روايات

رواية قاسي أحب طفلة الفصل الثالث 3 بقلم نورهان العطار

رواية قاسي أحب طفلة الفصل الثالث 3 بقلم نورهان العطار

رواية قاسي أحب طفلة الجزء الثالث

رواية قاسي أحب طفلة البارت الثالث

رواية قاسي أحب طفلة
رواية قاسي أحب طفلة

رواية قاسي أحب طفلة الحلقة الثالثة

دخل ليث الي القصر ولكن صدم عندما راي مليكة تلبس تيشيرتة وتجلس تشاهد التلفزيون يالهي كانت جميلة بشدة تشبة الملاك ولكن فاق من سرحانة بها
ليث بغضب: انتي قعده بتعملي اي دا مش بيت اهلك انتي هنا حتت خدامة
مليكة بخوف: انا لقيتك اتاخرت فقولت اتفرج شويه
ليث بصوت عالى: افزعها انتي لسة هترغي غوري حضري الغداء جاتك القرف
ذهبت مليكة بسرعة الي المطبخ واحضرت الاكل ووضعتة علي السفرة هبط ليث من الاعلي وجلس ياكل اعجب جدا باكلها ولكن لم يبين
ليث بقرف مصطنع: اي القرف دا الاكل وحش بس مطر اكل وخلاص واكمل اكلة
شعرت مليكة بدوران شديد ذهبت مليكة الي الاريكة وجلست عليها وهي تمسك راسها ولكن لم يهتم ليث بها واكمل طعامة وبعد وقت انهي طعامة وصعد الي غرفتة وهو يقول لمليكة
ليث ببرود: خمس دقايق وتكوني فوق فاهمه

 

 

دخل غرفتة وجلس علي اللاب توب يراجع بعض الشغل مر الكتير من الوقت ولم تصعد مليكة الي الاعلي
ليث بغضب: ماشي يا مليكة انا هعرفك ازاي تعنديني
هبط ليث الي الاسفل ولكن وجد مليكة نائمة علي الاريكة ذهب نحوها بغضب وهزها بعنف
ليث بغضب: انتي يا زفتة قومي انا هعرفك ازاي تعرضي اوامري
مليكة: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليث وهو يلمس وجهها ولكن وجدها باردة بشدة فهزها بقلق
ليث: مليكة فوقي يالا بلاش الشغل دا انا فهمة كويس
ولكن لا يوجد رد حملها ليث الي الغرفة ووضعها علي السرير وهو ينظر الي وجهها الشاحب واتصل بالدكتور
ليث بغضب: بسرعة وتكون عندي بسرعة فاهم
اغلق الهاتف ورماة وجلس بجانبها وهو يحاول افاقتها ولكن بلا جدوة وجد احد يطرق الباب
ليث: ادخل
الحرس: في دكتور تحت عاوز يدخل لحضرتك
ليث بغضب: دخلة بسرعة
وبعد دقيقة كان الدكتور مع مليكة في الغرفة
ليث ببرود: شوف مالها
الدكتور بعد الكشف نظر الي ليث
الدكتور: للاسف اتعرضت لضرب كتير ومكلتش من فترة انا دلوقتي دويت الجروح وادتها مسكن وشويه وهتفوق بعد اذنك
ذهب الطبيب وجلس ليث ببرود وبعد ساعة فاقت مليكة وهي تمسك راسها بوجع
مليكة: اةةةةة اي الي حصل
ليث بسخريه: بتدلعي مكنتش اعرف انك خرعة اوووي كدة يالا قومي الامل تحت كلي
مليكة بتعب: لا لا انا مش جعانة انا عاوزة انام بس كدة

 

 

ليث بغضب: الكلمة الي اقولها تتنفذ اخلصي
مليكة: حاضر
حاولت مليكة القيام ولاكن داهمها الدوران فكادت ان تسقط ولكن يد ليث حاوطتها حملها ليث ووضعها علي السرير
ليث بزهق: خليكي هنزل اجبلك الاكل
مليكة بتعب: لا خ….
ولكن وجدت ليث خرج من الغرفة اغمضت مليكة عيونها بتعب
نزل ليث المطبخ وهذة هي المرة الاولي التي دخل فيها
ليث بغضب: اعمل اي انا دلوقتي
ولكن وجد الاكل معمول غرف لها الاكل ووضعة علي صنية بعد ان قلب المطبخ لانة لا يعرف طريق الاشياء
صعد الي الاعلي ووضع امامها الطعام
ليث ببرود: كلي يالا
قامت مليكة واخذت تاكل طعامها وجلس ليث علي اللاب توب يعمل ولاكن يراقب مليكة وهي تاكل لاحظت مليكة هذا ونظرت لة ولكن هو لنظر للاب توب
انهت مليكة طعامعا: الحمدلله شبعت
ليث: هاتي انا هنزلها
مليكة: لا انا كويسه وهنزلها تمام
ليث بلامبلاة: تمام براحتك
كادت مليكة ان تذهب ولكن وقفت وذهبت الي ليث وهو منشغل في عملة وقبلت خدة فصدم ليث من فعلتها
مليكة بابتسامة: شكرا اوووي
ليث: علي اي
مليكة: جبتلي دكتور وجبتلي الاكل فا انا حبيت اشكرك
شكرا اوووي بجد
ذهبت مليكة الي الاسفل ولكن صدمت عندما وجدت المطبخ مقلوب فا افتكرت حرامي
مليكة: لييييييييييث
كان ليث في الاعلي يجلس يفكر في مليكة وطفولتها ولكن فجأة سمع صوت صريخها ركض سريعا اليها وجدها واقفة في المطبخ تبكي
ليث بخضة: في اي
اترمت مليكة في احضانة ببكاء: في حرامي في البيت

 

 

ليث بغضب: فين دا
مليكة: مش عارفه شايف المطبخ عامل ازاي
ليث خجل: دا مش حرامي
مليكة: امال مين
ليث: احممم دا انا
مليكة بصدمة: اي ازاي
ليث: اول مرة ادخل المطبخ اعمل اي يعني
مليكة بتلقائية: ياريتك ما نزلت
ليث بغضب: نعم بتقولي اي
مليكة بخوف: بقول هنضفة حالا
خرج ليث من المطبخ وهو يضحك في سرة علي هذة البرائة جلست تنظف مليكة في المطبخ حتي انتهت
مليكة: يالهوي انا تعبت اوووي كل دا مطبخ دا المطبخ اكبر من شقتنا اووووف
صعدت مليكة الي الغرفة دخلت وجدت ليث يعمل كما هو دخلت البلكونة اخذت تتفرج علي المنظر الجميل الخضراء والزرع
في فيلا الهاشمي
فؤاد: هااا اي الاخبار
المجهول: انا بعتلك ملف البنت دي لحد عندك
فؤاد: طيب سلام
اغلق الهاتف وبعد مرور وقت جاء احد واعطي الملف
فتح فؤاد الملف فوجد صورة لمليكة وهي تضحك
فؤاد بغيظ: مش هسيبك تتهني بيها يا ليث
واخذ يقرا الملف بتاع مليكة
سعاد: يالا يا محمد علشان تاكل
محمد: لا مليش نفس
سعاد: خلاص يا خويا بقا انا شفتها وهي كلمتني وكويسه وهنروحلها كل يوم يالا الاكل هيبرد
محمد: حاضر
جلس محمد ياكل هو وسعاد ولكن هم مفتقدين مليكة ومشاغبتها وهزارها قام محمد من علي الاكل
سعاد بحزن: رايح فين يا محمد مكلتش
محمد: ورايا مشوار هخلصه واجي
سعاد: مشوار اي
ولكن كان محمد قد خرج من المنزل

 

 

 

سعاد: ربنا يهديك ويصلح حالك ياااارب
حارس الفيلا: انت مين وعاوز اي
الرجل: عاوز ليث باشا قولة والد مليكة
الحاس: طيب ثواني
ذهب الحارس واتصل بي ليث
كان ليث يجلس يعمل ولكن وجد مليكة تدخل من البلكونة وهي تفرق بيديها
ليث: عاوزة اي
مليكة بتوتر: اصل كنت عاوزة
ولكن تليفون ليث رن
ليث: ثواني ورد
ليث ببرود: نعم
الحارس: والد الهانم تحت وعاوز حضرتك
ليث بغضب وهو ينظر لمليكة: اييييي

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قاسي أحب طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى