روايات

رواية قسوة ليث وكبريائه الفصل الرابع 4 بقلم شروق أحمد حبيب

رواية قسوة ليث وكبريائه الفصل الرابع 4 بقلم شروق أحمد حبيب

رواية قسوة ليث وكبريائه الجزء الرابع

رواية قسوة ليث وكبريائه البارت الرابع

رواية قسوة ليث وكبريائه الحلقة الرابعة

هشام :اه نتجوز.
رنين :مستحيل.
ريناد :مهي مش موافقه.
هشام :لا مهو جواز بالاجبار ههههه.
رنين بتريقه :ههههه.
هشام :هيا البت المجنونه دي بتحبني بس عايزه تتربي من جديد.
رنين بتهديد :هشام.
هشام ببرود :انا طالع اغير وانام اشوفكو بكره سلام.
ريناد :انتو بجد هتتجوزو.
رنين بمياعه :ايوا يا لولو هنتجوز بس اظبطو بس عشان خايفه من حاجه.
ريناد :خايفه من اي.
رنين :ريناد هشام بيسهر في بار وبعدين اخاف نبقي متجوزين ونتخانق لسبب زي اي اتنين متجوزين يروح يسهر في بار ويرجعلي بواحده.

 

 

ريناد :فاهمه قصدك.
رنين :يبقي لازم قرصه ودن.
#يتبع.
في اليوم التالي.
يأتي ليث الي فله هشام معه محامي.
ثم يدخل الفله بدون مقاطعه الحرس.
تجلس ريناد ورنين وهشام علي الإفطار.
ليث :نطلق الاول وبعدين اسبكو في جو العائلي ده.
هشام :ليث امشي دلوقتي.
تقف ريناد وتتخبا خلف هشام بخوف.
ليث :خير خايفه مني اومال مخفتيش لما ا..
هشام بمقاطعه :ليث افصل وامشي دلوقتي.
يجلس ليث بغرور :اقعدو يلا عشان نبصم علي الطلاق ونشوف بعض في المحكمه وكمان نص الأملاك ترجعلي.
ريناد بخوف وهيا تتخبا خلف هشام :مش هتاخد أملاك يا ليث.
ليث :مفيش طلاق غير بعد الأملاك الاول.
المحامي :مينفعش طلاق غير بعد 6شهور بس ينفع تنازل الأملاك دلوقتي.
ليث :تخلصي تمضي عشان امشي.
رنين :ما تحرم نفسك وارحمها البنت بريئه يا ليث.
ليث :مدخلتكيش في الموضوع.
هشام بعصبيه :اتكلم معاهم عدل يا ليث وقوم امشي.
ليث :امشي اممم.

 

 

ثم يذهب ويمسك ريناد من زراعها بقسوة. يبقي اخد مراتي معايا.
هشام يمسك زراعه :سيب ريناد.
ليث :ملكش حق تقولي سيبها دي مراتي.
هشام :لي…
المحامي بمقاطعه :استاذ هشام في القانون هما متجوزين يعني حقو ياخدها.
ريناد :هشام مش تخليه ياخدنى ياهشام هيقتلني.
هشام :ريناد متخافيش لو لمسك يبقي بيعدي حدودو معايا.
ليث :خلصتو يلا امشي معايا.
هشام بحده :اصبر. ريناد متخافيش انا جمبك ورنين جمبك هجيلك كل يوم لحد ما تخلصي ثم يهمس لها وهثبت برائتك متقلقيش.
ريناد بدموع مثل الأطفال :حاضر.
هشام بهمس :كابري معاه علي قد ما تقدري مش تسمحيلو يتعبك.
#يتبع.
في فله القاسمي والد ليث.
مروان :انا نازل الغردقه عندي شغل هناك.
ابن عم ليث طارق المنشاوي.
طارق بخبث :نازل الغردقه طب ما تشتغل اون لاين من هنا.
ساره بنت عم طارق وليث :عادي يا طارق احنا مالنا ده شغلو.
مروان :انا طالع اجهز الشنطه.
طارق :انتي مالك تدخلي في كلامي لي.
ساره :ما كفايه حقدك علي العيله مش كفايه الي عملته في ليث وهو ميعرفش.
طارق :افصلي لو حد عرف هقتلك.
ساره :تقتلني زي ما قتلك حبيبه ليث عشان موافقتش تحبك ما كفايه قتلت البنت وخليتو يتجوز واحده علي اساس انو ينتقم وانت وهمتو بوضع تاني عشان ميفضلش يبحث ويكشفك.
طارق بغضب بضربها بالقلم :اخرسي يا زباله.
تأتي والده ليث وزوجه مروان هدير.
هدير :في أي يا شباب طارق ازاي تضربها كده.
طارق :وانتي مالك.
والده ليث :طارق اتظبط عيب تتعامل مع البنات كده.
طارق :يوووه انا ماشي
هدير ; انتي تمام يابنتي.

 

 

ساره :اه تمام.
ساره بهمس لنفسها :والله لعلمك الأدب.
#يتبع
في فله ليث.
ليث :اكيد عارفه مكانك مش محتاجه اني اعرفك خشي ومش عايز اشوف وش اهلك.
ريناد بخوف :حا.. حاضر.
ليث مفيش منك نفعه غير انك تخدميني. انا طالع انام اصحى الاقي القهوه والاكل جاهزين عشان عندي معاد الساعه 6..
ريناد :جرحي لسا ملمش مقدرش اعمل حاجه دلوقتي.
يقترب منها ليث بشراسه.:انتي ناويه تخليني…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة ليث وكبريائه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى