روايات

رواية قدري ومكتوب الفصل الخامس 5 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الفصل الخامس 5 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الجزء الخامس

رواية قدري ومكتوب البارت الخامس

رواية قدري ومكتوب
رواية قدري ومكتوب

رواية قدري ومكتوب الحلقة الخامسة

شمس: ازيك ي عمو توفيق عامل اي

توفيق ب ابتسامه متصنعة: الله يسلمك ي شمس عامله اي

شمس : انا كويسة ي عمو

بعد اذنك بقا عشان اشوف قدر

توفيق: ماشي اتفضلي

توفيق في نفسه الحمد الله انها ماسمعتش حاجة كفايه البلوة الي في المخزن دي

شمس رايحة ل اوضة قدر بس بتخبط في زين

قدر: اي دا مش تفتح ي اعمى أنت

يزن بيرفع راسه وبيبص ليها

اي ي بت انتي مالك دا انتي اوزعه ومش باينه من الارض

شمس: انا اوزعه ي حربوء ي معفن

يزن: اه اوزعه دا انا لو حطيتك في علبة الكبريت هاتبقى كبيرة عليكِ

شمس بتخبط برجلها على الارض وبتقرب ع زين وتضربه بشنتطها

يزن: أنتِ يابت اتجننتي بتمدي ايدك على اسيادك أنتِ مش عارفه بتتكلمي مع مين

شمس: هاهاهاها لاء ماحصلش الشرف

هاتكون مين يعني واحد حربوء

يزن: يابت مش عايز امد ايدي عليكِ لو خبطتك بالقلم هاوقعلك سنانك تنزلي تلميها زي حب الرومان

شمس: هاهاها ضحكتني أوي يالاه

يزن: بت ما تعصبنيش

وصوتهم علي في القصر

خرجت قدر وعبد الرحمن وادم من المكتب و قفوا حواليهم وهما برضوة مكملين في الخناق

قدر: باااااااااااااااااس اي انتو في سويقه

راحت شمس عند قدر

شمس: المهزق دا شتمني وكان عايز يضربني

يزن: من الناحيه التانية

والله ي قدر هي الي شتمت الأول الاوزعه دي

شمس: شوفي ي قدر بيقولي اوزعه الحربوء

يزن: نعم ي ختي م انتي عمالة تشتمي أهو

عبد الرحمن بيبيص ل ادم وبيقولوا

م تسكت الواد دا عطلنا عن الشغل

ادم: يعني ي عمي هي شمس الي ملاك م هي البت عمالة تشتمه أهو

قدر: خلصتوا هبل

الكل سكت

شمس صاحبتي وانا بعتذر بالنيابة عنها معلش بقا

يزن: بس ي قدر

قدر: خلاص بقا ياولا م انت برضوة بارد أوي وحربوء صحيح

يزن: نععععععم ي ختي

قدر: لاء شاطر في الردح ياض ليك مستقبل

شمس بتضحك

يزن: بت انتي ماتضحكيش

ادم: جرا اي ي قدر أنتِ هاتمسكي في اخويا ولا اي

قدر: الاه م اخوك الي بارد ومهزق بيشتم صاحبتي

ادم: ودا اخويا

قدر: ودي صاحبتي

ادم: قدر

قدر: ادم

عبد الرحمن خلاص ياولاد صلو على النبي بقا

عليه افضل الصلاة والسلام

قدر:تعالي ي بت ي شمس ندخل جوا الجو هنا يخنق

ادم: تعالى ياواد ي ادم اصل الجو هنا يخنق

يزن: اي جو التلقيح دا جاتكم القرف وربنا ل ماشي ابو شكلكم

ادم وعبد الرحمن طلعوا المكتب تاني ويزن روح

وقدر اخدت شمس ودخلوا الاوضه

قدر: تعالي ي بت اقعدي قوليلي بقا انتي الي جابك ي بت

شمس: هاتيلي اتعشى الأول يخربيت حسن الضيافة الي عندكم

قدر: ماشي ي ختي تعالي نروح المطبخ

قدر وشمس راحوا المطبخ وهما بياكلوا

قدر: ها وانتي بتلغي كدا قوليلي اي الي حصل

شمس: بصي ي ستي الواد ادم رن عليا وقال قدر عندك قولتله لاء ماجتش قام قايل طب تعالي البيت ليها والمهزق قفل السكه في وشي

قدر: صحيح مهزق وحربوء وجزمه

شمس بتشوف ادم واقف ورا قدر

احم خلاص ي قدر

قدر: لاء اسكتي هو ي بت كدا عامل فيها بقا الواد الفخم

شمس: يابت اسكتي منك لله هانروح في داهيه

قدر: تؤتؤ ناوليني ورك الفرخه دا يارتني كنت فرخه

قدر لاقت حد بيناولها ورك الفرخه من ضهرها

قدر: يالهوي هاموت ي بت انتي ليكي كام ايد دا جه من ورا يكنش الفرخه صحيت

شمس: يكنش ادم وراكي

قدر بتبص وراها

اي دا دومي ادمدوم اولاه ي حلو انت

ادم بيبص ليها وعينه كلها غضب

قدر: احم شكلي هاشرب المر بشاليموه

ادم: شمس قومي روحي وهاتي هدومك عشان هاتقعدي فترة مع قدر

شمس: حاضر

ادم: وانتي قومي غسلي ايدك وتعالي ورايا

قدر: بتبص حواليها اي دا الواد مشى البت شمس وقال تعالي ورايا يكنش الواد دا ظبوطه وانا معرفش يكونش

ادم: قدددددددر

قدر: ايوه جايه أهو

__________________________

توفيق: الو البنت الي عندك في المخزن اخبارها اي

مجهول١: مرمية هنا أهي

توفيق: هات ليها اكل ومتخوفهاش عشان هاتساعدني

مجهول١: حاضر ي باشا

وانتهت المكالمة

توفيق لنفسه

انا لازم اخد حق مراتي وولادي ومش هارحم عيلة الاسيوطي

توفيق بيركب العربية وبيوصل المخزن الي فيه كيارا

وبيفتح الباب وبيدخل ليها

كيارا: انت عايز مني اي انا هاقول ل ادم

توفيق: بس ي شاطرة انا عارف إنك بتحبي أدم وكمان عارف كل حاجه عنك ولو مش عيزاني اقرب منك واذيكي واقول ل ادم ع حقيقتك تنفذي إلي اقولك عليه بالحرف الواحد وإلا هاتشاهدي على نفسك

كيارا بخوف: حاضر حاضر هاعمل الي انت عايزه والله

توفيق: تعجبيني ي شاطرة انتي كدا

انا هافكك وهاتروحي القصر عادي ولا اكن حاجه حصلت وهاقولك على الخطه واحنا ماشين في الطريق

كيارا: تمام بس معلش ممكن سؤال

توفيق: ارغي هو انت ليه بتعمل كدا مع إني اعرف انك بتشتغل عندهم بقالك كتير وساعدوك

توفيق قام بغضب ورمى الكوباية كسرها كانت موجوده على الطرابيزه

لاء ماسعدونيش دول دمروني قتلوا مراتي وعيالي الاتنين

كيارا: ازاي انت بتقول اي

توفيق: من 10 سنين كنت بشتغل عندهم عادي وكان في حفلة لشركه هناك واخدت مراتي وعيالي هناك وروحنا الحفلة وقتها كان عبد الرحمن الاسيوطي واخوه ناصر بيحتفلوا وطلبوا مني ورق وسبت مراتي وعيالي في الحفله بس للأسف كنت مفكرهم سند

عبد الرحمن وناصر اختصبوا مراتي وهي بتحاول تدافع عن نفسها قتلوها

بنتي كانت ساعتها واقفه

فلاااش باك

توفيق: اي ي رغد واقفه هنا ليه وفين ماما وفين اخوكي

رغد: ماما كانت بتصوت وعمو وعمو دول كانوا بيعملوا حاجات وحشه فيها وقاموا ضربنها في دماغها وهي بتجيب دم

توفيق: انتي بتقولي اي وهي فين

رغد: فوق نايمه بس بتجيب دم

توفيق: خليكي هنا اوعي تتحركي

رغد: حاضر ي بابا

توفيق طلع وشاف مراته غرقانه في دمها

توفيق: نور ردي عليا ردي عليا ي حبيبتي ماتسبنيش

توفيق بشر وعينه كلها شر لازم انتقم منهم هاجبلك حقك

عبد الرحمن وناصر راحوا يشوفوا الكميرات وعرفوا ان رغد شافت كل حاجه

عبد الرحمن وناصر راحوا واخدوا البنت ورموها في حمام السباحه وماتت

توفيق: رغد انتي فين ي حبيبتي

توفيق بيبص من الشباك واتصدم لقى بنته غرقانه

توفيق: رغدددددد

ياولا 🐕‍🦺

عبد الرحمن وناصر

فيه اي يتوفيق

توفيق: بينطقش وبيبص ليهم بكل شر

وتوفيق بيفتكر ابنه نوح

وبيتصدم من الي شافه و

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ومكتوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!