روايات

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الثاني والعشرون

رواية لا اعلم من حبيبي البارت الثاني والعشرون

رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الثانية والعشرون

سحر… ايه مع احمد
هاجر… بيتفسحو يا خالته متخفيش
سمر… وربنا ما عندهم دم يعني ينكدو علينا وينزلو ويتفسحو في الاخر
سحر بضحك وبصت لي سمر… معرفناش نربي
سمر بضحك… اها واللهي
هاجر… الله طب وانا ماللي اللمبي
سمر… اتنيلي
سحر اخدتها في حضنها…. انتي عسل يا قلبي
هاجر…. يا جماعه وربنا الست دي امي
سحر ضحكت
سمر…. بطلي للماضه وقومي عملي الفطار سحر…. لا عيب انا اللي هعمل
هاجر…. خالتي بلا عيب بلا خيب اتكلي علي لله انتي والحجه اللي شكه انها هي اللي خالتي واقعدو في البلكونه وانا هجبلكم الاكل
سمر…فين الشبشب
هاجربضحك…. دا انتي قفوشه اووي يلا بقا لان متحمسه دلوقتي اعمل انا ونقعد في البلكونه ال حلوه دي يلا
سحر بضحك… ماشي يا قلبي
ــــــــــــــــــ
احمد…ايه عجبتك
خلود… جدا جميله اووي
احمد…. هجبلك منها واحنا مروحين
خلود… وربنا راجل عسل
احمدبضحك… تسلم يسطا
خلود… حبيبي يا ابو الصحاب
احمد…. يلا نروح
خلود….تعال نتمشا في شارع شويه
احمد….بت فاكره لما كنا بنغني
خلود… اها
احمد… ايه رايك نغني
خلود… كلام بيني وبينك عوزه اروح
احمد…ليه
خلود…. عوزه كده
احمد…. ايوه ايه
خلود….عوزه اروح الحمام يا متخلف
احمد…بصلها وسكت
خلود…ايه
احمد… متقولي حمام ايه ال عوزه وكده وقلدها
خلود… اعرف واحد وهو صغير مكانش بيقول
احمد…احم احم.خلاص
خلود… دا حتي في مره عملها علي اول الشارع
احمد… خلاص
خلود.. ومره تاني
احمد…خلاص خلاص استري يا فضيحه انتي
خلود….ايوه يلا نروح
احمد…حاضر طيب مافي كافيه اهو
خلود…. ما انت عارف بقرف
احمد…ماشي كنت هوديكي الملاهي.
خلود… لا عشان تعبانه بجد
احمد… خلاص تتعوض
خلود…. ينفع اقولك حاجه
احمد… اممم مخبيه ايه
خلود… لا
احمد… امال ايه
خلود…. اوعدني مهما حصل مش هتبعد
احمد بصلها وندم انه حط في قلبها انه ممكن يبعد…. محدش بيبعد عن حياته وصحابه واهله
خلود…وعد
احمد…وعد
خلود ضحكت ومسكته من خدوده….. وانا وثق بس بطمن
احمد…دا انتي بارده
خلود…شغلنا اي حاجه
احمد…. بيدور عشان يشغل
خلود….سييب دي بحبها
احمد ضحك وبيغني صوت عالي تقريبا مسموع للي حواليه …. شباك الجدعنه عشان اروحله ياناس شقيت
فجاة اما وصلت ليه طلعت في الاخر عبيط
مكتوب عليه سراب ممنوع الاقتراب
وقالولي احنا في اجازة والجدعنة بتشح زيت
خلود بنفس طريقه…. الحظ والمحبه كانوا تقريبا في بيتنا
والدنيا غاويه تجيب في ناس تقل من قيمتنا
جدعان في الكلام الناس دي مش تمام
مشروع ومني خلاص فشل
شكرا سلام
احمد وخلود… سلام سلام سلام اللي يغور عادي زي بعضه كله مع السلامه
احمد… اللي يفارق يفارق كل واحد ونيته
انا مش ضابط مرور عشان اقفله في سكته
خلود…. بقي كله مش سليم علي الكوكب ده حزين
ارزقنا يارب بنيزك ياخد صنف الغدارين
احمد. ….. ويا دنيا خفي حبه وجعك سمع في جمبي
النكش مش سايبني طلع عين اللي جابني
خلود… ادي الامان لمين ما بقيتش عارف ابدا
دي ارض بقيت مخيفه مش لاقي فيها مبدا
خلود واحمد… سلام سلام سلام اللي يغور عادي زي بعضه كله مع السلامه
خلود واحمد… مين قال الفقر عيب الفقر شامة وخشوع
ده في ناس معاها ياما وبك شبعه بعد جوع
في ناس هتكون عاوزاك لو مصلحتهم معاك
النوع لو قابلته انهشه
احمد وخلود.ضحكو
خلود….بحبها اووي
احمد…. وانا كمان صحيح انا كنت عايز اجيب حاجات بصي هوصلك ورجع اجيب
خلود…. لا هجي معاك
احمد بضحك…. مش كنتي كده
خلود…. بطل برود يلا
احمد وبيغمز…. ماشي يا يا كده
خلود…هديك واحده في مناخيرك
احمد….ياشيخه اتنيلي انتي مش قدره تهشي دبانه
خلود… افوق بس
ــــــــــــــــــــ
سحر….الباب بيخبط تلاقيهم جم
سمر… اها قومي يا هاجر افتحي
هاجر… حاضر
سمر…. يحضرلك الخير
هاجر….دا بابا يا ماما
محمود… السلام عليكم
كلهم… وعليكم السلام ورحمه الله باركة
محمود…ايه دا هو احمد مش هنا دا مجاش الشركه قولت هلاقي هنا
هاجر…. لا هو وخلود نزله من بدري مع بعض
محمود… ايه دا خلود فتحت طيب هي عامله ايه
سحر… مش عارفين بس كلمنا احمد وطمنا عليها
سمر…. ان شاء الله خير
محمود…. مدام مع احمد اطمني
هاجر…. ايه ياجماعه هو انا كيس جوافه
محمود… دا انتي ال في قلبي
هاجر… ايه دا لا لا بس لتغر
محمود…. اتغري يا قلب ابوكي براحتك
هاجر حضنته…..وربنا انت احلي حاجه ربنا كرمني بيها
سمر بصتلها
هاجر… وماما طبعا وخالتو اللي رافعه معنوياتشي
هاجر بهمس لي محمود. بس انت الغالي اعسل
كلهم ضحكو عليها
ـــــــــــــــــــــ
مصطفي… الوووو مراتشي حببتشي
نوره…. ايوه عايز ايه
مصطفي…. بحبك
نوره….وانا كمان بحبك
مصطفي…ايه احلفي
نوره ضحكت… ايه في ايه
مصطفي…. انتي قولتي ايه
نوره…بحبك
مصطفي…. ياختااااي وربنا انا اللي بموت فيكي
نوره.ضحكت…. ربنا ميحرمنيش منك
مصطفي…. اومال كان فين دلع داوكله
نوره… عشان مكانش ينفع لان مش متجوزين
مصطفي… انتي عارفه انا متاكد ان ربنا بيحبني
نوره…. ونعمه بالله بس ليه
مصطفي…. عشان رزقني بيكي
نوره… ربنايحفظك ليا يارب
مصطفي….ويحفظك ويجعلني زوج صالح ليكي يارب
نوره… يارب وتتقي لله فيا
مصطفي… هو انا ليه حسيت اني بضربك او بخونك في ايه يامه
نوره ضحكت….. اتلم معرفش لقيت بقولها عادي
مصطفي…. هنعديها يا قلبي
نوره…. روحت فين انبارح لما روحت
مصطفي… انتي سالتي ورديتي علي نفسك ماشاء الله
نوره…. تصدق انا غلطانه اقفل
مصطفي…بضحك سلام
ـــــــــــــــــــــ
كريم… العروسه عامله ايه
نوره…. بخير يا قلبي وانت
كريم…. بخير طول ما انتي بخير
نوره… يارب دايما
مني…. بتعملو ايه
كريم…. مافيش لسه جي
مني…. صحيح ينوره انتي معاكي رقم اسراء
نوره….اها ليه
مني….. متعزميها تتغدا معانا
نوره….اشطا
كريم… دي بارده
مني….بس عيب كده دا انت امبارح كنت عايزه اكمل عليك البت عسل
كريم…. عسل قصدك بصل
مني….اسكت انت رني يلا
نوره كلمتها واسراء وافقة بعد محيله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد. وخلود…… السلام وعليكووووووووو
كلهم…… وعليكووالسلام ورحمه الله وباركاته
سمر….. كنتو فين كل دا
احمد… اتمشينا وتغدينا برا
هاجر… خيانه
خلود…… اتنيلي
هاجر حضنتها…. ياجزمه وحشتيني
خلود… مالحقتش بس اشطا وانتي كمان
هاجر… بجد ربنا ما يجعل يوم ونتفرق ونفضل سند لي بعض
خلود… يارب
سمر… ابعدي عايزه احضن البت
خلود بضحك… تعال جو حضن اخوك افوزز
سمر ضحكت … بصي البيت وحضنها ربنا يحفظك يا قلبي
خلود… ربنا يخليكي ليا يارب
سحر… وانا
خلود … انت الحب والبوب والاسد والادوب
سحر… يا بكاشه وحضنتها ربنا فرحني بيكي واطمن عليكي ويبعد عنك اي مكروه يا حببتي
خلود… بحبك
سحر… وانا كمان يروحي
محمود… وبابا مالوش حضن يعني
خلود… لا دا مش حضن بس دا ياخد. بوسه
خلود باسته من خدو وحضنته…. عامل ايه
محمود… انتي اللي عامله ايه يا حبيبيتي
خلود… الحمد الله
محمود… كنت عايز اتكلم معاكي بخصوص الموضوع
خلود…. بلاش مبقاتش عوزه حاجه
محمود… بس انتي وافقتي تقبلي
خلود… غيرت رائي
محمود… بصي يا بنتي انا مش هضغط عليكي ماصدقت اشوفك بتضحكي بس عشان انا قولتلوواني هشوف وقت وهقوله فا قبلي وخلاص
خلود… تمام
احمد كان وقف بيسمع ومن جوه نار في قلبه
محمود… خلاص بكره باذن الله اي رايك
خلود… عادي
محمود… خلا ص بكره باذن الله
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
نوره….نورتي يا سوسو
اسراء…. بنورك يا قلبي
مني… عامله ايه يا حببتي
اسراء… بخير يا طنط
مني… طنط ايه قوليلي ماما
اسراء ابتسمت
نوره… مالك
اسراء ماما متوفيه
مني… الله يرحمهاطيب ياستي انا مينفعش يعني
اسراء… ابدان بالعكس انا حسيت انها انتي
نوره… الله يرحمه الباركه في باباكي
اسراء… بابا وماما متوافين
نوره… اسفه بجد
اسراء…. عادي ولايهمك انتي متعرفيش يا قلبي
مني… طيب ليكي حد عايشه مع مين
اسراء…لا ماليش حد بس عندي جارتنا بتعتبرني بنتها واهو عايشه
مني… لا انتي بنتي بجد انا قلبي ارتاحلك جدا
اسراء… ربنا يخليكي يا طنط
مني…قولنا ايه ماما
اسراء… ماشي يا ماما
نوره… اشطا تعالي بقا نقعد في اوضه بتاعتي عقبال ما ماما تعمل الاكل
اسراء… تمام بس ماما مش محتاجه اساعدك
مني… لا اسالي نوره موتي وسمي حد.يعمل حاجه
اسراء ضحكت…. لا وعلي ايه انا طلعه
ـــــــــــــــــــــــــــ
احمد.. كان قاعد في البلكونه
خلود… اللي سرحان
احمد بصلها وابتسم
خلود…. مالك
احمد….شوية مشاكل
خلود….احكيلي
احمد…. مش هتعرفي
خلود…. مالكش في احكي
احمد… موضوع كده مش لقي لي حل فكك بقا
خلود بهزار… ايه دا انت بتتخلق عليا لا بقا ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض في
احمد بعصبيه … محدش هياخدك
خلود…. ايه داوفي ايه بهزر
احمد… مش بحب الهزار دا
خلود بصتله…. ومن امتا كان في هزار بتحبه ولا مش يتحبه ولا يكش امي اديتك ورك زياده هتعيش دور انك البوب ياض
احمد…. خلود ابعدي عني دلوقتي عشان متعصبش
خلود… انت متعصب اساسا بس ولو قاعدلك كده ولو متلمتش هنادي هاجر وستحمل بقا
احمد. …. ياريت تفضلي
خلود ضحكت…. انفصام دا عموما من عونيه يا كبير قاعدلك
احمد…. قومي يلا اعملي شاي
خلود…لا حول ولاقوة الا بالله انت عبيط يبني عنوما لا نسكافيه ايه رايك
احمد… اي حاجه
خلود….لا معندناش اي حاجه
احمد حدفها بالمخده… امشي
خلود… علي فكره ممكن ازعلك
احمد…. العبي بعيد يا ماما
خلود… احيه اهااأا
احمد…. مالك
خلود…. بطني اهاااا
احمد…. بقرب منها
خلود راحت عضه جامد
احمد… يخربيت شكلك سيببي ايدي
خلود…
احمد… يبنتي سيبي
خلود….
احمد مسك مناخرها لحد ما سابت
خلود… انت متخلف كنت هتكتم نفسي
احمد…. انتي كمان اللي بتشتمي يابجحه
خلود… وربنا ما هسيبك
احمد. … يابرودك. بطلي بدل ما اديكي بالقفا
خلود. كانت عماله تقرص في
احمد…. يبنتي اتلمي بقا
خلود…. اتاسف
احمد….نيها ها هاهاها روحي العبي بعيد
سحر… خوخه كلمي ياباباكي
خلود… حاضر وبصت لي احمد. هشوف بابا واجي انفخك
احمد… اتلهي
ـــــــــــــــــــ
خلود.. نعم يا بابا
محمود… انا كلمت ناس وجاين بكره باذن الله
خلود… برضو يا بابا
محمود…. ياستي شوفي وخلاص عشان انا ادتهم كلمه وياستي لو محصلش قبول خلاص مش هفتح معاكي اي كلام في موضوع
خلود… حاضر
ـــــــــــــــــــ
عند نوره
مني… يلا يا بنات الاكل جاهز
نوره…يلا يا قلبي
اسراء…. حاضر
قاعدو كلهم علي السفره
عماد… اهلا يا بنتي
اسراء… اهلا بحضرتك يا عمو
كريم… ايه الادب دا
اسراء…. وترجع تزعل بص في طبقك
كريم… مين دا اللي يزعلني يبتاع انتي
اسراء…. يبني طب خاف وتعالي عشان مش لقي مكان في وشك سليم
كريم….. ايه يا بت الخفه دي
اسراء.. من بعد ما عندكم يا ظريق
مني وعماد بيضحكو… خلاص بقا
نوره…. وربنا انتي عسل
اسراء… انتي اللي زاي القمر
مصطفي دخل… طيب انا ايه
نوره ضحكت.. انت تقعد تاكل وتتلم
مصطفي ضحك… ازايك يا عمي وباسه من راسه لان بيعتبره زاي باباها
عماد…. الحمد لله يا حبيبي انت اخبارك ايه
مصطفي..الحمد الله
مصطفي… ازايك يا امي وباسها من راسها وايديها
مني بهزر… الحمد الله يا جوز بنتي وابني وحبيبي ونور عيني
مصطفي بهزار… خدي قلبي يامه خدي مش عايزو
مني… لا بنتي واخده من زمان
نوره اتكسفت…
مصطفي…. اخس انتي هتسيحي دا سر
عماد…. ضحك طب كول يلا
كريم… ال ما قولت اي حاجه يا عجل ليا
مصطفي بصله… ازايك يا اسراء عامله ايه
اسراء…الحمد الله وحضرتك
مصطفي…. الحمد الله وايه حضرتك دي انا زاي اخوكي قولي استاذ مصطفي
اسراء ضحكت….
مصطفي… بجد انا اخوكي يعني لو حد ضايقك قوليلي وبص علي كريم
اسراء…. لا متخفش اختك قدها
مصطفي… جدعه وضحك
كريم…. استغفرالله العظيم
مصطفي… من كل ذنب عظيم
كريم… مالك قلب ليه
مصطفي… اصلك واطيه رواحت وسبتني
كريم…. يبني كان في شغل اخر سكشن برا الكليه
مصطفي… مفروض تقولي
كريم… اناقولت هتبقا عارف
مصطفي… ليه بشم علي ضهر ايدي
كريم… معلش بقا
مصطفي…. تمام
ــــــــــــــــــــــــ
سمر… انا هروح بقا
سحر… خاليكي قاعده ما ناس جي بكره
سمر… متخفيش هاجي
سحر… وليه تروحي بقا اقعدي لووبتحبيني
سمر… خلاص
هاجر… انا رشقه هنا
سمر… الله يكسفك
سحر…. قلبي انتي
هاجر… ايه دي خالتو عادي
خلود… في ايه
سحر.. مافيش يا قلبي محمود قالك ايه
خلود… مافيش كان بيقول ناس جاين بكره وكده المهم هاجر عوزكي
هاجر… اشطا تعالي نعمل نسكافيه وندخل جوه
احمد…ماما انا ماشي
سحر… ما تبات يبني
احمد… عشان في شغل بكره والنهارده مروحتش الشركه
خلود…. يعني مش هتيجي بكره
احمد… بصلها يمكن مجيش
خلود… ام بقص ازاي لا طبعا
سحر…. مينفعش واللهي ازعل
احمد… هحاول
خلود… لا مستنياك عشان خاطري
احمد…. حاضر
محمود…سلام
خلود…. احمد هزعل لو مجتش
احمد….حاضر
ــــــــــــــــــــــ
هاجر…. ها كنتي عايزني في ايه
خلود…. كنت عوزكي تيجي معايا بكره بدري نشتري حاجات
هاجر… اشطا
خلود… بقولك في حاجه غريبه حصلت
هاجر… مش فاهمه
خلود… احمد
هاجر… ماله
خلود……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!