روايات

رواية فقدت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة جمال

رواية فقدت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة جمال

رواية فقدت قلبي الجزء الرابع

رواية فقدت قلبي البارت الرابع

رواية فقدت قلبي الحلقة الرابعة

-ايوا الشغل بردو مانا عارف هاا جاي ليه اصل مجيتك دي وراها حاجه
~في حد يقول لصاحبه جاي ليه
_اه انا اخلص جاي ليه
~الصراحه بقي انا اتعينت معاكم هنا في المستفي
_ايوا قول كدا بقي هتنورنا والله يازينو
وفي وقت ما كانو قاعدين وبيتكلمو سمعو زعيق في المستشفي طلعو يشوفو في اي
_في اي اي الزعيق دا
ياسين وهو بيتكلم لقي واحد بيزعق في حور
الشخص: يادكتوره يا دكتوره انا بقالي ساعه بكلمك وانتي واقفه كدا ردي عليا الراجل هيموت اعملي حاجه
ياسين: في اي يا كابتن بتزعقلها ليه اتكلم بهدوء

 

الشخص: يا دكتور من ساعت ماشافت الراجل اللي جوه دا وهي ما بتنطقش وواقفه كدا والراجل هيموت لو ملحتقيهوش
ياسين: تمام تمام هشوفه انا
ودخل ياسين يشوف الشخص المريض وكانت صدمته لاتقل عن حور بس ماهتمش وعالجه
الشخص واللي اسمه احمد
_طمني يا دكتور عمي محمد كويس
ياسين _هو بقي كويس متقلقش هو بس السكر علي عليه لازم تهتمو بصحته واكله اكتر من كدا
بس هو ممكن اسألك سؤال
احمد:اه طبعا اتفضل
ياسين:هو انت تعرف الشخص اللي جوه دا منين
احمد: دا عم محمد راجل طيب اوي وساكن معانا في العماره
ياسين: اه طيب هو شويه والمحلول اللي احنا معلقينه ليه يخلص وبعدها تقدرو تمشو
احمد :متشكر يادكتور
ياسين:علي اي دا واجبي بعد اذنك
احمد:اتفضل
ومشي ياسين راح لحور مكتبها لقي فلك قاعده جمبها بتحاول تفوقها من صدمتها

 

ياسين:حور يا حور حبيبتي انتي كويسه
حور اترمت في حضنه
_هو اي اللي رجعه تاني يا ياسين راجع ليه
فلك:هو في اي انا مش فاهمه حاجه
ياسين:مفيش حاجه روحي انتي شوفي شغلك
فلك:ماشي
فلك مشيت وياسين قعد يهدي في حور
_________________________
احب اعرفكم بقي حور شافت مين واتصدمت هي وياسين حور شافت ابوها اللي سابهم وساب امها علشان واحده تانيه كان بيحبها
________________
ياسين خد حور وروحها
حور وهي في العربيه : متقولش لمامي علي حاجه ياياسين مش عايزينها تتعب
ياسين:من غير ما تقولي يا حبيبتي
امهم :اي دا اي اللي جابكم بدري كدا انتو مش قولتو هنتأخر يامامي

 

ياسين :لا احنا خلصنا شغل بدري فقولنا نيجي ولا نرجع تاني
امهم :لا ازاي دا انا هحضرلكو احلي عشا دلوقت نتعشا مع بعض وعاملالكم كيك علشان نحضر فيلم
ياسين :ماشي هنطلع بقي نغير هدومنا
يلا يا حور
حور :لا انا هساعد مامي غير انت وانزل
امها:حبيت مامي ياناس
بس اطلعي غيرلي الاول وبعدين انزلي
حور :ماشي
وطلعت حور غيرت ونزلت ساعدت مامتها هي وزين في جو اسري دافي وجميل
اتعشو وخلصو وحضرو فيلم وهما قاعدين بيتفرجو حور نادت علي مامتها
حور : رغوده
امها :امم رغوده مادام نادتيلي باسمي تبقي عايزه حاجه عايزه اي
حور :حضن عايزه حضن
امها :بس كدا احلي حضن
امها حضنتها وحور عيطت في حضنها
امها:اي يا حبيتي في اي بتعيطي ليه
حور :شوفتو ياماما ومكنتش قادره اقرب منه امها:هو مين
حور :بابا
امها سمعت الاسم واتصدمت

 

امها :خلاص يا حبيبتي دا ماضي مبقاش يفرقلنا خلاص
ياسين :ايوا صح انا مع كلام امك دا ماضي يا حور
امها :ياشيخه انا قولت حاجه كبيره تعالو ياولاد وخدتهم في حضنها
الاتنين :احنا بنحبك اوي يا مامي
امهم:وانا كمان
خلصو الفيلم وكل واحد طلع اوضته ينام
وتاني يوم في شغلهم
راحو لقيو ابوهم موجود ومستنيهم
محمد :ازيكم يا ولاد وحشتوني
ياسين : احنا كويسين انت عايز اي
محمد :عايز اشوف امكم واقولها تسامحني
حور : لا مستحيل نخليك تشوفها
محمد :يابنتي ربنا خد حق امكم مني واللي سيبت امكم علشانها طلعت كانت متجوزاني علشان فلوسي وخدت كل حاجه وهربت
حور :متقولش بنتي انت عمرك ما هتكون اب وياريت تتفضل قبل ما اطلبلك الامن

 

خرج ابوهم بس مرضاش يمشي فضل مستنيهم قدام المستشفي
واول ملاقاهم خرجو ركب تاكسي وقالو يمشي ورا العربيه اللي ماشيه دي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فقدت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى