روايات

رواية قدر اخي الفصل الخامس 5 بقلم ديدا الشهاوي

رواية قدر اخي الفصل الخامس 5 بقلم ديدا الشهاوي

رواية قدر اخي البارت الخامس

رواية قدر اخي الجزء الخامس

رواية قدر اخي
رواية قدر اخي

رواية قدر اخي الحلقة الخامسة

فلااااااش
يامن.. انا بحبك يانورا من اول ماشوفتك وانتي حركتي فيا حاجات كتير مكنتش حاسس بيها جوايا .. هفضل طول عمري مخلصك انتي هتبقي كل حياتي انتي نعمه ربنا ليا وعوض ليا عن حرماني لحاجات كتير
نورا… وانت هتبقي ابويا واخويا وحبيبي وجوزي انت اللي خليت قلبي يدق ويعرف طعم السعاده
يامن… احنا لازم نتجوز في اقرب وقت انا مش هقدر اعيش بعيد عنك روحي بتروح مني لما بتغيبي عني
نورا.. هانت ياحبيبي كلها شهرين تلاته والفيلا تخلص ونكون سوا بس بقي متزهقش مني
يامن.. كانهم عليا سنين
وهنا يامن قرب من نورا وقبلها قبله عشق وغرام قبله التقطت انفاسها
نورا… يامن بلاش كده
يامن… انتي علي فكره مراتي وكتبين كتابنا وعمري ماخليكي تندمي انا بس مقدرتش امسك نفسي من جمال شفايفك
ولما نكون في بيتنا هعمل اللي انا عوزه بحبك ياعمري
نورا.. وانا بعشقك
باااااك
بعد انتهاء مراسم زواج قدر ونورا واللي كانت منتظره قدر في استقبال الفندق ليطلعلوا غرفتهم وكانت نورا متوتره وقلقانه زي اي عروسه في ليله دخلتها
وهي منتظره قدر قربت منها بنت
_نورا حببتي عامله ايه اخبارك
_تعرفيني
_انا قريبه خطيبك يامن من بعيد ومسافره بره مصر من فتره
_يامن .. مين ياامن
_الله انتم سبتم بعض ولا اي
وهنا كان قدوم قدر ووالد نورا اللي قدر لمح قربيته
_اهلا وسهلا فينك يابنتي
_الله هو يامن اتجوز ولا اي وهو فين
ووهنا البنت حست بعدم ترحاب نورا ليها فسلمت عليها ومشت
وفضلت نورا في حيره وحاولت تفتكر مين يامن دا بس فشلت زي ماحاولت تفتكر حاجات كتير
هنا جه والد نورا مع قدر عشان يودع بنته عشان هينزل مصر
_الف مبروك ياحببتي
_الله يبارك فيك يابابا
_خلي بالك منها ياابني
_في عنيا ياعمي نورا دي حياتي
وهنا انتبهت نورا لكلام قدر وحست احساس غريب ان الكلام دا بالنسبه ليها مألوف لكن اللي كان شاغل نورا اسم يامن وهل فعلا كانت مخطوبه قبل كده
_بابا من فضلك عوزاك ثواني علي انفراد
وهنا قدر فهم انها مكسوفه او خايفه فسبهم لوحدهم براحتهم
_ايوه ياحببتي
_بابا انا كنت مخطوبه قبل كده لواحد اسمه يامن
وهنا والد نورا بصدمه
_ياامن مين قالك عليه
_جاوبني حضرتك كنت مخطوبه ولا لا
_ايوه حببتي بس حصل مشاكل بينكم وفسختم من زمان
_امال مجبتش سيره عنه ليه
_والدها بتوتر دي كانت فتره صعبه محبتش اتكلم عنها المهم انهارده فرحك ومع جوزك اللي بيحبك خلي بالك منه
وهنا حضن والد نورا بنته وودعها
وجه قدر واخد نورا لغرفتهم وركبوا اسانسير الفندق وهو قدر كان هيمان في نورا وليلتهم واول ما وصلوا الدور ولغرفتهم
_علي فين استني
_اي مش هندخل ولا اي
_هندخل ياروحي بس وانتي اميره وهنا شال قدر نورا واللي كانت مبسوطه وبرضوا كان جواها احساس مبهم غريب رافض الواقع اللي بتعيشه
في المانيا 🇩🇪
_دكتور يامن ولا الياس بمن تحب ادعيك
_يامن فهو اسمي الحقيقي االلي بقي من حياتي السابقه
_اهديء عزيزي فقد جهزت كل شيء بمصر والمشروع الاستثماري
عليك تحديد الموعد فقط
_في اقرب وقت فلابد من المواجهه
_صديقي يامن اخاف عليك من اخوك من يفعلها يفعلها مره اخري
_لاتخف صديقي جون لابد من معرفه لماذا كل هذا
_هل تحتاجني معك
_اكيد فانت الداعم ليا في مشواري
وانا معك دائما
قدر شال نورا ودخلوا اوضتهم
_مش مصدق بقيتي ليا خلاص
_انا معاك اهو وملكك
وهنا قرب قدر من نورا وطبع قبله علي خدها واللي بعدت بحركه غير اراديه
_مالك خايفه ليه
_ابدا بس… اي
_انا عارف كل البنات بتكون كده هي بس مساله تعود
وهنا بدا قدر يفك طرحه نورا ويفتح سوسته فستانها وهي كانت في خوف وقلق وهنا بعدت عنه خالص
_مالك يانورا بس انا جوزك لازم تتعودي عليا اكتر
_معلش انا اقلع الفستان لوحدي من فضلك
_حاضر حببتي علي راحتك انا هغير في الحمام
عدي الوقت ونورا مش عارفه تعمل ايه في الليله الصعبه دي اللي حاسه باحاسيس عكس بعض فرح وحزن قلق وتوتر غيرت نورا فستانها ولبست قميص اسود وعليه روب اسود ودخلت في السرير
وطلع قدر من الحمام وكان مبسوط ان نورا منتظراه
دخل قدر السرير وقعد جنب نورا وقرب منها وهي بتحاول تبعد وقلبها بيدق وجسمها بيرتعش وقدر بيدفن راسه في رقبتها ليشم عطرها وهي في قمه انفعالها
_قدرررر عشان خاطري بلاش دلوقتي
_ليه حببتي هدي اعصابك وسيبي نفسك
_قدر عشان خاطري… بلاش
وهنا نورا جالها حاله رعشه وعياط وهنا قلق قدر عليها اهدي بلاش انهارده ولابكره انا هسيبك علي راحتك لغايه ماتكوني مستعده
في 🇪🇬
الام… حميد قدر فين هيرجع امتي من دبي
حميد… برن عليه من امبارح مش بيرد لما يكلمني هبلغك
الام… انا خايفه دا يعمل زي اخوه ويسبني
حميد… متقلقيش ياخالتي
الام… قدر بقي مش طبيعي حساه مخبي حاجه لحسن يكون عارغ حاحه عن يامن
حميد… لو في حاجه كان قالي متقلقيش ان شاءلله خير
في الامارات
وبالتحديد دبي ونهار جديد
كانت نورا منكمشه علي سريرها وقدر كان نايم علي الكتبه
واول ماقدر صحي قام يطمن علي نورا واللي كانت صحيت
_صباح الورد حبيتي
_صباح الخير قدر اسفه اني ضيقتك سامحني
_ولا يهمك انا معاكي علي طول لغايه ماتكوني مستعده بس اهم حاجه لازم تعرفيها اني بحبك
_بجفاء نورا ردت وانا كمان
_يلا اجهزي نخرج نتفسح
فضل قدريفسح نورا ويزورها اماكن في الامارات وكل ليله كان يقرب منها بس كانت بتجلها حاله البكاء وعدي اسبوع علي جوازهم
_نورا حضري نفسك هننزل مصر 🇪🇬 بكره
_حاضر هننزل علي بيت مين
_طبعا علي بيتي لازم تتعرفي علي اهلي
_كويس
قدر ونورا نزلوا القاهره وفي مطار القاهره واللي كان حميد منتظر قدر بعد مابلغه بمعاد وصوله وحميد منتظر خروج قدر من مكان الاستقبال اتصدم حميد لما شاف قدر ظهر وكانت معاه نورا لوحدها ومتعلقه بدراعه وفضل مذهول من المشهد الغريب
قدر… حميد مافيش حمد لله على السلامه ولا اي
حميد… لا في طبعا حمد الله على سلامتك
قدر… هنا بص لنظرات حميد لنورا ووجه كلامه لحميد اقدملك نورا مراتي
حميد…. مراتك
قدر… حس بصدمه حميد يلاااا وصلنا الفيلا واطلع انت علي الشركه
حميد… في حاله زهول حاضر
حميد مكنش فاهم حاجه خالص واول مره يحس انه عمره ماعرف قدر ولا دماغه ووصل حميد قدر ونورا الفيلا
واللي مامته اول ماسمعت صوته وهو بيندهه عليها
_ماما… ماما… انا جيت اهو
_حبيبي حمدالله بالسلامه وهنا اتصدمت الام وفقدت النطق لثواني ققققدر
_ماما اقدملك نورا مراتي وهنا الصدمه كانت اكبر علي الام واللي قدر قطع صدمتها وندهه علي الشغاله عشان توصل نورا اوضتهم والشنط وطلب من نورا تطلع معاها اوضتهم
ونورا كانت مستسلمه منطقتش بس اللي حسته ان المكان مألوف ليها كانها عرفاه من زمان طلعت نورا الاوضه وقعدت علي السرير كانها في متاهه ودوامه ملخبطه حياتها وببكاء
_يارب نور بصيرتي يارب سااعدي
قدر وقف قصاد امه اللي كانت مازلت مصدومه واللي انتبهت
_انت اتجننت ازي تتجوز من غير ماتقولي وملقتش غير مرات اخوك
_مش مرات اخويا واطلقت حكم محكمه
_ملقتش غير دي ياقدر انت عارف ان يامن روحه فيها
_وفين يامن سبها وطفش والمفروض نرميها احمدي ربنا اني بلم ورا ابنك
_انت شايف كده
_ايوه شايف كده ومحدش يحاول يجبلها سيره عن اللي فات الدكاتره قالوا كده فاهمه لغايه مافيلتي تجهز واخدها ونعيش لوحدنا
وطلع قدر الاوضه بعد ماساب امه تبكي بحرقه علي اولادها
_حبيبتي نورتي مكانك
_شكرا ياقدر
_غيري هدومك وارتاحي شوي وانا ساعه هعدي علي الشركه اطمن علي الشغل واجيلك
وهنا ارتاحت نورا فكانت بترتاح ببعد قدر عنها لانه قربه ليها فيه معاناه لاخذ حقوقه وهي غير مستعده
في المكتب
_انت ازي تعمل كده تتجوز حبيبه اخوك
_والله هو طفش وسابها المفروض اي نرميها مثلا
_افرض يامن رجع
_بصوت عالي وبغضب لاااااا مش هيرجع
_انت مالك متاكد من ان يامن مش راجع انت اكيد عارف ومخبيها غير انه هاجر
_لاااا مافيش بس واحد ساب كل حاجه وراه هيرجع تاني ازي
_غياب اخوك في سبب اكيد حصله حاجه وانت مش عايز تقول انا هعرف بطريقتي
عدي شهرين والحال علي ماهو عليه الام كانت منعزله عنهم ولا كانهم موجودين ونورا كانت بتقضي وقتها طول اليوم بالجنينه وبليل قدر كان بيحاول معاها لكن كان بيفشل من خوفها وعياطها
_مش قادره ياقدر اعذرني
_انا تعبت يانورا انا بحبك ولازم تقدري دا مافيش حد يستحمل مايقربش من مراته شهرين مابالك اني من ساعه الفرح مجتش يمتك انا تعبان وبحبك
_قدر انا عارفه بس اعذرني وديني لدكتور نفسي اتعالج عنده
_انا لسه هستني
_عشان خاطري استحملني
_بخيبه امل ماشي يانورا
في فيلا فاخمه بالقاهره
_ايه رايك بعرف صديقي يامن اتكلم مصري كويس
_بجد بقيت مصري جدا
_ايه الحركه الجايه بعد ماجمعت المعلومات عن مستشفى بتاعتك واخوك
_المعلومات انه اتجوز والغريب ان المستشفى لسه باسمي وحتي الشركات والاملاك مافيش فيها تلاعب او نقل، ملكيه ليه
_طب لماذا كل هذا
_مش عارف بس اكيد في سبب تاني
عدي الايام وقدر بدا يمل من بعد نور عنه وانه ماحققش اماله وامنيته
وفي يوم من الايام وهو راجع من شغله واقبل مايفتح اوضته سمع نورا بتكلم والدها
_انا اتسرعت يابابا مكنش ينفع اتجوز وانا بالحاله دي
وهنا فتح باب اوضته وهنا نورا قفلت المكالمه وقدر قرب منها بيحاول يبوسها
_عشان خاطري كفايه بلاش ياقدر
وهنا دفع نورا علي السرير وبقوه وصريخ
_انا مش قادر استحمل كده بقالنا شهرين متجوزين ومقربتش منك ليه بتعملي معايا كده
_معلش ياقدر غصب عني مش قادره اكون زوجه في حاجه بتمنعني معرفش اي هي انا بجد تعبانه تعبانه اعذرني من فضلك
_انا عذرتك كتير واستحملت اللي محدش يقدر يستحمله انا نبهتك عشان لما اخد حقوقي الشرعيه بطريقتي متزعليش
_ياعني ايه هتعمل حاجه غصب عني
_لاياهانم بس افتكري كويس اني جوزك فاهمه… جوزك
خرج قدر وهو في قمه غضبه ونورا اللي كانت، بتعيط علي حظها ومش عارفه ايه اللي بيحصلها
وصل قدر لمكان اللي بيسهر فيه ديما فضل يشرب ويشرب عشان يغيب عن الوعي وينسي اللي حصل واللي قاله لنور وفجاءه قربت منه بنت من البار معروفه هناك
_قدر بيه نورت
_نهله عاوزك تدلعيني كاني عريس هتعرفي ولا اشوف غيرك
_طبعا ياباشا هوريك احلي دخله متحلمش بيها
قضي قدر ليله مع فتاه البار زي ماطلب ورجع البيت وكان في سكر ومغيب عن الوعي ودخل اوضته وكانت نورا نايمه قرب منها وشد من عليها الغطا بكل قوه وانفزعت نورا من منظره
_انت اتجننت وجاي شارب كمان
_بقولك ايه انتي حقي وهخده
_مجنون… سبني… سبني
_انا جوززززززك فاااهمه جوزززززززك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر اخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى