواية لا تتركيني الحلقة السادسة

ساره/ والله حاسب بقه لحد يسمعك عن اذنك
ساره خرجت وسابت سليم مستغرب من طريقه
كلامها ومستغرب من نفسو هو ليه اضايق كده
سليم دخل العمليات وساره كانت معااه وكان واضح
انو مضايق منها وخلصت العمليه بنجاح بعد وقت
طويل جدااا
وساره راحت مكتبها علشان ترتاح شويه
ساره/ امير بتعمل اي هنا
أمير/ أنا خلصت من بدري ومستتيكي
ساره/ ياعم قولتلك مش هقدر
أمير/ ليه ياساره وهنا مفيش جدك علشان تخافي منو
ساره/ مش حكايه بخاف من جدي حكايه ثقه يادكتور
انا جدي واثق فيا وسمحلي اني اسافر فمينفعش
اكسر ثقتو فيا حتي لو مش هيعرف بس انا مش
هقدر اعمل كده
أمير/ والله كل يوم احترامي ليكي بيزيد اكتر عن اليوم
ال قبلو
ساره/ خلاص بقه سبني اروح احسن تعبانه
أمير/ طيب تعالي اوصلك بقه اظن دي مفيهاش حاجه
وبعدين انتي هتركبي تاكسي مع واحد غريب برضو
يبقي انا اولي
ساره لسه هترد لقت سليم دخل
سليم/ يلا ياساره
أمير/ دكتور سليم هو حضرتك تعرف ساره
ساره بسرعه/ دكتور سليم رئيس قسم الجراحه ياامير
سليم بغضب/ وابن عمها
ساره بصت لسيلم بصدمه
أمير/بجد مكنتش اعرف عن اذنكم
ساره/ بس خلي الموضوع ده سر بينا ياامير لو سمحت
أمير/ متقلقيش ياساره هبقي اكلمك علشان اعرف التفاصيل سلام
ساره / سلام
سليم بنرفزه/ تحبي اسبوكو لوحدكو شويه
ساره / انت ليه قولتلو اني بنت عمك
سليم/ ثواني والاقيكي تحت عن العربيه
سليم مشي وساب ساره مصدومه من تصرفات سليم
لمت حاجتها بسرعه ونزلت ورا سليم علي طول وركبت العربيه مع سليم وسليم مشي بسرعه
ساره/ ليه قولت اني بنت عمك
سليم/ انا حر اقول ال انا عايزو وقت مكون عايز
ساره/ انا مش لعبه في ايدك يادكتور
انت في الأول مرضتش تقول اني بنت غمك اتكسفت تقول كده زي ماكل ال حواليا كانو مش بيحبو وجودي
معاهم ودايما بيبعدو عني ودكتور وامير ال انت بتتكلم عليه ده اكتر انسان وقف جنبي في أوقات كتيير اوي
وانا بحترمو جدااا وهو عزيز عليا اوي هو بيفتخر بعلاقتنا قدام الناس كان بيدعمني دايما وواقف معايا
سليم بنرفزه/ اتكلمي عدل ولا يكونش امير ده حبيب القلب بتاعك ولما جيتي القاهره جه وراكي علشان ميفارقيش وتقضو اوقات حلوه سوا بعيده عن جدك ويخلالكو الجو بقه يادكتوره يامحترمه
ساره محستش بنفسها غير وهي بتصفع سليم
صفعه قويه
ساره بنرفزه/ انت مسمحش تقول كلمه في حقي انت فاهم ولا لأ
ساره مستنتش ان سليم يرد عليها ونزلت من العربيه
ودخلت الفيلا بسرعه ودخلت ؤضتها وفضلت تعيط
كتيير
سليم اضايق جدااا وفضل يلف كتير بالعربيه وفي الاخر
رجع البيت وكان الكل نام وراح ؤضتو وبعدين
افتكر شكل ساره وهي مضايقه راح خارج ورايح ؤضتها
سليم دخل ؤضه ساره وكانت نايمه منكمشه في نفسها
علي السرير بجسمها الضئيل وشعرها الدهبي ال مفروض جنبها علي السرير
سليم/ ساره
ساره/——-
سليم / انا عارف انك صاحيه
ساره فتخت عنيها المنتفخه من كتر العياط وبصت ناحيه سليم ومرضتش
سليم/ انا آسف
ساره بعياط/ آسف علي ايه ياسليم انت ضمرت حياااتي
انت لما اتجوزتني زمان وجدي قالي معارضتش بس انت
كان ممكن ترفض ومضمرش حياتي انا قضيت عشر سنين
الكل كارهني ده غير ال كان بيرمي الكلام ويهين فيه
ويقول ده سابك علشان معيووبه وال كان يبصلي بصات مش كويسه ولما اتكلم اطلع انا ال غلطانه من غير حتي متكلم ساعه جواز بنت عمي قالولي متحضريش الفرح
علشان الحوازه متبوظش كلهم راحو وانا اتحبست
في البيت مكنش حد بيكلمني خاالص غير ماما منال
اصحابي كلهم بعدو عني حتي لما دخلت الكليه محدش
كلمني لغايط لما دكتور امير اتهرف عليا وانا بتعامل معاه
زي اخويا بالضبط وهو مش بيتعدي حدود العلاقه دي
وتيجي في الاخر تتهمني وتهني بالكلام انت كمان
يااارب خودني وريحني يااارب
سليم حضن ساره جااامد وقال
-اهدي ياساره اهدي ومتقوليش كده
ساره بعياط/ محدش عايزني في حياتو
حتي جدي عايز يخلص من همي وخلاص
سليم / متقوليش كده ساره واهدي وانسي
كل ال بتفكري فيه ده وبعدين ده انتي
من اكفأ الدكاتره ال شوفتهم في حياتي
ساره / بجد
سليم/ اه والله ومحظوظ ال في حياتو ساره
ساره بصت لسليم وسليم بصلها ولاول مره تتقابل
عيونهم في حاجه نظره طويله قد تكون نهايه لعلاقه
بينهم وبدايه جديده لحياه بينهم
**************************
في المستشفي
ساره/هو في ايه ياامير
أمير بحزن/ بنت عريسها سابها يوم الفرح
فنتحرت
ساره/ طب هي كويسه
أمير/ لحقوها علي اخر لاحظه الحمدلله
بس طبعا البنت مش عايزه تشوف حد ونفسيتها
وحشه اوي ومامتها هتموت علشلنها
ساره/ طيب عن اذنك
أمير/ رايحه فين
ساره/ نشوفها
أمير/ بقولك مش راضيه تشوف حد
ساره/ماشي ملكش دعوه بقه
ساره راحه ناحيه ؤضه البنت وسليم كان نتابعها
في ؤضه البنت
البنت/ انا مش عايزه اشوف حد اطلعي بره
ساره/ انا ساره وداخله علشان ندردش سوا
مش علشان اعالجك خالص
البنت/انا مش هتكلم مع حد علشان محدش هيحس
بالي انا في
ساره/ مين قالك كده انا حاسه بيكي
البنت/ عمرك مهتحسي بال انا فيه جربتي
عريسك يسيبك ليله فرحك
ساره بإبتسامه بسيطه/ انا جربت جوزي يسيبني
من غير مايشوفني
البنت اعتدلت في جلستها وقالت/ بجد
ساره مسكتخ تقريرها من السرير قالت
=واتين اسمك جميل اوي ياواتين
واتين/ شكراً انتي بتكلمي بجد
ساره قعدت قدام واتين وقالت
=اه والله بجد وانا عندي ١٦ سنه كده جوزوني من غير مااشوف حد مين ال هتجوزو ده ومكنتش هقدر حتي
ارفض لاني من اصول صعيديه وكنت عايشه في الصعيد
واول مكتبنا الكتاب فص ملح وداب ومشوفتهوش تاني
عشر سنين استنيت بس مجاش
واتين / وعملتي ايه
ساره بضحك/ حاولت انتحر ويارتني معملت كده
واتين/ ليه بتقولي كده
ساره بأسف/ لما حاولت انتحر مكنش حد حاسس بيا
طبعاً قالو ان العريس عرف اني معيوبه وكتر خيرو
مشي من غير مايتكلم وميفضحنيش وانا علشان
خايفه انتحرت
واتين بصدمه/ بجد
ساره/, اه والله بس بقه ساعتها قررت اني ازاكر و
وأشد شويه علي نفسي لغايط لما دخلت كليه
الطب وبقيت دكتوره زي ناانتي شايفه كده
وده ال انا عايزاه منك بوصي لنفسك ياواتين
الحياه جميله وانتي جميله وبكره يجيلك
ال يعرف يقدرك كويس ال يسيبك سبيه
واتين بحب/ شكراً يادكتوره
ساره/ قولي ساره بس احنا اصحاب دلوقتي
واتين/ ربنا يباركلك ياارب
ساره/ هسيبك تستريحي شويه
واتين/ اوكي
خرجت ساره من ؤضه واتين بسرعه علي مكتبها
وهي بتداري دموعها علشان محدش يشوفهم
واول مدخلت سليم دخل وراها
ساره/ في حاجع ولا ايه
سليم/ انتي بتعيطي
ساره/ لا دي في حاجه دخلت في عنيا بس
سليم/ لا بتعيطي عليطي ياساره متخليش اكتر من كده
ساره / ابعد غني ياسليم خليك بعيد
سليم قرب منها اكتر
سليم/ ابعد عني
سليم قرب منها اكتر وحضنها جامد
سليم/ انا اسف ياساره اسف كل ال انتي في
ده بسببي انا
ساره/ متشيلش نفسك ذنب مش ذنبك
سليم/ لا انا السبب انب وافقت جدي ياساره
بس دي كانت وصيت ابويا امو يدفن وسط اهلو
وجدي شرط اني علشان ادفن ابويا لازم اتجوزك
مكنتش اعرف اني هسببلك الجرح ده ياساره
انا حقيفي اسف
ساره كنت لسه هترد عليها الباب اتفتح وكانت نسرين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!