روايات

رواية فارس أحلامي الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية فارس أحلامي الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية فارس أحلامي الجزء السادس

رواية فارس أحلامي البارت السادس

رواية فارس أحلامي
رواية فارس أحلامي

رواية فارس أحلامي الحلقة السادسة

خلود بعد ما سابت حبيبه ولسه هتمشي افتكرت حاجه ورجعت عشان تقولها ليها واتصدمت لما شافت واحد شايلها وبيحطها في العربيه
خلود بخو”ف وجريت علي العربيه بس كانت مشيت
وشافت تاكسي وقفتو بسرعه : ورا العربيه دي لو سمحت بسرعه
ومشي التاكسي ورا العربيه لغايت ما وصلو لبيت كبير كان علي البحر
خلود نزلت بسرعه من التاكسي بعد ما ادتو فلوسو واستخبت بين الشجر الي حولين البيت
خلود بصدمه : مش دا الي ساكن في الشقه الي جنب حبيبه هو وخدها علي فين
وطلعت تليفونها بسرعه ورنت علي اياد (خدت رقمو لما كانو واقفين مع بعض في الجامعه)
خلود بخو”ف : اياد انت فين
اياد : اي ي بيبي لحقت اوحشك
خلود بد”موع : فين عمار بسرعه

 

 

اياد : اهدي بس بتعيطي لي؟ في اي؟
خلود بد”موع وحكت لي كل الي حصل : وانا مش فهمه هو جابها عنها لي
اياد بسرعه : طب اهدي وانا هجيب عمار واجي اوصفيلي المكان
خلود بتو”تر ومسحت دمو”عها وفضلت تبص حوليها : معرفش هو بيت وحوليه شجر وعلي البحر مفيش اي حاجه تانيه
اياد : طب سلام وهكلمك تاني
وقفلو مع بعض اياد خد مفاتيح عربيتو ونزل بسرعه من بيتو وهو بيرن علي عمار لغايت ما رد وحكالو الي حصل وتقابلو هما الاتنين
عند خلود واقفه مستخبيه ورا شجره وبصه للبيت بخو”ف : يلا بقا تعالو بسرعه
وشافت ادهم واقف في البلكونه بيشرب سيجاره
بسرعه استخبت عشان ميشوفهاش وفتكرت حبيبه وهي بتحكلها علي الهديه : هي قالت حست بحد في البلكونه ولما طلعت ملقتش حد ولا حتي في الشارع (وكملت بتفكير) ودا البلكونه بتاعتو جنب البلكونه بتاعت حبيبه يعني هو الي كان جاب الهديه
وقاطع تفكيرها صوت عربيه ابتسمت : اكيد هما
وجريت علي الصوت وفعلا كان اياد وعمار
عمار بسرعه : هي فين
خلود بدموع : هي هتكون معايا وانا مخبياها يعني لسه في البيت دا

 

 

اياد ضحك : اهدي انت كمان عشان نشوف هندخل البيت ازاي (وبص لخلود) وانتي بتعيطي لي دلوقتي
خلود بد”موع : خا”يفه عليها
اياد ابتسم وقرب منها حض”نها : خلاص احنا جينا اهو
وبيبص علي عمار مش لقاه موجود
اياد : الم”جنون مشي
خلود فاقت وخرجت من حضنو : انت ازاي تقرب مني
اياد : بحضن مراتي المستقبلية اي فيها حاجه
خلود شه”قت : هي مين دي
اياد ضحك : انتي ي حبيبتي هو في غيرك
خلود لست هتتكلم اياد مناعها : شششش مش وقتو يلا نشوف عمار راح فين
عمار قرب من البيت واتاكد ان مفيش حد قدامو بس كان في سور عالي فضل يبص حوليه بس مكنش في حاجه حوليه تساعده يعدي السور
فضل واقف بتو” تر وعمال يبص للبيت : حبيبه
ورجع بص حوليه للشجر لقي شجره قريب شويه من السور جري نحيتها وحاول يطلع عليها لغايت ما فعلا عدا السور وجري نحيت البيت شاف شباك مفتوح عدا منو
وفضل يدور في كل مكان عليها لغايت ما سمع صوتها جاي من اوضه قصاده جري عليها واول ما دخل شاف ادهم وهو قريب من حبيبه جري عليه وشده من عليها وضر”بو بالبو”كس وقع علي الارض
حبيبه بد”موع وصوت متقطع : ع.. عمار
عمار قلع الچاكيت بتاعه وغطاها بيه : متخا”فيش انا معاكي

 

 

ادهم بصلو بغ”ل : كويس انك جيت عشان تشوفها وهي هتبقا مراتي
عمار بغ”ضب : دا في احلامك
وهجم عليه فضل يضر”بو كتير لغايت ما اغ” مي عليه
ودخل اياد جري عليه حاول يبعدو عنو وخلود جريت علي حبيبه الي عماله تعيط بصوت عالي
لبستها الچاكيت وحضنتها : اهدي متخا”فيش خلاص اهدي عشان خاطري خلاص
اياد بصوت عالي : عمار خد حبيبه وامشي يلا وانا هتصرف
عمار بص لادهم بغ”ل وسابو وقرب من حبيبه حضنها وحبيبه حضنتو جامد وشالها طلع بيها برا المكان
خلود بخو”ف : هفضل معاك
اياد : لا مش هينفع يلا روحي مع حبيبه
خلود بدموع : لا مش هسيبك
اياد ابتسم وقرب منها : خا”يفه عليا
خلود بتو” تر : طبعا مش احنا أصحاب
اياد ج”ز علي سنانه : امشي من وشي
خلود : لا هفضل معاك
عمار خد حبيبه وركبو العربيه ووصلها البيت وطلعو الشقه بتاعتها
مامتها اول ما شافتها : يالهوي مالها بنتي فيها اي

 

 

حبيبه بد”موع وحضنتها : ماما
عمار : احمم انا عارف انو مش الوقت المناسب بس انا طلب ايد الانسه حبيبه
مامتها : انا مش فاهمه حاجه
حبيبه بصتلو بد”موع : لا مش موافقه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية فارس أحلامي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!