روايات

رواية قلب على الطريق الفصل الثاني 2 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الفصل الثاني 2 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الجزء الثاني

رواية قلب على الطريق البارت الثاني

رواية قلب على الطريق الحلقة الثانية

هند :والله حرام عليكم
منال :ماتتخمدي بقي ..
هند :حاضر
هند انت ليه بتعمل كده ترضيها علي اختك ترضيها علي بنتك ليه بتبيعو قلبي ليه مليش اختيار ليه مليش احب واتحب بتبيعوا فيا اشمعنا اخترتني انا ليه دفعت مبلغ زي ده (بصراخ)لييييييييييييه
مجهول :انا معملتش حاجه هما الي جابوكي ليا ودفعت عشان انتي تستحقي طب لي جايه تلوميني انا مالي روحي كلمي اهلك اللي باعوكي وعايزين اكتر فيكي فين امك و ابوكي هه فين
هند:ماتوا اهلي ماتوا عايز اكتر ودول الي باعوني مش اهلي دول مجرمين وكلكو هتتحاسبو والله العظيم هتتحاسبو علي الي انتوا عملتوه منك الله انت وعمي ومرات عمي منكوا لله
مجهول :كل الكلام ده ماثرش فيا دي حاجه تخصك واوعي تكوني مفكره اني هرحمك
هند:مش هتقدر تعمل حاجه لاني هموت نفسي وراحه عشان تحدف نفسها من الشباك
وفجاه صحت من النوم وهي بتعيط يارب ليه ليه تعمل فيا كده استغفر الله وقامت عشان تتوضي وتصلي
عند هناء وشاكر
هناء :هند شكلها صحت!!
شاكر :تب اعمل اي ما تصحي ولا تولع
هناء :في اي انت مش طايق مني كلمه ليه
شاكر :هو انا نقصك انتي عايزه تتخنقي علي الصبح
هناء :خلاص معتش مكلماك
شاكر :هو انتي كل صبح تعملي كده
ولسه هناء هترد تلفون شاكر رن
شاكر : الوووو يا باشا صباح الخير
مجهول :اي يا شاكر بقولك انا كنت عايز هند عشان اكشف عليها اشوفها بتخلف ولا لاه
شاكر :من عيني يا باشا عايزها امته بس عايز اقولك متقلقش هتبقي بتخلف دي بنت اخويا وانا عارفها
مجهول :ماشي يا شاكر تبقي جاهزه علي الساعه ٢ كده انشاء الله يا شاكر تكون بتخلف
شاكر : ماشي يا باشا من عيني هتكون جاهزه طب انت هتديني الفلوس امته
مجهول : يوم كتب الكتاب ده لو طلعت بتخلف سلام عشان انا ورايا شغل
شاكر:سلام يا باشا
منال :في اي هو كان بيقول اي
شاكر :مش انتي قولتي مش هتكلمين عايزه تعرفي ليه
منال : يا شكشك متقول في اي
شاكر: عايزه البت عشان يكشف عليها يشوفها بتخلف ولا لاه
منال :ماشي اروح اقولها ……!
شاكر :استني مش تعرفي الساعه كام لاول
منال :نسيت الساعه كام
شاكر: ٢هيجي ياخدها
منال :طيب هروح اقولها
منال راحت عشان تقول لهند و بتخبط علي الباب
منال : يا هانم افتحي
هند : عايزه اي مني
منال : ما تفتحي يابت هو انا هكلك
هند : طيب هفتحلك
هند قامت عشان تفتح الباب
عند :عايزه ايه
منال : اجهزي عشان عريسك هيجي ياخدك الساعه ٢
هند :هو مش انتوا قولتوا يوم الخميس
منال :لاه زي ما قلتلك بس هو عايزك تخرجي معاه
هند : محسسني اني وخداه علي حب عشان نخرج مع بعض
منال: ما تخلصي هو كل حاجه عندك استفسار؟؟
هند : تب هو اسمه اي !؟
منال :تصدقي والله ماعرف ولا حتي عمك قالي استني هروح اساله
راحت منال عشان تسال شاكر
منال :شاكر يا شاكر هو العريس اسمه اي
شاكر : طب هو انا اعرف منين انا بقوله يا باشا وعمري ما سألته
منال بصدمة:يامصبتي متعرفش اسمه بجد
شاكر:يا بنتي وانا اعرف اسمه ليه!…منال :خلاص ياخويا مش مهم
جت الساعه ١.٥
شاكر :منال روحي شوفي البت خلصت عشان هيجلها كمان نص ساعه
منال : ماشي والله انا متمرمته مع البت دي والله لازم اخد نص الفلوس
شاكر: ده عند ام*ك لما تاخدي نص الفلوس ده انتي بتحلمي
شاكر:روحي ياله شوفي هند خلصت ولا لاه
منال راحت عشان تشوف هند كانت هند لسه بتلبس
منال :بتخبط علي الباب يا هند افتحي
هند: لسه بلبس ازاي افتحلك ياعني
منال :طب ياله عشان لسه نص ساعه
هند :طيب ماشي
هند قاعده تعيط وخايفه ومش عارفه تعمل اي
هند:يارب اموت واخلص بقي انا تعبت
عدي نص ساعه وجت الساعه٢
عند منال وشاكر
رن تلفون شاكر:الووو يا بيه
مجهول :هند خلصت ولا لسه
شاكر: خلصت يا بيه تقابلك فين
مجهول : انا تحت البيت خليها تنزل
شاكر :ماشي يا بيه
شاكر:منال روحي قولي لهند تنزل
منال :طيب
منال بصوت عالي :يا هند يا هند
هند:اي يامرات عمي
منال:ياله عشان البيه واقف تحت
هند بخوف وارتباك:ماشي انا هنزل
منال :ياله ياختي واوعي تبوظي الدنيا
هند: ماشي متخافش
هند لبست الجزمه ونزلت وفجأة ********

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب على الطريق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى