روايات

رواية حكاية نسب الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسنت حسين

رواية حكاية نسب الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسنت حسين

رواية حكاية نسب الجزء الثامن عشر

رواية حكاية نسب البارت الثامن عشر

رواية حكاية نسب الحلقة الثامنة عشر

اسمهااااااان، اسمهااااااان، انتي ياهانم انتي فين
اسمهان: ايه يا سامح بتز عق ليه
سامح: بتخو نيني انا، انتي ازاي تخو نيني، بترديهالي بعد الوقت ده كله ليه
اسمهان: اخو نك!!! بتخر ف تقول ايه انت
سامح: اتفضلي يا هانم شوفي صورك مع الراجل اللي حضناه
اسمهان شافت الصور وقعدت تضحك
اسمهان: ثانية واحدة هجبلك عشي قي من جوا عشان كل حاجة تبقي واضحة
……
جسور كان واقف مع داليدا بيتكلموا
جسور: اخبارك ايه في الشغل
داليدا: هااا، زي الفل ومراد ده مقولكش قد ايه وسيم وجنتل وتدريبه سهل خالص
جسور: سي زفت ده عاجبك قوي كده ليه يعني انتي رايحة تدربيه ولا تكراشي عليه
داليدا: الله! مالك يا جسور في ايه يضا يقك في الموضوع يعني
جسور: اللي يضا يقني اني متهبب بح…..
سمع جسور اسمهان بتنادي عليه وبتز عق فقطع كلامه وسابها ودخل
اسمهااااااان: تعالي يا حبيبي، بص كده يا سامح بيه علي لبس جسور، مش نفس اللبس اللي في الصورة، تعالي يا جسور اقف في وشي واديه ضهرك يابني
جسور: في ايه انا مش فاهم حاجة
اسمهان: ابدا مافيش حاجة ده اللعب ابتدي وعمك سامح اول ضح ية، اتفضل شوف
جسور بص ع الصور بصد مة وقال
ده احنا مترا قبين بجد بقي!!!!!
سامح: انا اسف يا اسمهان بس شوفت الصور د مي غ لي ومعرفتش افكر
اسمهان: لا واسف ليه متتأسفش انا مش ناوية اتصالح ولا انت هتحاول تصالحني بالعكس انا هرفع عليك د عوي طلا ق عشان افضي لحبيبي واخلص منك
سامح: انتي بتقولي ايييه!
جسور: يابنت اللعيبة يا ماما، هتديلهم اللي عايزينه عشان تحسسيهم انهم ماشيين صح ومحدش يش ك في صلتي بيكي
اسمهان: حبيب امه يا ناس طالعلي ذكي 🫂
سامح: هو لازم توصل للطلا ق يعني ما تخليكي اهدي من كده
اسمهان: والله محدش جابرك تمضي ع الورق بتاع الدعو ي، مش عايز متمضيش وما طل معايا، هو لازم انا اقول كل حاجة كده!!!!
واقف داليدا وسحر فاتحين بوقهم ومستغربين الموقف وممدوح وجسور بيضحكوا
……
عند حنين
يووووه ده وقت النور يق طع، جو ممتاز للنكد مع الر عب، انا بخا ف من الضلم ة يا ناس 🫥
ابتدت حنين تتحرك في الشقة بتدور علي موبايلاها عشان تنور بيه بس مش عارفة توصله راحت قالت
يارب انت عارف اني مقطو عة من شجرة بس خلي الموبايل يرن عشان اعتر فيه يارب، معداش دقيقة والموبايل رن فعلا مشت ورا الصوت لقته علي ترابيزة السفرة
حنين: الحمد لله يارب ياريتني كنت طلبت مليون جنيه ولا عريس
بصت حنين علي الرقم اللي بيرن لقته ممدوح
راحت كنسلت عليه وقالت
تلاقيه عايز يعتذر لا هرد ولا هعبره
…..
عند ممدوح في القصر
عكيت الدنيا انت يا بابا لازم تصالح ماما بهدية حلوة كده
سامح: اه والله انا هروح لعمك حسن الجواهرجي اشوفلها طقم كده يليق بيها واجبلها ورد
ممدوح: لا خلي الورد عليا انا عارف مكان حلو هجبلك منه
سامح: طيب كويس
قام ممدوح رن علي حنين وكنسلت عليه وبعدين لقي الموبايل غير متاح
ممدوح اتضا يق وقال
بتكنسل عليا وتقفل الموبايل!
ليلتها مش معدية
قام ساحب مفاتيح عربيته ومكلم عسك ري يجبله عنوانها
…….
عند تميم
كان قاعد في اوضته في قصر عيلة الشافعي ودخل عليه عمه وقاله
مش ناوي تتعدل بقي ياض انت وتبطل دور الشريف اللي ماشيلنا فيه ده، مش لايق عليك خالص
تميم: عندك حق يا عمي فعلا مش لايق عشان كده هرجع زي الاول واكمل طريقي
جلال: ايوا كده خليك معانا ع الخط، الصفقة الجاية محتاجاك
تميم: خلاص هجهز واقولك
جلال: ماشي مستنيك
خرج جلال من اوضة تميم وتميم تليفونه رن وكانت اسمهان
اسمهان: من بكرا تكون عندي بالولد ده ونبتدي
ابتسم تميم بانتصار وقالها
ادي اول مسمار هيتدق في الن عش
…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية نسب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى