روايات

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الحادي والعشرون

رواية لا اعلم من حبيبي البارت الحادي والعشرون

رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الحادية والعشرون

سمر… انا هقوم اقراء قران يمكن ربنا يستجاب لينا وتفوق
سحر… وانا كمان
محمود… انا هنزل طيب قعادتي مالهاش لزمه
سحر….. ايه اللي بتقوله دا لا طبعا اقعد
محمود… بكره هاجي هتيجي يا سمر ولا ايه
سمر…. لا انا هقعد مع سحر
هاجر….. انا مش هتحرك. من هنا
سحر… خاليك في اوضه هنا البيت وسع
محمود… لا عشان الشغل وانا هجي اطمن عليها بكره
سحر… اللي يريحك
محمود… تسلمي يارب يلا مع سلامه
كلهم… مع سلامه
سمر… احمد طيب هيجي علي هنا ولا عليك
محمود….. معرفش هو فين لو جه عندي هقولك وانتي كمان قولي لان برن مش بيرد
سمر… ربنا يستر العيال يكبرو يريحو دوله بيوجعونه عليهم
محمود… ربنا يصلح الحال السلام عليكم
كلهم وعليكم السلام ورحمه الله وباركاته
سمر وسحر. قاعدو يقراءو قران
وهاجر …. فضلت قاعده وبصه علي اوضه خلود مستنياها تطلع
ــــــــــــــــــ
احمد…. كان قاعد في مكان خلود بتحبه وهو البحر طبعا
احمد مع نفسها انا مفروض كنت اسمعها ازاي قولتلها كده اكيد دلوقتي هي كرهاني زاي كريم لان وجعتها ياتره هتسامحيني
انا غيرت عليكي انتي بتعتي انا ومن حقي انا مش قادره استوعب حد.غيري ليكي يارب انت عالم اللي جويا وعالم قد ايه بحبها اجعلها من نصيبي
ـــــــــــــــــ
كريم…. الو يا يحببيتي خلاص نص ساعه ونكون عندك
نوره….لا اصبر
كريم… في ايه
نوره… عايزك تجبلي فستان
كريم… هو بتاعك حصله ايه
نوره….لا مش ليا
كريم… انا مش فاهم حاجه
نوره.. هات فستان بس ويكون مقاسي
كريم… لا اله الا الله فاهميني طيب
نوره… هات بس ويكون علي زوقك
كريم…حاضر
مصطفي… ف ايه
كريم… عايزه فستان يكون علي زوقي واجبهولها
مصطفي… دا ليه
كريم… مش عارف نجبلها وخلاص
مصطفي.. مكانش يوم.دا علي فكره
كريم… بس ياض انجز
مصطفي….يارب انت عالم بيا
كريم ضحك عليه
مصطفي….بتضحك ليك.يوم
كريم…. هوومش بين
مصطفي…هووايه
كريم…اللي علي وشي مش مكفيك اكتر من كده
كريم ومصطفي ضحكو
ــــــــــــــــــــ
عماد…. اناس كلها جت وهما لسه
مني…لسه قفل مع نوره قالت مستنيا كريم وكلمته قالي انه رايحالها
عماد…. ربنا يسعدهم
مني….يارب
ــــــــــــــــــ
سحر… متقومي يا هاجر حاولي تخاليها تفتح الباب
هاجر… نايمه
سمر… وانتي عرفتي منين
هاجر…خلود لما بتفتح نور السهاره بتبقا عشان نايمه لكن نور الاوضه تبقا صاحيه
سحر…..اها بس انتي عرفتي منين
هاجر… انا بصيت من مكان المفتاح لقتها عمله كده
سمر…. ربنا يحفظكم ويرفع البلاء عنكم كلكم يارب
ـــــــــــــــــــ
كريم وصل هو ومصطفي وبعت الفستان وستنهم تحت
مصطفي شاف نوره فضل متنح…
نوره…ايه رد ال مش مفهوم دا ايه وحشه
مصطفي…بحبك
نوره اتكسفت….. شكرا
نوره… حلوه ولا لا
مصطفي…قمر يا قلبي
نوره فرحت
كريم… ماشاء الله يا قلب اخوكي
نور بخضه … ايه دا اللي في وشك دا
كريم… لا فكك متخافيش
نوره….ايه دا يا مصطفي
مصطفي.بضحك … دا اخوكي دا كان حبب يريح ضميره
نوره… انا مش بهزر
مصطفي… ولا انا
اسراء…. هو انه العريس المتشفلط ولا اللي واقف دا
نوره.ضحكت… لا المتشفلط دا اخويا كريم
مصطفي….وانا العريس اللي حظه زفت
نوره…. قصدك ايه
مصطفي….قصدي المفروض تاخدي بالك مني انا شويه وربنا انا العريس
اسراء همست لي نوره…. اهتمي بي شكله فعلا زعلان
نوره…. شكلك حلو
مصطفي…. وربنا انت اللي حلو يا حلو انت اخيرا يا جبله نطقتي
نوره ضحكت… اتلم
مصطفي…. ياختاي رجعانه تاني
كريم… مين دي
نوره…دي اسراء صحبتي
مصطفي…طب يلا نركب وهمس لي نوره… صحبتك منين
نوره.. حكتله
مصطفي…بس شكلها لطيفه
نوره….اها جدا
مصطفي…بس انتي موزه ايه الجمال دا
نوره….اتلم بقا عدي يومك علي خير
مصطفي… يارب يارب
نوره.ضحكت….
كريم…. اتفضلي
اسراء…. شكرا هو ايه اللي شفلطك كده
كريم… ميخصكيش
اسراء…واو انت قليل ال زوق
كريم…نعم
اسراء… نعم الله عليك يا عسل
كريم….نوره مين الهبله دي
اسراء…. احترم نفسك بدل ما اكمل علي الخريطه اللي في وشك دي يا عسل
كريم… الله ما طولك ياروح
نوره ومصطفي بيضحكو عليهم
مصطفي… يلا نتحرك بقا
،( نوره كانت لبسه فستان رصاصي مبين جمالها ومظبوط عليها وشعرها مفروض وميك اب تحفه وبين ملامحه ال جميله)
ـــــــــــــــــــــ
احمد رجع علي بيت خلود…
احمد… السلام عليكم
سحر… وعليكم سلام ايه يبني فينك
احمد… كنت في مشوار كده
سحر… ربنا يعينك
احمد.. ربنا يحفظك لينا يارب هي لسه مفتحتش
سحر… لا ونامت
احمد… طب كويس
سمر… متجرب تخبط يمكن تفتح
هاجر…سبوها نايمه وبكره نحاول
احمد… اها لان لو صحيت مش هتنام تاني
سمر.. اللي تشفه
ــــــــــــــــــــ
اسراءبصت لي كريم لقته متعصب منها….
اسراء…عارفه يا نوره انتي احسن من ناس
كريم…. هنلقح
اسراء.. اللي علي راسو بطحه بقا
كريم… بت انتي هضربك
اسراء… معايا حزام اسود
نوره….ايه دا انتي بتلعبي كاراتيه
مصطفي… دا بجد
اسراء….لا طبعا انا معايا حزام بجد
كريم.. انتي معتوها يا ماما
اسراء…. ماما مين يا شحت انت قال ماما قال
كريم…ايه يا نوره البلوه دي
نوره بضحك…. وربنا دي عسل
اسراء… تمر فيكي ال ميك اب واللهي
مصطفي… تسلم ايدك بجد
اسراء…. بالعكس خطبتك ملامحه جميل وراقيقه جدا
مصطفي… انتي هتقوليلي هي من غير اي حاجه زاي القمر
نوره….بصتله وفرحت
اسراء… اتعلم كتك الارف
كريم… انا
اسراء… ايوه اعمل زاي افلام كده تعجب بيا كده .وتفضل تقول كلام حلو اتلحلح كده يا جدع
كريم… انتي مجنونه
اسراء… جن لما يركبك يبعيد فاسد تخيلاتي اللي كنت بتخيلها
مصطفي ونوره مسخسخسن من الضحك عليهم
كريم… وانا مالي ب ام تخيولاتك الهبله دي
اسراء بصتله بقرف… وانا اللي نزله من علي سلم وتخيل بيمد ايدو ويتغزل فيا لانزل علي واحد وشه متشفلط وشايف نفسه وياريت شايف دا واخد بوكسين
كريم… كلمه كمان وهديكي واحده في مناخيرك الصغيره دي
اسراء… بجد
كريم… بجد ايه
اسراء… مناخيري صغيره
كريم من غير مايحس… اها جميله جدا
اسراء. وشها احمر… شكرا
كريم… ايه دا انتي بتتكسفي
اسراء بجعير… اها مش بنت
كريم….بجعورتك دي انتي وثقه من ردك
اسراء…. اها هو لزم اتسهوك
كريم…. اكيد دا ابتلاء
اسراء…. اها فعلا ابتلاء عشان يغفرلك ذنوبك اللي نطحت علي وشك
كريم….اقفلي بوقك دا اللي عمال ينزل قرف
اسراء… فعلا الكلام عنك قرف
كريم.بصلها وش لقي رد
نوره…مش قدره هموتتتت
مصطفي بيحاول يكتم الضحك…. وربنا ليقين علي بعض
اسراء…. بتضحك علي ضحكم
ـــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث عدا اليوم علي نوره ومصطفي احلي يوم وعلي كريم واسراء خناق طبعا ومامت نوره حبت اسراء جدا
احمد وخلود وهاجر اسؤء يوم عليهم كلهم بمعنا اصح
ــــــــــــــــــــــــــــ
احمد نام برا صحا علي صوت اذان الفجر قام يصلي سمع صوت باب الاوضه بيتفتح
احمد بص علي الاوضه بتاعت خلود…
احمد…. خلود
خلود يجي ترجع
احمد جري عليها قبل متقفل الباب
احمد …بقولك استني
خلود حاولت بس هي مافهاش طاقه ضعيفه جدا معرفتش تقفل الباب
احمد… انا مش قولت استني
خلود بص في الارض……
احمد… بكلمك علي فكره
خلود…….
احمد رافع راسها لي ….. بصه في الارض ليه
احمد لقه وشها ازرق وتحت عنيها اكني بقالها سنين منمتش.
احمد اخدها في حضنه …. اسف
خلود…..
احمد… عارف اني مفروض اسمعك وافاهم ايه اللي حصل بس انتي وجعتيني ليه خبيتي ليه محكتيش وعرفت من حد غريب
خلود عياطت ….
احمد…. بطلي كفايه عياط
خلود…..
احمد… ردي عليا لو بتحبيني
خلود…. بصتله وسكته
احمد… مش بتحبيني يعني
خلود بشقه من العياط…… انت عارف انا بحبك قد ايه
احمد…. اهدي طيب عشان خاطري اسف بجد اسف
خلود بصت في الارض وفضلت تعيط…. انا مش وحشه واللهي انا عارفه اني غلط بس مش زاي ما انتم شايفني واللهي ندمانه وعارفت غلطي
احمد… لا انتي مش كده واللهي ولا عمري هشوفك كده انتي احسن واجمل بنت في الدنيا وانضف قلب شوفته هو اللي انسان زباله وميستهلكيش انا كان نفسي اموت مش اضربه
خلود بعدت عن حضنه…. ايدا انت ضربته
احمد اضايق حسه انها لسه بتحبه…. اها
خلود فضلت تبص في احمد ودور علي اي جرح….انت كويس عملك حاجه
احمد بصلها وفرح انها خافت عليه مش علي كريم…. متخافيش اديته علقه تعرفه انتي مين بحق
خلود…. مد ايده عليك اسفه انا سبب
احمدد…. مدتهوش فرصه يمد ايده
خلود… وانت عملت كده ليه
احمد… مقدرتش استحمال منظرك وانتي كده واحد.زاي دا يخليكي كده وانتي انضف منه واحسن منه مش هواللي يتكلم عليكي
خلود بعياط….انت شايفني زايه صح
احمد…امي اللي كانت متربيه معايا اوانا اللي ربيت امي
خلود…..
احمد… يا اخرت صبري بطلي عياط انا عمري ما شوفتك كده انا وقتها قولت كده من عصبييتي ان اعرف من حد امتا كان في موضوع اعرفه من غيرك
خلود… انا ماعرفش عملت كده ليه كان عقلي فين اساسا
احمد….محدش فينا مش بيغلط كلنا بنغلط انا كمان غلطان المفروض ابقا سند مش اكمل عليكي
خلود…. اكيد انت مش طيقني
احمد… اها عشان مش عايزه تبطلي عياط
خلود…. اسفه
احمد… انا اللي اسف
خلود…
احمد… خلاص بقا انتي عارفه في بنت بحبه
خلود حسه انها اضايقت… بجد
احمد… اها اعارفها اكتر من نفسي جدعه وطيبه ومحترمه وهبله يعتبر انا اللي مربيها عارف كل حاجه عنها تصرفتها هتعمل ايه متعملش ايه وانتي عمرك ما تعملي حاجه تخليكي حاجه غلط وتتمدي فيها بالعكس علطول بتتعلمي من غلطك وتحولي كمان تصلحي انتي اجمل بنت شافتها عيني
احمد اتنهد… وهتفضل احسن بنت في عيني
خلود… مش زعلان مني
احمد….مش بقدر
خلود…. هو انا ربنا غضبان عليا عشان عملت كده
احمد…. ربنا مش غضبان عليكي ربنا عايزك تقربي منه اكتر وبيحبك علي فكره لان انتي اول حاجه فكرتي فيها رضا واللي بيبقا عايز يراضي ربنا ربنا بيحبه وبيراضي هيراضيكي ويعوضك بس انتي قربي اكتر
خلود حضنته…. ربنا يخليك ليا
احمد…. يارب وميحرمنيش منك ويبعد عنك اي مكروه
احمد مسح دمعها… كفايه بقا كده وواحدي لله
خلود…. لا اله الا الله
احمد… ماوحشكيش ال ايس كريم
خلود ضحكت..مينفعش دلوقتي احنا ال فجر
احمد. غمزلها… مش معاايا الكلام دا قومي خدي دوش كده والبس وصلي ويلا ننزل
خلود… دلوقتي
احمد… اها يلا بقا
خلود…حاضر
احمد… تعالي اساعدك
خلود…متخفش بقيت احسن
احمد…. لو احتاجتي حاجه انا قاعد بره هصلي واستناكي
خلود… حاضر
احمد باسها من راسها… متتاخريش
خلود…ربنا يحفظك ليا
احمد… ويحفظك يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــ
خلود خلصت ونزلت هي واحمد
احمد… تحبي تاكلي ايه
خلود… مش عوزه
احمد… ام بقص بتصبح عليكي
خلود … مش جعانه
احمد… وابو ترتر بيبعت تحيا
خلود ضحكت… مش كانت ام ترتر
احمد…. لا دي سيبه لما تقولي ماليش نفس
خلود ضحكت جامد… انت عامل احتياطتك
احمد…. عيب عليك يسطا دا احنا اللي مربينك
خلود… بس بجد اناا
احمد قطعها…. بصي هتاكلي فا اجبلك اكل اللي انتي عايزه وتاكلي بمايرضي لله ولا اجبلك اكل انتي مش عايزه وتاكلي بما لايرضي الله
خلود ضحكت… انت نفسك في ايه
احمد… نفسي اشوف ضحكتك دي دايما علي وشك ومشوفكيش زعلانه تاني
خلود عنيه دمعة….
احمد….ياختاااااي يابنتي انتي مخزنه المياه دي منين
خلود… خايفه تبعد انا وجعي علي كلام كريم ليا ولا يجي حاجه علي وجعي من انك تفكرني كده او منتكلمش تاني انت كل حاجه اب واخ وسند كفايه انك عارف اني مش كده والقيك شايفني كده
احمد….. خلاص بقا نقفل علي موضوع دا والو عليا مش هبعد قاعد علي قلبك ياختي مش متعتع المهم هناكل ايه الله يكرمك
خلود مسحت دموعه بطفوله…. عوزه برجر وبطاطس يامه وشيبسي وحواوشي و عصير قصب وكاتشب يامه اووي وايس كريم ونسكافيه وشكولاته وايس كريم تاني
احمد…. متاكده انك مش جعانه
خلود.. ما انت جمبي لزم نفسي تتفتح
احمد… ياشيخه
خلود… خلاص متجبش دا انت نتن
احمد… انا نتن
خلود.. اثبتلي انك مش نتن وهات
احمد… ياشيخه شايفني عيل ال هو انت شاطر لو جبت المياه دي من هنا
خلود ضحكت…. ماشاء الله شاطر
احمد.. هبله خاليكي هنا هروح اجيب
خلود…. لا عوزه اجي معاك
احمد… انتي مش قدره تتحركي
خلود… مش عوزه ابقا لي واحدي تاني
احمد فاهم انها مش عايزه تبقا للي واحده عشان متفكرش تاني ولا تحس ال احساس اللي هي حسته لما بعد عنها
احمد…. اشطا يلا
جبه الحاجات
احمد.. بتاكلي براحه كده ليه متخفيش مش هحسبك
خلود… اخافه الاكل سخن
احمد… اها وانا بقول ال راقه دي منين
خلود… بس بقا عوزها استكنيس وانا باكل
احمد ضحك علي منظرها
ـــــــــــــــ صباح الخير
سمر… صباح النور
سحر….يلا قومي عقبال ما صحي العيال
سمر… حاضر
سحر…يحضرلك الخير يا حببتي
سحر.. جوجه يلا يا قلبي اصحي
هاجر… صباح النور يا خالتو
سحر… اومال فين احمد
هاجر…. نايم برا
سمر… ايدا خلود مش في الاوضه
سحر… ولا احمد
هاجر…. اصبرو هتصل بي
ــــــــــــــ
احمد… الو
هاجر… انت معاك خلود
احمد… اها
هاجر… انتو كويسين
احمد… اها متخافيش هنتمشا شويه وهنيجي.
هاجر… هي عامله ايه دلوقتي
احمد… بقت احسن يلا باي بقا
هاجر… يبقا بقت كويسه ما انتو مش بتتقلبو كده عليا ال لما تتصالحو كتكم نيله
احمد ضحك… الله اكبر وانا اقول مالنا اتاري عينك
هاجر بتضحك…. علي ايه ياموكوس منك ليها سلام يا خويا
احمد بضحك…سلام
خلود… في ايه
احمد…هاجر بترخم
خلودضحكت… عوز ايه جيلاتي بقا
احمد…من عيني
خلود…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى