روايات

رواية قلبي متيم به الفصل الثالث 3 بقلم دعاء منتصر

رواية قلبي متيم به الفصل الثالث 3 بقلم دعاء منتصر

رواية قلبي متيم به الجزء الثالث

رواية قلبي متيم به البارت الثالث

رواية قلبي متيم به الحلقة الثالثة

بسم الله نبدأ
.
مازن بقهر ع إلى حصل : انا اتنصب عليا يعمى من مراتى
رودينا: بتقول اييي اتنصب عليك ازاى ي مازن
مازن: زيي ما سمعتى يرودينا انا اتنصب عليا
رودينا: ازاى انت يتنصب عليك ده انت بتفهمها وهى طايره وبتتجوز من غير متعرفنا طب ازاى
محمد : اهدى يرودينا ونفهم منه اى إلى حصل احكى يمازن احكى يبنى فهمنا إلى حصل
مازن : حاضر يعمى هحكى
رودينا : اها احكى ي استاذ مازن احكى
مازن : الحكايه بداءت لما روحت اول سنه هناك وظفت سكرتيره معايا اسمها جنات شويه بادبها واحترامها احبها وهى قال بتحبنى
وبعدها بشويه اعترفتلى هي انها بتحبنى وانها عارفه ربنا وليها ف الدين وطلعت ولا بتحبنى ولا تعرف حاجه عن ربنا شيطانه خدعتني
كانت عملانى زي البنك المتحرك معاها كل حاجه هات هات شويه شويه بدا يبان جشعها وطمعها وكل حاجه وحشه فيها وطلعت متفقه مع شركه وخسرونى كل حاجه وطلبت منى الطلاق واخدت كل حاجه ليها .
محمد : كل دا يحصل وانا معرفش حاجه يمازن كل دا
رودينا: انت غبي يمازن عبيط يعنى م عارف دى مين ولا تعرف عنها حاجه تب ازاى فهمنى
محمد : اهدى يرودينا م كدا هو فيه كفايا م وقته انتى كمان
حنان بعد مسمعت كل دا : كفايا ياجماعه الواد فيه إلى مكفيه وانت يمحمد خلاص وانتى كمان يرودينا مازن م هيستحمل كفايا يبنتى الواد تعب
مازن بحزن : سبيهم يماما يقوله كل حاجه انا استاهل انا إلى عملت ف نفسى كدا انا إلى سمعت لقلبى وحبيت وحده وضحكت عليا
رودينا بحزن ع حالت مازن : انا اسفه يمازن انا اسفه بجد انت عارفني بحترمك قد ايي بس اول مره اعرف انك طيب لدرجة انهم يضحكو عليك
مازن : عادى ولا يهمك
محمد : خلاص يمازن حصل خير يبنى واحنا ولاد النهارده وم نكرر الغلط مرتين وانت م هتسافر تانى وتشتغل معايا انا وردينا ف الشركه
مازن : حاضر يعمى إلى تشوفه
محمد : اطلع ارتاح النهارده وبكره نزل انا وانت الشركه سوا
مازن : حاضر تصبحو ع خير
= وانت من اهله
رودينا: وانا كمان بعد اذنكم تصبحوا ع غير
=وانتى من اهله
حنان : وانت يحبيبى يلا عشان الشغل وترتاح شويه
محمد :يلا يحببتى
(ف الصباح ف شركة الحسينى )
خالد : صباح الخير يشباب
=صباح النور يافندم
خالد :ساره ابعتيلى حسام واى ايميلات او اجتماعات اجليها
ساره السكرتيره: حاضر يافندم
خالد : اها صح يساره ابعتيلى حسام
ساره : تمام يافندم
ف مكتب خالد الباب بيخبط
خالد : اتفضل
حسام : اي يعم ساره قالت انك عايزنى ف حاجه ولا اى
خالد : لا هنطلع سوا نروح كافيه زهقان م الشغل
حسام : يلاا أنا كمان زهقان
خالد : تمام….. وليك عندي مفاجأه هتنصدم لما تسمعها
حسام : مفاجأة اي
خالد : انا بحب ومش هتصدق من أول نظره
حسام : أنت مالك أنا مش مصدق أبن الحسينى بيحب
خالد: أها يبنى من أول نظرة
حسام : لزم تحكيلي بق
خالد : يلا بينا و حكيلك ف الكافيه
حسام : يلا
(ف بيت الجبالي)
رودينا: صباح الخير يمامي
حنان : صباح النور يقلب ماما
رودينا: اى دا هو مازن و بابا نزله الشركه
حنان : اها من ساعه كدا
رودينا: وانا كمان هطلع معايا معاد مع ديجا
حنان: ماشى بس متاخريش
رودينا: حاضر يماما هرن ع ديجا وهطلع ع طول
حنان ماشى يحبيبت ماما
رودينا: الو يبت فينك كدا
خديجه : ف السكه انتى فين
رودينا:بصراحه لسه ف البيت وخلاص طالعه
خديجه: طب يلا يست هنام لسه ورايا شغل م فضيالك كتير
رودينا:متهدى يست هو يوم وابق شوفى شغلك ع طول
خديجه: ماشى وهستناكى م هدخل غير بيكى
رودينا: نص ساعه وابق عندك باي
خديجه : باى
(قدام الكافيه )
خديجه: كل ده ومش هاخد يروديي
رودينا: معلش والله الطريق بس
خديجه :خلاص ماشى يلا ندخل
رودينا: يلا
واذا بتدخل وتتفاجاء ب…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي متيم به)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!