روايات

رواية قسوة الحياة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الخامس والثلاثون

رواية قسوة الحياة البارت الخامس والثلاثون

رواية قسوة الحياة الحلقة الخامسة والعشرون

كانوا ماشين على الطريق وخلاص قربوا يوصلوا
فجاءة لقوا سليم وقف العربية
راحوا وقفوا العربيات وقالوا للبنات مينزلوش ونزلوا هما يشوفوا في أي
لقوا تيتة منيرة تعبانة خالص
وزهرة وليلا قلقانين عليها جامد اوي
وسلبم مش غارف يعمل اي عشان هو الي بيسوق ومفيش مكان عندهم ينزل يشوف في اي
الجد بقلق:ايمن هاتوا ايمن هو مش دكتور
هاتوة بسرعة يشوفها
ليلا نزلت بسرعة وراحت على عربية ايمن
وجابتة
ايمن بصلهم شوية كدة وقال لزهرة:انا قولتلك ياخالتوا قبل مانمشي احتمال كبير تتعب مننا
زهرة بقلق :وهي مالها يعني
ايمن خدها من ايدها براحة لبرا العربية وقال بجدية:انتي لحد امتى هتخبي انها عندها مشكلة في القلب ومحتاجة عملية
زهرة بحزن:انا والله لو عليا فنا عاوزة اقولهم كلهم
بس هي الي مش عايزةة
ايمن :لازم العملية تتعمل في أسرع وقت حالتها هتتدهور اكتر من الاول
زهرة:طب بص يبني تعالى نوديها المستشفى ونعملهالها من غير ماتعرف
ايمن:وهو دة الي كان هيحصل اصلا
يلا روحي اركبي عشان نوديها المستشفى
زهرة راحت ركبت مع سليم وأيمن وقف عند شباك سليم وقال:على أقرب مستشفى ووديها واحنا وراك
سليم بقلق:طب فهمني طب في أي؟؟
ايمن:مش وقتة يسليم مش وقتة
انجز بقى .
سليم:طيب
وساق العربية
وأيمن ركب عربيتة وراحوا وراة
_________________
عند سمر لما فكت لتبليك جات تبعت
لقتهم وقفوا العربيات ونزلوا هي قلقت فخرجت ومبعتتش حاجة
____________________
عند تميم
كان بيسوق العربية عشان يروح
لقي عدي بيتصل بية
تميم بفرحة:اللو
عدي بحزن:الو يتميم
تميم باستغراب:ايدا مال.صوتك؟؟
عدي:مفيش
تميم باصرار:طب بص شغل مفيش والجو دة مش عليا انجز وقول في أحسن اقفل في وشك
عدي حكالة كل الي فجر قالتلهولة
تميم بحزن على سيدرا:اووف يبني ايدة دي كانت متمرمطة يعني هي استحملت كل دة
والي زاد وغطى الي انت عملتة صراحة انت معندكش دم اقسم بالله
عدي بحنق:بقولك اي انا مش متصل عشان تزود عليا همي
تميم :طب هتعمل اي
عدي:انا عايز القيها بس
..القيها وكل حاجة هترجع زي ماكانت واحسن
تميم :طب وانت هتلاقيها فين
عدي:مش عارف فجر قالتلي انها في حتة لو دورت في مصر كلها مش هتلاقيها فيترا هتكون فين؟
تميم:مش عارف صراحة
بس بص مش انت ليك مصادرك الخاصة في الدخلية وكدة شوف كدة ودور عليها وقولي
عدي:مش عارف هشوف لو كده هقولك
تميم :اشطة عايز حاجة
عدي:لا سلامتك
تميم:سلام
وقفلوا
(يعيني عدي وتميم بيفكروا يلاقوا سيدرا فين
وهي اصلا ف بيت تميم٠🙂🙂)
________________
عند سيدرا وجويرية
سيدرا وهي نازلة من عالسلم وحاطة ايدها على بطنها الكبيرة
جوري من تحت وهي قاعدة على الكنبة:نزلتي لية بس
كنتي تخليكي فوق وانا كنت اجيلك
سيدرا وتعابير وشها بتتغير:لا عادي زهقت من القاعدة فوق
ونزلت من عالسلم وهي حاسة بوجع جامد اويي في بطنها
وقالت بتالم:اةة
جوري :بانتباة:مالك
سيدرا بتعب وبتحاول متبينش:مفيش
بطني وجعتني ب…ااااااااااااااااة
قالتها لما وجع بطنها زاد أوي
جوري قامت بسرعة وراحتلها وقالت بخضة :في أي
سيدرا بالم وهي ماسكة بطنها :ااااااااااااااة
ااااااااااااة
جوري بقلق :طب طب في أي طيب قوليلي عشان اساعدك
سيدرا بصراخ:معرااااافش انا معرااافش
اااااااااة شكليييي بوللد
جوري بخضة:ينهار اسود طب وهنعمل أي
سيدرا بصراخ:انتي مش ممرضة اتهببي شوفي هتعملي أي يلااا
جوري بشبة عيااط مضحك:والله دخلتها غصب انا اصلا عندي فوبيا من الدم
و وبعدين انا عمري مولدت حد انا
سيدرا وهي بتعيط من الألم وتقعد عالارض :اتصرفي ااااااااةة بطني بتوجعنييي
جوري بسرعة:تميم اةة هو تميم.
جريت على تليفونها بسرعة
وطلبت رقم تميم لقتة داخل عليهم
راحتلة بسرعة وقالتلة وهي بتشدة :تعالى بسرعة
تميم باستغراب:اي صوت الصريخ دة
جوري :سيدرا شكلها بتولد تعالى
تميم راح بسرعة لقاها قاعدة عالارض وماسكة بطنها وعمالة تصرخ .
جوري بخضة عليها وهي بتهز تميم:الحقها ياتميممم
تميم بقلق وخضة:ط طب وانا اعمل اي انا مش عارف
جوري:شيلها بسرعة
تميم بصلها شوية كدة وهو قلقان
جوري بزعيق:يبني ماتشيلها خلينا نوديها المستشفى بقى ….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى