روايات

رواية فقيدة الام الفصل الثالث 3 بقلم هدير أحمد

رواية فقيدة الام الفصل الثالث 3 بقلم هدير أحمد

رواية فقيدة الام البارت الثالث

رواية فقيدة الام الجزء الثالث

رواية فقيدة الام
رواية فقيدة الام

رواية فقيدة الام الحلقة الثالثة

في المطبخ عند نهي
شخص دخل بزعل: كسرتيها ليه ي زفته وبعدين بص ل نهي بخبث وقال: ده اي الحلاوه دي ده في مزه جديده جات
سعاد رديت عليه ب رعب: ملكش دعوه بيها يا ياسر هي لسه صغيره كفايه عليك الضحايه الل فاتو
ياسر بخبث : بس ي عسل ملكيش دعوه وبيبص ل نهي
ياسر ل نهي: اسمك اي ي عسل
نهي بخوف منه؛: نهي
ياسر: وكمان اسمك حلو دي هتحلو اوي وبعدين بيقول انتي عارفه مش هعملك حاجه علشان كسرتي الكوبايه بس هتسمعي كلامي وتبطل الل ف دماغك
ياسر: 2000 جنيه
سعاد: ماشي خد ومش عايزه اشوفك هنا تاني
ياسر: عيوني ي ام ياسر
بعد ما مشي سعاد بصت ل نهي

 

سعاد: خدي بالك بعد كده ي بنتي
نهي: حاضر
سعاد: يلا علشان نطلع الاكل
نهي: حاضر يلا
وبدؤ يرصو السفره سعاد راحت تنادي صافي
جم كلهم وقعدو علي السفره
صافي ل سعاد: خديها حطيلها اكل ف المطبخ
سعاد: حاضر
و دخلو المطبخ ياكلو وبعد ماخلصو قامو شالو السفره وسعاد عملت الشاي وفجأه سمعو صوت صافي بتزعق وطلعو يجرو هما الاتنين
صافي بزعاق: انتي ي زفته ي نهي
نهي بخوف: نننعم
صافي………..
عند الحاج. جابر
جاسر بيتكلم ف الموبايل: ايوه ي ابراهيم
ابراهيم: عامل اي ي شق
جاسر: الحمدلله ي صحبي
ابراهيم: بقولك البنت الل كنت بدور عليها انا وصلت ل المكان الل كانت قاعده فيه تعالي نسئل باقي الجيران نشوفها راحت فين
جاسر قام بسرعه: جايلك اهو

 

جابر بلهفه: لقيتهوها ي ابني قول انك لقيتها
جاسر: ابراهيم بيقولي انه وصل ل مكان كانت عايشه فيه ف هروح اسئل الجيران عنها
جابر: طيب يلا نروح
جاسر: هتروح فين ي حاج اقعد انت وانا هرن عليك لو عرفت اي معلومه
جابر: ماشي ي ابني لااله الا الله
جاسر: سيدنا محمد رسول الله وطلع بسرعه ركب عربيته
وراح ل ابراهيم
بعد ربع ساعه وصل لقي ابراهيم مستنيه
جاسر: يلا بسرعه نسئل
ابراهيم: يلا
وماشيين بيدورو عليها ومعاهم صوره ليها كانت جدتها بتبعتها ل جاسر ع طول وفجأة الاخبار اتقطعت عنهم لما ماتت جدتها بس هما ماكانوش يعرفو ان هي ماتت ولما عرفو نزلو بسرعه يدورو علي نهي
ابراهيم: لوسمحت
الراجل: اتفضل ي ابني
ابراهيم: شوفت البنت دي هنا
الراجل: لا ي ابني انا لسه ناقل جديد معرفش حاجه
ابراهيم: ماشي ي حاج شكرا
الراجل: الشكر ل الله ي ابني
عند جاسر الجمب التاني
جاسر: لو سمحتي ي حاجه

 

الست: اتفضل ي ابني
جاسر: شوفتي البنت دي هنا قبل كده كانت ساكنه مع الحجه ام فارس الله يرحمها
الست: ايوه ي ابني كانت مع الحجه بس يوم وفاتها نهي فضلت تتحايل علي والدها علشان ياخدها معاه ومكنش راضي ياخدها
جاسر : طيب تعرفي خدها و راح فين
الست: لا ي ابني معرفش بيته فين
جاسر: ماشي ي حجه شكرا
بعد مامشيت جاسر رن علي ابراهيم
ابراهيم: ها عرفت حاجه
جاسر: ارجع عند العربيه
قفل معاه ورجع عند العربيه تاني لقي ابراهيم مستنيه هناك
جاسر: اركب
جيه يركب العربيه سمع حد بينادي عليه
: ي استاذ
جاسر بيلف ليه: بتنادي عليا انا
: اه انت مش انت كنت بتسئل علي نهي فارس
جاسر بلهفه: اه انا تعرف حاجه عنها صح اسمك اي

 

الراجل: محسوبك عطيه ي باشا
جاسر: ماشي ي عطيه قول معلوماتك
عطيه:…………
ياترا نهي عملت اي علشان صافي بتنادي عليها ب زعاق
و عطيه يعرف حاجه عن نهي وهيقدرو يوصلو ليها ولا لا
ده الل هنعرفه ف البارت القادم ❤

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فقيدة الام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى